Bukefalos 28 år!

Billigare med färskfoder?

Sv: Billigare med färskfoder?

Jag köper iuförsig från Ggs och de ÄR billigast i stan. De har en liten butik med små kostnader för lokal och gör ingen reklam utöver på sin FB sida. De har hemkört oxå gratis på måndagar om man köper över 300 kr. Jag och en väninna brukar köpa ihop om jag bara ska ha ngt paket innan löning eller så. Jag ger Bravo till frukost för att komma ner i pris, lustigt hur olika det kan vara. + då att W behöver lite kolhydrater för att hålla vikten annars går han ner och Melvin behöver dem för att inte gå upp ;) Sedan gillar jag ju att de har lamm & vilt. Jag ger inte fiskolja jämt men försöker ge i en/ett par månader innan jag gör en kortare paus iallafall. Vintertid inbillar jag mig att behovet är större?
 
Sv: Billigare med färskfoder?

*KL*

Jag funderar på att börja ge hälften av fodergivan i form av fodax. Om mängdangivelserna på deras hemsida stämmer någorlunda skulle månadskostnaden för mina två hundar inte öka nämnvärt(den är redan låg). Det gäller bara att bereda plats i frysen... Hur stora är 12,5-kilospåsarna?
 
Sv: Billigare med färskfoder?

Jag tycker med Bravo verkar dyrt hos dig - men det är nog för att du köper "lösa" paket. Här köper man 12 kilos lådor för runt 300 kronor (beroende på sort).

Jag har dock tröttnat på Bravo av flera anledningar och ger numera båda hundarna VoH. Den lättfödda får liten ranson blandat med kokt broccoli och kokt vitkål och det fungerar bra:)
 
Sv: Billigare med färskfoder?

Ungefär 40 lång, 30 bred och 15 hög! Varje bit är ungefär 15x15.

Märk väl UNGEFÄR ;)
 
Sv: Billigare med färskfoder?

Tack! Jag får inventera(och kanske höra med mina föräldrar om de har någon plats över i sina frysar).
 
Sv: Billigare med färskfoder?

Jag tycker med Bravo verkar dyrt hos dig - men det är nog för att du köper "lösa" paket. Här köper man 12 kilos lådor för runt 300 kronor (beroende på sort).

Jag har dock tröttnat på Bravo av flera anledningar och ger numera båda hundarna VoH. Den lättfödda får liten ranson blandat med kokt broccoli och kokt vitkål och det fungerar bra:)

Här verkar det inte gå att köpa annat än lösa påsar. Nu har jag ju hittat ett ställe som kör hem maten till mig och då köper jag 24kg per tillfälle. Det kostar mig 695kr och blir alltså 35kr/förpackning. I kartongerna jag då får så ligger det 20 påsar med Bravo. Kartongerna packar säljaren själv, för man kan få alla möjliga blandningar i dem. Jag har valt att ge enbart special med vom delvis för att det är billigast av de sorter jag kan tänka mig att ge.
 
Sv: Billigare med färskfoder?

Tack! Jag får inventera(och kanske höra med mina föräldrar om de har någon plats över i sina frysar).

Köp en separat hundmatfrys annars :D Finns såna där halvhöga varianter med lådor som kostar 1500kr. Det är inte så farligt.
 
Sv: Billigare med färskfoder?

En säck får plats intakt i en liten låda till ett frysskåp. Tar du ur bitarna och packar för sig får man plats med nästan två :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 740
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej på er! Funderar på att låta hundarna få äta färskfoder blandat med torrfoder ( delar hundarna med föräldrarna och de vill ej ge...
2
Svar
21
· Visningar
2 702
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 900
Senast: tanten
·
Hundhälsa Min ena hund har tappat en hel del massa efter att vi bytte foder från Acana small breed till Standardt normal för drygt 3 månader...
Svar
7
· Visningar
636
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp