Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så mycket!
Tamron-objektivet köpte jag på Mediamarkt för 1700 kr. Det har autofokusmotor, vilket man måste ha om man ska kunna använda autofokusen, då d60 inte har någon egen motor för det. Det är ett bra objektiv att börja med som teleobjektiv. Relativt billigt och man kommer nära. Nackdelen med det billiga är att det kräver mycket ljus. Men bilder ute i dagsljus funkar utmärkt.
Med kitobjektivet och sportläget kan du fota rörliga objektiv o få skarpa bilder. Jag använder oftast det läget när jag ska dra av några bilder lite snabbt.
Jag gillar min kamera skarpt. Om nåt år kommer jag nog uppgradera mig, men tills dess funkar den här utmärkt!Den är lätt att lära sig, det finns till o med hjälptexter i menyerna
![]()
Nu är det dessutom väldigt bra priser på d60!
okej, tack för svaret =)
läste något svar som en tjej skrev som nyss köpt en d60, hon var besviken på att den inte tog bättre kort för så många tusenlappar.
korten var inte så skarpa när det var mulet väder, är det så? blir korten "oskarpa" med kitobjektiven när det är mulet?
okej
frågan är om jag kan fixa inställningar..
jag är inte direkt oteknisk men kamerainställningar kan jag inget om
tycker ni jag ska satsa på en d60 med kitobjektiv o så då?
till att börja med förstås..
Jag skulle börja med en D60 och lägga mer pengar på objektiv. De kan du ju använda på senare kamerahus när du väl känner att du vill uppgradera dig.
Kan det vara så att ljuset inte räcker till, att även på största bländare kan inte tiden bli snabb nog?
Korrekt.Och med största bländaren så menar du minsta f/ tal? för det är väll så att ju mindre tal desstu större bländare?
så nu ska jag ringa till killen på expert, men vad ska jag säga?
han sa ju att det skulle ingå en blixt...men nu kommer jag ju inte få en säkert.