Billigaste sadeln!

Koriander

Trådstartare
Var och handlade på en viss lågpriskedja där dom reade ut hästgrejer. Hittade en sadel i storlek 18 för 400 kr!
Inte för att jag behövde nån, men kunde heller inte låta bli att köpa den. Det kanske inte är världens bästa kvalite, men det roliga var att den satt som gjuten på dotterns häst och dotterns som slitit sitt hår i förtvivlan för att hon inte kan hitta nån sadel som passar. Vet inte hur många sadlar hon tagit hem och provat. (i helt andra prisklasser).
Nu får hon naturligtvis fortsätta att leta vidare eftersom jag inte tror att denna billiga sadel kommer att hålla för nån daglig ridning.
Det var bara lite kul för man tror alltid att endast den dyra utrustningen som har bra passform.
Förresten så sålde dom ponnysadlarna för 300kr! Kan det bli billigare.
Räknade ut man kan köpa fullständig utrustning hos dom för ca 1000kr eftersom dom hade rea på nästan alla sina hästgrejer.
 
Sv: Billigaste sadeln!

hur sadeln ser ut utvändigt och hur kvaliten är har nog inte så sto betydelse när man köper en sån billig sadel..
men frågan är hur den ser ut innuti? är den rak? VAD är den stoppad med?

Jag skulle aldrig någonsin köpa en sån sadel. Om det nu inte var någon gammal märkessadel, det framstod ju inte.
 
Sv: Billigaste sadeln!

Finns en tråd om hur en Kingston är inuti. Den ska också vara ullstoppad men det var väl det enda som inte var i sadeln. Nu kanske du har tur men man vet ju faktiskt inte.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Nu är jag arg, riktigt arg - vilket jag nästan aldrig brukar vara... Jag är så trött på högstadieungar så det finns inte! :banghead...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 798
Utrustning Hej! Jag har en ponny på 1,20 som på senaste tiden har ändrat väldigt mycket. Han är 17 år och vi tror han är någon sorts welsh...
2
Svar
21
· Visningar
3 787
Senast: Ricco
·
Utrustning Ja, nu är det dags. Dragbilen med stort D ska inhandlas. Efter år av runtåkande med våran fullständigt värdelösa Volvo V70 -04 så ska...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 862
Senast: Larka
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 227
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp