Bukefalos 28 år!

Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

filiduttan skrev:
Det är lika svinigt att inte göra anmälan som att slå slaget. Man är fan skyldig att ingripa om barn far illa. Tycker du ska ta dig samman och skita i att det är din mans systers man det handlar om, i mina ögon anmäler man även om det är själva jävla Påven.

Bra att du sa ifrån, men backa fan inte ut och låt det fortgå!


Tack! Jag behövde faktiskt det där... Ska ha ångest tills i morgon, lova mig att du skäller igen om du inte hör ngt...

*svärord svärord svärord*
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Darby skrev:
Oops, låter inte bra :crazy:

Mkt av det jag skrivit låter inte bra... ;) Du får gärna precisera dig lite om du vill :D Men om du menar rent allmänt så är det väl dagens understatement :angel:
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Det var en gång en liten pojke som blev fyra år.
Sedan så slog och sparkade pojkens styvfar ihjäl pojken.
Pojken dog i svåra smärtor av brusten tarm.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Inte_Ung skrev:
Det var en gång en liten pojke som blev fyra år.
Sedan så slog och sparkade pojkens styvfar ihjäl pojken.
Pojken dog i svåra smärtor av brusten tarm.

Fruktansvärt.

För att göra en sådan sak måste man vara riktigt sjuk eller hatisk. Den här pappan vi pratar om är "bara" en bondlurk. Det är så man uppfostrar barn helt enkelt. Om de gör dumheter ger man en rejäl i rumpan bara. Jag fick det när jag var liten och jag har bara mått bra av det och bla bla bla. Den typen av karl. Han är bondlurksgammaldags om du förstår vad jag menar. Det finns inget hat eller "sjukt" i det han gör (skulle önska det nästan för det vore mer förlåtligt, detta är mer... så jäkla onödigt, korkat!) Han fattar bara inte bättre.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Den mannen fattade inte att barn var så sköra.
Han blev bara arg helt enkelt.
Är du säker på att denne "bondlurk" verkligen vet var gränsen går för när barnet tar permanent skada av våldet?
Hjärnskakning - är det okej?

Det var en gång en liten bebis som skrek.
En oförståndig vuxen skulle skaka den till sömns.
Tyvärr så skakades barnets hjärna till soppa så att barnet dog.

Det finns bara en gräns.
Inget våld mot barn alls, någonsin.
Allt annat kan riskera barnet skador för livet - eller barnets död.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Kanske mammans antydningar till att barnet förändrats visar på att hon ser vad som händer men inte förmår att ta itu med situationen själv.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Du kan ringa till soc och göra en anonym anmälan (dvs du ska inte ens presentera dig när du ringer). Iofs kommer de ju säkert att förstå vem som har gjort anmälan... Det kan ju iaf leda till att familjen får hjälp att försöka reda ut sin situation.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Helt rätt! Stå på dig!
Även misstankar om att barn far illa är vi medmänniskor skyldiga att anmäla..
men det är ju klart känsligare när det är någon man känner, men tänk på barnet!
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Först av allt tycker jag du gjorde helt rätt, :bow: för dig!

Gry skrev:
Det sjuka är att den "släkten" är grymt konflikträdda ohc jag tror inte jag överdriver om jag säger att om jag åker ut dit imogon på kaffe så "finns inte" konflikten i dag. Systern hälsade glatt till mig och tackade för paketet genom sambon. :eek: FÖr mig existerar inte den sortens konflikthantering. Helt sjukt!

Scary :eek:
Jag tycker det är jättebra att du reagerade tydligt och visade att det inte är okej. Problemet är inte bara att barnet får stryk, det består också i den andra kränkningen som sker när ingen talar om konflikterna. Dvs inte bara har barnet ont och är skrämt, han lär sig också att det är ett "normaltillstånd". Han har ju aldrig upplevt något annat, så för honom blir det sorgligt nog naturligt att de som borde älska och skydda honom istället gör honom illa. Det tar lång tid att lära om sådant för misshandlade barn. Been there, done that.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

lingonben skrev:
. Problemet är inte bara att barnet får stryk, det består också i den andra kränkningen som sker när ingen talar om konflikterna. Dvs inte bara har barnet ont och är skrämt, han lär sig också att det är ett "normaltillstånd". Han har ju aldrig upplevt något annat, så för honom blir det sorgligt nog naturligt att de som borde älska och skydda honom istället gör honom illa. Det tar lång tid att lära om sådant för misshandlade barn. Been there, done that.

Usch ja! Jag har ältat och ältat just det här fram och tillbaka i tankarna hela natten och hela förmiddagen. Jag tycker själv att jag är delaktig i misshandeln eftersom jag visar genom passivitet att det är "rätt" att slå barn. Ringde till soc idag anonymt och diskuterade igenom vad de och jag kan göra åt situationen. Anonym var jag men vid en anmälning kommer jag att säga mitt namn och vara med på ev möte. Det är så uppenbart ändå. men soc kan ju inget konkret göra mer än starta utredning och erbjuda hjälp som de inte behöver ta emot. Detta är ju oxå starkt kränkande mot familjen.

Funderar på följande. Ringa och prata med pappans mamma som han har mkt respekt för. (Gammaldags) Mamman är religös och mkt snäll, tolererar säkert inte detta trotts att jag vet att pappan fått mkt smisk i rumpan av sin pappa. Då har någon mer koll. Min sambo får prata med pappan och systern och markera sitt missnöje samt säga att det finns kostnadsfri och oregistrerande psykolog/social myndighet knuten till BVC som erbjuder hjälp och mena att de har kört fast när de inte rår på pojken (som vid det här laget har blivit riktigt sk "jobbig", han är inte särskilt skrämd och hugad utan är riktigt utagerande och ger igen på småsyskon, våran son osv. naturligtvis tolkar inte omgivningen det som att han hanterar sin konflikt genom detta utan de flesta tycker att han är skitjobbig)

Jag vet att det är fegväg men kanske att det kan räcka till en början. naturligtvis kommer jag att anmäla både till polis och soc snarast om vi märker att detta inte tagit skruv och misshandeln fortsätter.

Jag mår fruktansvärt dåligt av det här. Det krävs jättemassor att stå upp mot en släkt och sambons syster, känns som jag pajar allt vad relation är mellan oss. men hur jag än vrider och vänder på porblemet så har vi alla vuxna ett val, det har inte det här barnet. Han är tvungen att i konflikter ta stryk och vara rädd. Oavsett vilka konflikter som uppkommer nu med familjen är jag inte rädd. Om jag upplever det som jag jobbigt vågar jag inte ens tänka på hur det känns att vara ett maktlöst barn i det här. Jag vill inte leva med mig själv om jag låter detta vara nu.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Darby skrev:
Kanske mammans antydningar till att barnet förändrats visar på att hon ser vad som händer men inte förmår att ta itu med situationen själv.

Jo, så är det. Hon antyder ganska tydligt att hon är frustrerad över att pappan är hemma själv med barnen. Hon har sagt att pappan hotar och mutar mkt. Det är inga snygga grejor han hotar med och hon tycker det är jobbigt.

Hon är oförmögen att ta itu med situationen själv. Det kostar för mkt att lägga sig i och hon har inga vänner, båda hennes föräldrar är döda. Bara en syster och så min sambo som är bror. Det är bara vi. Det är så tråkigt att hon inte kan få stöd i det här. Hur man än säger så kommer man ju till att lasta henne och hennes man i det här.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Inte_Ung skrev:
Den mannen fattade inte att barn var så sköra.
Han blev bara arg helt enkelt.
Är du säker på att denne "bondlurk" verkligen vet var gränsen går för när barnet tar permanent skada av våldet?
Hjärnskakning - är det okej?

Det var en gång en liten bebis som skrek.
En oförståndig vuxen skulle skaka den till sömns.
Tyvärr så skakades barnets hjärna till soppa så att barnet dog.

Det finns bara en gräns.
Inget våld mot barn alls, någonsin.
Allt annat kan riskera barnet skador för livet - eller barnets död.

Pappan är omåttligt korkad. Men jag tror aktiskt inte, men helt säkert är jag inte på någon och det menar jag verkligen, att han skulle skada barnet på "riktigt". Örfil och smisk i rumpan är mer hans stil. Han håller sig för "god" för att ge ungar stryk "på riktigt". Att låta småbarn skrika i sin säng när han ska dricka kaffe eller laga mat- det gör han. Men inte skaka sönder barn.

Inget våld mot barn alls, någonsin- det är något jag kan skriva under på. Det han gör är helvidrigt, sjukt och ngt barnet kommer att lida av. Det är inte frågan om det. Frågan är hur man kan göra bra av situationen. Naturligtvis kommer jag att agera. Det här är inte accepterat!

Vad jag önskar att allt kändes lite lättare bara. Önskar att det var mer svart eller vitt. Önskar att jag hade mer kurage att se det så- eftersom det faktiskt är svart eller vitt. Man slår helt enkelt inte barn. Basta. Fan ta alla uslingar till vuxna som utsätter barn och omgivning för det här! :cry:
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Gry skrev:
Jag vet att det är fegväg men kanske att det kan räcka till en början. naturligtvis kommer jag att anmäla både till polis och soc snarast om vi märker att detta inte tagit skruv och misshandeln fortsätter.

Nej, det är inte fegvägen. Du GÖR ju någonting åt situationen. Sådeså! Heja dig :)

Det är klart att du befinner dig i en jättejobbig sits, och att relationen med de vuxna släktingarna kan hamna varsomhelst. Men du kan iallafall se dig själv i ögonen i spegeln på morgonen, för du reagerar och drar upp problemet till ytan. Och du kommer att kunna se barnet i ögonen när han vuxit upp, istället för att känna att du svikit honom. Eftersom mamman på sitt sätt visar att hon inte mår bra av situationen heller, så kanske hon innerst inne blir tacksam också över anmälan. Inte nu, och hon kommer kanske aldrig att erkänna det heller. Men det här kanske leder till att familjen kan få hjälp att fungera vettigt!
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Jag håller med lingonben, du verkar ha tänkt igenom situationen, pratat med soc för att få mer fakta, och du har både plan A och plan B. Bättre att göra något än ingenting alls :bow:
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Jag instämmer. Jag tycker du har tagit ett rejält steg och att du är modig. Det är inte lätt att stå upp mot släkten. Bra jobbat! :bow:
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Till lingonben, Darby och snuffsan

Tack snälla ni för stödet. Det värmer mer än ni anar ska ni veta! Är tårögd och såååå tacksam! Det är verkligen en jobbig sits, riktigt känner hur det skakar under fötterna. Det känns jätteskönt att få backup i det här!

Tack! :love:
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Man är skyldig att anmäla barnaga, så tveka inte.
Vänd dig till det socialkontor som ligger på deras ort.
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Moraliskt skyldig att ta tag i situationen är man! Men skyldig enligt lag, det undrar jag!




Uppdatering!

Har extremt svårt att hålla fokus nu. Är vaninnig. Ska förklara. Min sambo åkte till familjen igår kväll för att markera och prata. Eftersom min flata sambo inte markerade med en gång menade pappan naturligtvis att jag hade skickat honom. Min sambo är mycket rak när han väl är det, totalt orubblig när det gäller sådana här saker och framförallt provocerande lugn. Det finns inte i hans världsbild att han skulle trycka upp pappan mot väggen och väsa att rör du pojkstackaren igen ska jag anmäla dig din ynkrygg. En liten liten sida av mig skulle faktiskt önska att han gjorde just så. Men skit samma. Pappan menade att jag la mig i, han har gjort så vid endast två tillfällen och inte mer. Hans mamma ch pappa vet om det redan och han har fått sig en uppsträckning av dem.

Vidare fokuserade han helt på MIG, försökte hela tiden slingra sig vid konfrontation av det uppenbara. Jag läste så jäkla många böcker och var så korrekt hela tiden. Jag har aldrig gillat honom osv. Inte helt osant men vad jag än har tyckt har jag aldrig varit otrevlig och respekterat honom för att systern är gift med honom. Han är orolig att ja ska berätta detta för alla och han for ut flera gånger att om han hörde det skulle han minsann. Vad? frågade sambon. Du har ju slagit honom. Jag har själv sett det osv. Det slutade med att pappan skulle skicka sin mamma och pappa på mig :D

Hursomhelst. Summarum. Pappan sa inget om att det var fel, att han ångrade sig, inte skulle hända igen. Bara la över skulden och fokus på mig. Jag är inte välkommen mer osv, jag ska inte lägga mig i, ta ton. Jag är mer skurk än han. (Ohc detta gör mig så fruktansvärt förbannad att jag inte tänker klart. Ömsom vill jag anmäla den jäveln, ömsom ringa upp varende käft och hans grannar så att alla ska veta. igår var jag så arg tills det slog mig att jag inte hade tänkt på pojken på minst 30 min. Det var MIN hämd som gällde! Och det kommer knappast ngt bra ur det.)

idag, när jag jobbar eftermiddag kommer mammans två barn i yngre tonår hit för att sova över ett par nätter. Huruvida det är bra eller inte vet jag inte. Jag kan inte tänka klart för jag är så arg. Mamman har inte sagt något. Sambon är knäckt över att jag är så arg över situationen och handlingsförlamad för att han är feg och inser det. Han känner riktigt hur allt det blir mitt fel hela tiden för att han inte har sagt ifrån tydligt och han skäms. Han vet inte vad hans ska göra nu coh jag vet inte heller. Det skulle bli att ja la ord i munnen på honom igen. Det var mycket bra gjort att åka ut och markera och diskutera men eftersom han inte kunde förmå pappan att inse att det var HAN det var fel på utan mig slutade diskutionen med att pappan vann i sak.

Återkommer när jag cooolat ner mig lite och försöker hitta fokus på misshandlad 3åring. Inte fokus på mig och vad ett superpucko tycker om mig. Jag skäms långt inne för att jag inte är "vuxnare" i situationen.

Har ni ngra råd?
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

nej du är inte skyldig enligt lag MEN jag som lärare/förskollärare är det.

javan
 
Sv: Blev utslängd efter att ha sagt till om barnaga!

Visst är det trevligt med människor som är ofelbara, om dom har gjort något fel så är det alltid någon annan som är värre, eller som inte har med saken att göra.
Jag anmälde en fd.vän för att hon inte skötte sina hästar som man skall dvs några var mer än lovligt magra. Djurskyddet åkte ut samma dag och blev bestörta över situationen. Då kommer hon hennes gubbe och påstår att mina minsann har varit lika magra och att man minsann ser alla revben upp till ryggraden på alla dräktiga eller digivande hbl ston. Det skulle då vara helt normalt :confused: .

Sådana människor klarar inte av att se sina egna fel för det skulle innebära allt för mkt självrannsakan som förmodligen skulle knäcka dom. FÖRNEKELSE.

Tydligen finns det sådana människor lite här och var. Hans enda mål nu verkar vara att få dig att må skit ,för det gör han nog själv också om han har lite vett. Men det jag inte fattar är hur man kan försvara sina handlingar när man har spöat upp sitt barn offentligt , vad tror man, att folk bara skall hålla med eller blunda.
Jag skulle aldrig kunna bli så blind, men jag vet att det är jättesvårt att anmäla någon men i mitt fall ångrar jag att vi väntade så länge.

Stå på dig, du har rätten på din sida men man klarar inte detta ensam.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 168
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 664
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 042
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 835
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp