Betforbrist. Finns någon i onlinebutik med frakt?

skiesabove

Trådstartare
Tydligen är det något i leveranserna, både min lokala Hööks och Granngården har slut, och vet ej när dom kommer få in det igen.

Jag använder bara 1-2 säckar per år, men vill ogärna vara utan eftersom jag ger det vintertid för att pektinet ökar grovtarmens vattenhållande kapacitet.

Har någon tips om någon onlineaffär som kan skicka 1-2 säckar utan dödlig fraktkostnad?
 
Jag ser på Granngårdens hemsida, att flertalet Granngården butiker har Betfor i laget, men det är i 12,5 kg säckar (står som ny produkt) istället för 15 kg säckar, som bara en butik har i lager.

Kan det vara så att din lokala Granngården inte vet när de kommer att få in det igen, för att 15 kg säckar troligen utgår och ersätts av 12,5 kg ? Att de bara kollat på artikelnr?

För 12,5 kg finns i Granngårdens onlinebutik och väljer du leverans till butik verkar det inte vara fraktkostnad.
 
Många produkter går att beställa till ens lokala Granngården och hämta ut där. Och ja de håller på att byta förpackning :)
 
Många produkter går att beställa till ens lokala Granngården och hämta ut där. Och ja de håller på att byta förpackning :)

Vilken lättnad, när jag har pratat med butikspersonalen så har både GG och Hööks sagt "det går inte att beställa, centralen säger att dom inte vet när dom får in det".

Vilken lättnad om det är inkompetens istället för produktbrist 😅. Ska genast testa beställa nya storleken.
 
Vilken lättnad, när jag har pratat med butikspersonalen så har både GG och Hööks sagt "det går inte att beställa, centralen säger att dom inte vet när dom får in det".

Vilken lättnad om det är inkompetens istället för produktbrist 😅. Ska genast testa beställa nya storleken.

Jag har hela hösten fått beställa soja via hemsidan för leverans till butik, då butiken i Uppsala aldrig fått in nya leveranser av soja. Irriterande, men då är jag iaf helt säker när jag åker till butiken att fodret finns där.
 
Vilken lättnad, när jag har pratat med butikspersonalen så har både GG och Hööks sagt "det går inte att beställa, centralen säger att dom inte vet när dom får in det".

Vilken lättnad om det är inkompetens istället för produktbrist 😅. Ska genast testa beställa nya storleken.

Men knasbollar, just nu har ju 98 butiker samt online den nya säcken inne. Testade ett postnummer i Luleå (stod ej i lager i Luleåbutiken) såg ut att funka fint!
 
Men knasbollar, just nu har ju 98 butiker samt online den nya säcken inne. Testade ett postnummer i Luleå (stod ej i lager i Luleåbutiken) såg ut att funka fint!

Jag har beställt, får se vad dom säger i butiken när jag kommer och hämtar min betfor...

Men nu blir jag lite konfunderad, och känner att jag måste fråga... Vi har brist på jättemånga grejer häruppe. Hööks har bara 4 fodersorter inne, GG har slut på allt möjligt.

Är det inte kraftfoderbrist i södra Sverige? För på både Hööks och Granngårdens personal så lät det som att det är fodercentralen som säger åt dom att det är slut och att det är pga kriget i Ukraina.

Är vi... Eh... Diskriminerade här i norr?
 
Jag har beställt, får se vad dom säger i butiken när jag kommer och hämtar min betfor...

Men nu blir jag lite konfunderad, och känner att jag måste fråga... Vi har brist på jättemånga grejer häruppe. Hööks har bara 4 fodersorter inne, GG har slut på allt möjligt.

Är det inte kraftfoderbrist i södra Sverige? För på både Hööks och Granngårdens personal så lät det som att det är fodercentralen som säger åt dom att det är slut och att det är pga kriget i Ukraina.

Är vi... Eh... Diskriminerade här i norr?
När jag var på gg för två veckor sedan såg det välfyllt ut med hästfoder.
 
Jag har beställt, får se vad dom säger i butiken när jag kommer och hämtar min betfor...

Men nu blir jag lite konfunderad, och känner att jag måste fråga... Vi har brist på jättemånga grejer häruppe. Hööks har bara 4 fodersorter inne, GG har slut på allt möjligt.

Är det inte kraftfoderbrist i södra Sverige? För på både Hööks och Granngårdens personal så lät det som att det är fodercentralen som säger åt dom att det är slut och att det är pga kriget i Ukraina.

Är vi... Eh... Diskriminerade här i norr?
Var in på granngården för en vecka sedan, det var välfyllt i foderladan.
Dalarna
 
Har inte varit foderbrist där jag handlar, men däremot tycker jag alltid att GG har tomt på sina hyllor de få gångerna jag är där (grannstad). Hööks i min stad har typ inget foder längre.
Östergötland
 
Jag har beställt, får se vad dom säger i butiken när jag kommer och hämtar min betfor...

Men nu blir jag lite konfunderad, och känner att jag måste fråga... Vi har brist på jättemånga grejer häruppe. Hööks har bara 4 fodersorter inne, GG har slut på allt möjligt.

Är det inte kraftfoderbrist i södra Sverige? För på både Hööks och Granngårdens personal så lät det som att det är fodercentralen som säger åt dom att det är slut och att det är pga kriget i Ukraina.

Är vi... Eh... Diskriminerade här i norr?

I Uppsala har det som sagt varit brist på både soja och lusern under hösten/början av vintern. Sen lyckades jag köpa (via e-handel) de mängder jag behövde för att klara mig fram till betessläppet, så efter det har jag inte koll. Men det är inte omöjligt att det är brist fortfarande. Såg igår tex att den mash jag tänkt köpa i samband med stallflytt var slut i Uppsala (nu idag är det påfyllt igen). Hööks har jag dock aldrig handlat foder ifrån.

För min del så var det viktigt att få tag på allt foder iom att jag hade en lakterande häst. Nu efter stallflytt kommer jag dock ha ett lager av lusern och soja som inte behövs, då grovfodret är mycket bättre. Så jag lär inte behöva köpa nytt kraftfoder på många år. ;)
 
Vilken lättnad, när jag har pratat med butikspersonalen så har både GG och Hööks sagt "det går inte att beställa, centralen säger att dom inte vet när dom får in det".

Vilken lättnad om det är inkompetens istället för produktbrist 😅. Ska genast testa beställa nya storleken.
Sådär har granngården sagt till mig med, sen har jag beställt exakt samma vara från deras webb och valt hämta i butik... :cautious:
 
Vilken lättnad, när jag har pratat med butikspersonalen så har både GG och Hööks sagt "det går inte att beställa, centralen säger att dom inte vet när dom får in det".

Vilken lättnad om det är inkompetens istället för produktbrist 😅. Ska genast testa beställa nya storleken.

Tydligen har försäljarna varit otroligt dåliga med att gå ut med att de gamla storlekarna inte finns längre utan det är nya vikter som gäller. Den privatägda djurbutiken jag handlar foder från hade fortsatt att beställa 15kg säckarna (trots att dessa inte existerar längre) eftersom 1, de tydligen fortfarande går att beställa och 2, de inte fått någon info om storleksändringen...
 

Liknande trådar

Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 327
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 142
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 501
Senast: ufot
·
Kultur Jag läser mycket ofta och jämt. Tyvärr uteblir mina biblioteksbesök då jag inte vill mecka mig in till staden och mitt lokala bibliotek...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 173
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Burkfisk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp