Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gry

Trådstartare
Tre stycken i min sambos systers familj fyller år nu i samband med midsommar alltså far vi dit för att fira idag. Efter en stund beörjade givetvis deras son på 3½ och våran som på 3 år bråka :angel: . Det gör de alltid. nu ville det sig inte bättre än att deras son puttade våran son och det såg pappan (som är en riktig idiot och bondtölp) varvid han stövlade fram i raseri och skriker åt sonen. Sonen springer för livet och skriker. Sonen får duktigt med smisk i rumpan (har sett detta samt hot om öronvridning, sitta på vinden osv tidigare). Blev förbannand men höll mun. Lite senare inträffar samma sak och pappan kommer utrusandes igen, sonen skriker på hjälp och får rejält med smisk. Pappan drar in barnet inomhus ohc jag och sambon är på gräsmattan. Jag är skitförbannad och säger till min sambo att nu får han för f*n säga till, det där klarar jag inte av att se. (Vi har pratat tidigare om att det är bäst att sambon säger till, eftersom "pappan" inte lyssnar på "fruntimmer" (ni hajjar vilken "karltyp" det här är va???))

Jag vnder mig om och där står systern :o Jag säger att hon får ursäkta men där gick min gräns för vad jag tolererar. Situattionen är laddad och pinsam och i brist på annat går jag in, vet liksom inte vart jag skaq ta vägen. Då hör jag hur barnet får smisk en tredje gång och då rinner det över rejält. Jag stormar in i vardagsrummet och fullständigt vrålar att så länge som jag är här bär han inte hand på sin son. Man slår inte barn och är det inte så det passar så åker vi hem.

Naturligtvis skriker han att jag ska ta mitt pick och pack och åka. Jag har inte med eet att göra. VIsst säger jag, om han inte kan låta bli och slå sin son när han har gäster så visst. Men man slår inte barn osv osv. Jag går därifrån. Säger till systern att det är tråkigt det här, du får ursäkta att jag ställer till det men jag fixr inte att se detta.

Pappan jagar runt och skriker att han inte har slagits (smäll i rumpan är tydligen inte att slå) och att jag inte har med saken att göra. Någon gång far han ut mot mig och frågar varför jag inte åker hem. Jag tar på mej mina skor säger jag. Jag är på väg hem. Sambon kör hem mig och han åker tillbaka utan treåringen (vår son är illa berörd naturligtvis efter att ha sett en pappa slå).

Han är fortfarande inte hemma. Han hoppas att diskussion ska uppstå så han kan ta mig i försvar... eller hur man nu säger. men om ingen tar upp ngt skulle han inget säga. men hur han gör/gjorde vet jag inte. Nu sitter jag här och är arg för att han inte stannade hemma med mig eller ringde ut och sa ifrån. Men allt hände lite snabbt.

jag har väl inte löst ett skit anatr jag. Målade in pappan i ett hörn, vad skulle han göra? Naturligtvis blev han arg. Ohc taskig mot systern var jag oxå som förstörde hennes kalas. Men samtidigt hade jag mått mer illa av att hållt tyst. Hur man än vänder och vrider på det så handlar det om att treåringen ska ha backup. Resterande inblandade är vuxna.

Gah!!! Jag mår så illa och ältar det jag gjort nu. Ömsom tycker att det var sktibra ömsom oroar mig för att jag förstört relationerna mellan två syskon.

Jag undrar jag, vad tycker ni?
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Det var helt rätt gjort enligt mig.

Skit samma om du trampa på ömma tår, la näsan i blöt eller vad man nu ska säga... det är inte acceptabelt att slå små barn!!! :cry:
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Tycker du har gjort helt rätt. Att ge barn stryk löser inte några problem!
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

ja vem vet, kanske pappan insåg att det kanske inte är rätt sätt när en utomstående (du) tar så illa upp av det..

det finns nog inte ett enda midsommarfirande med släktkalas som går förbi helt prickfritt.. i vår stuga börjades det fuskas under lekarna och det var droppen för mig och min morbrors fru.. så där dog den kvällen och alla gick och la sig före midnatt..
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Du har gjort helt rätt tycker jag. Du försvarade ett barn som inte kunde försvara sig själv. Förstår att du mår dåligt i den här situationen men du var ändå starkt gjort av dig att reagera.

Om du orkar så tycker jag att du ska göra en anmälan till det sociala också. Familjen behöver hjälp att hantera sonen och liknande situationer. Pappan i familjen måste få klart för sig att barnaga är förbjudet i Sverige. Det finns hjälp att få för den här familjen men de kanske inte gör något åt sin situation själva.

Jag gjorde anmälan mot en granne i mitt hyreshus en gång. Det var en mamma som hade ofta bråk med sina barn. Barnen skrek och verkade rädda när mamman fick sina utbrott. Jag ringde till polisen och de kom på en gång. Polisen sa att de var helt rätt att göra anmälan. Barn kan inte försvara sig själva och dessutom är de i beroendeställning till sina föräldrar.

Hoppas det ordnar sig och heder åt dig som vågade säga ifrån.

Kram Blues
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Jag tycker du gjorde HELT rätt! Men jag skulle inte låtit sambon åka tillbaka. Och jag skulle dessutom upplyst om att om jag fick se det igen skulle jag anmäla, det är faktiskt olagligt att aga barn.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

*knapplån'
Du gjorde HELT rätt..
Strongt att stå upp emot släkten.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Du har civilkurage :bow:

Hans syster har 2 val, antingen söka hjälp eller lämna den mannen och berätta för familjerätten att han begår mentala och verbala övergrepp mot sonen.

Att hota, slita tag eller skrika mot ett litet barn är oerhört kränkande och sonen kommer inte att sluta genom att bli bestraffad, DET är svårt att anmäla men är likväl att "gå över gränsen"

Detta är mycket känsligt för dig, det förstår jag, men som jag ser det har du inte val, för detta barns skull,
antingen måste hans syster göra något, eller du och din sambo.

:bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Jag hade gjort som du! men jag förstår att situationen är svår, man vill inte hamna mellan syskon.....

Visst kan man bli förbannad och tappa humöret med sina barn, men från det till att aga dem är steget stort.. Stå på dig, hoppas att det inte skapar några störningar mellan dig och sambon, det är det viktigaste, förrutom barnet som bli agat förstås!
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Du över reagerade inte alls, att det finns såna människor :eek:
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Den person vars situation man ska sätta sej in i och känna medlidande med är inte mannen som blev "kränkt" ( :mad: ) eller hans fru vars kalas blev förstört (åh så hemskt, stackars arma kvinna vad hon måste utstå...*Inte*.)
Utan det är den stackars pojken som är livrädd för sin egen far och får stryk :cry: Den kränkningen och det övertrampet hans far låter honom utstå är det Värt att skrika och gorma över.

Du gjorde helt rätt, man ska och får inte slå ett barn, de barn som blir slagna ska skyddas av de som är runtikring och ser alltihop -man är lika medskyldig om man står och ser på utan att skydda det värnlösa barnet mot den vuxna idioten.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Strongt att du stod för dina åsikter :bow:

Om pappan agar sitt barn så pass "öppet" så kan man fundera på vad som händer i vardagen :crazy:

Stäm av med din karl när han kommer hem vad ni skall göra tex kontakta soc. Hade jag varit i din position hade jag inte tvekat att göra en anmälan trots att mamman till pojken är din karls syster.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Snuffsan skrev:
Men åkte din sambo tillbaka till festen alltså? :eek:

Jadu... att han åkte tillbaka var hans val. Han hoppades på en diskution men eftersom alla låtsades att det snöade så blev inget sagt. Jag tror inte jag kan i ord beskriva den besvikelse jag känner för min man just nu. Är inte ens arg, bara så jäkla besviken. Jag vet med mig om att han är konflikträdd men han är vääääldigt rädd om barn och han har stått upp en gång innan när den där sk pappan vred om öronen på barnet. Visserligen inte argt men han sa ifrån iallfall.

jag har sagt till min sambo att det är hans syster, jag lider inte av att sluta umgås med dem. Han får åka dit bäst han vill men mina barn stannar hemma. Systern är varmt välkommen. Pappan kommer icke in på gården. Hör jag att han slår sitt barn igen ska jag ringa soc och polisen vilket jag oxå ska framföra.

Fega usling till karl!
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Blues skrev:
Om du orkar så tycker jag att du ska göra en anmälan till det sociala också. Familjen behöver hjälp att hantera sonen och liknande situationer. Pappan i familjen måste få klart för sig att barnaga är förbjudet i Sverige. Det finns hjälp att få för den här familjen men de kanske inte gör något åt sin situation själva.

Jag gjorde anmälan mot en granne i mitt hyreshus en gång. Det var en mamma som hade ofta bråk med sina barn. Barnen skrek och verkade rädda när mamman fick sina utbrott. Jag ringde till polisen och de kom på en gång. Polisen sa att de var helt rätt att göra anmälan. Barn kan inte försvara sig själva och dessutom är de i beroendeställning till sina föräldrar.

Hoppas det ordnar sig och heder åt dig som vågade säga ifrån.

Kram Blues

Du har naturligtvis helt rätt. Jag Borde göra en anmälan men jag kan bara inte med det. Det är ändå hans syster. Jag är så arg på mig själv. Det handlar om ett värnlöst barn och som ngn skrev så är det medbrottsligt att bara titta på. Jag måste nog fundera lite till. Jag ska dock framföra på ett eller annat sätt att jag Kommer att göra anmälan om det kommer till min kännedom att han slår barnen/t igen.

Detta är så svårt!! Fast det borde vara såååå lätt!
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Darby skrev:
Om pappan agar sitt barn så pass "öppet" så kan man fundera på vad som händer i vardagen :crazy:

.

Pappan är pappaledig nu över sommaren i väntan på dagis plats. Både mamman ohc pappan är frustrerade eftersom pappan inte fixar det. Att slå sitt barn så öppet kan bara betyda att det förekommer så frekvent att det känns helt naturligt, trots att utomstående är där. mamman har även sagt att barnet blivit förändrat. Pappan mutar mkt och hotar mkt. Jag far så illa av det här att jag skäms över hur illa JAG mår- hur mår då inte barnet????
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

*till övriga*

Tack för att ni ger mig råg i ryggen! Det känns så skönt att få medhåll nu när jag sk ställt till det. Naturlgitvis känns det bra att stå upp för ett barn men det ska ju komma ngt gott ur det oxå. Jag misstänker starkt att pappan bara känner irritation över mig men å andra sidan är det ju rent omänskligt att inte fundera över en situation man fått så mkt skäll om. Det finns nog inte många som inte skämms det minsta efter att ha slagit sina barn. Tom han måste känna sig misslyckad, hur det än är så kan det ju inte kännas helt rätt?!

Det sjuka är att den "släkten" är grymt konflikträdda ohc jag tror inte jag överdriver om jag säger att om jag åker ut dit imogon på kaffe så "finns inte" konflikten i dag. Systern hälsade glatt till mig och tackade för paketet genom sambon. :eek: FÖr mig existerar inte den sortens konflikthantering. Helt sjukt!
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Det är lika svinigt att inte göra anmälan som att slå slaget. Man är fan skyldig att ingripa om barn far illa. Tycker du ska ta dig samman och skita i att det är din mans systers man det handlar om, i mina ögon anmäler man även om det är själva jävla Påven.

Bra att du sa ifrån, men backa fan inte ut och låt det fortgå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 934
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 435
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 983
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 748
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp