Bli av med jobbet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var står det att jag missbrukar a kassan?

Jag tror att det många undrar över är om du har anmält semester, dvs så att du inte får ut ersättning, under tiden som du är borta. Eftersom du inte svarat på de frågorna så undrar ju folk och gissar själva. Om du informerar oss om att du anmält semester och därmed inte utnyttjar systemet så tror jag att den frågan blir lugn.

(Huruvida det är klokt att resa så långt hemifrån med risk för att bli sjuk, bli fast nånstans, inte få hjälp av försäkring etc är ju sen en annan sak)
 
Jag tror att det många undrar över är om du har anmält semester, dvs så att du inte får ut ersättning, under tiden som du är borta. Eftersom du inte svarat på de frågorna så undrar ju folk och gissar själva. Om du informerar oss om att du anmält semester och därmed inte utnyttjar systemet så tror jag att den frågan blir lugn.

(Huruvida det är klokt att resa så långt hemifrån med risk för att bli sjuk, bli fast nånstans, inte få hjälp av försäkring etc är ju sen en annan sak)

Ja, precis, a-kassa gör inte personer till livegna försatt i evig obruten jobbväntan och ledighetsomöjliga. Bara man anmäler att man under en period inte står till arbetsmarknadens förfogande så kan man ta ledigt och ha det skönt. Om man har råd vill säga.
 
Nu får moderator @Mineur gå in och läxa upp en del här. Jag har ingen skyldighet att lägga ut mina personuppgifter ang a kassan. Är folk irriterande över att jag åker på semester med eller utan a kassa så får dom vara det.
 
Nu får moderator @Mineur gå in och läxa upp en del här. Jag har ingen skyldighet att lägga ut mina personuppgifter ang a kassan. Är folk irriterande över att jag åker på semester med eller utan a kassa så får dom vara det.

Fast det är ju vi alla som bidrar med vår skatt så att vi ska kunna ha ett skyddsnät, det är ju då rimligt att man inte bryter mot reglerna när man tar stöd av skyddsnätet. Som @sjoberga förtydligade så är det ju inga som helst problem att du reser bort och då avstår från A-kassan under den tiden. Problemet uppstår om du tänker dig resa iväg för skattepengarna, utan att stå till arbetsmarknadens förfogande. Om du blir erbjuden intervju eller jobb under den här tiden, har ni tänkt att hela sällskapet ska kuska hem på stört då?
 
Nu får moderator @Mineur gå in och läxa upp en del här. Jag har ingen skyldighet att lägga ut mina personuppgifter ang a kassan. Är folk irriterande över att jag åker på semester med eller utan a kassa så får dom vara det.

Det är klart att man kan gå in på ett forum och beskriva hur man bedriver ekonomisk brottslighet till men för alla andra medborgare. Och det ger inga skyldigheter att inge fler detaljer, så funkar inte forum. Men man får nog räkna med att bli bemött med ganska mycket ilska och förundran.
 
Man ska alltid räkna med att det blir stau på Autobahn.

Jag har aldrig lyckats köra en längre sträcka på Autobahn utan att hamna i stau. Och ordet lär man sig fort från navigatorn som tjatar hela tiden. Oftast är de inte så långvariga, men likväl hindrande och irriterande.
 
Det är klart att man kan gå in på ett forum och beskriva hur man bedriver ekonomisk brottslighet till men för alla andra medborgare. Och det ger inga skyldigheter att inge fler detaljer, så funkar inte forum. Men man får nog räkna med att bli bemött med ganska mycket ilska och förundran.
Ja det förstår jag men nu vet ni INGET om detta så varför elta detta då
 
För att det inte angår er. I o m detta blir det mina personuppgifter
Hur kan det bli personuppgifter att svara ja eller nej på en fråga? T ex. "ja, jag har anmält till a-kassan att jag ska på semester" eller "nej, jag har inte anmält till a-kassan att jag ska på semester". Inget av dom svaren är personuppgifter, utan snarare mer generella svar som vem som helst hade kunnat ge. Men vill du fortsätta provocera så varsågod.
Sen istället för att tagga moderator å skriva om att "läxa upp", ska man rapportera inlägg som man tycker går över gränsen.
 
Jo för den som betalar skatt angår det visst om folk är uppenbara fuskare.
Dina personuppgifter har ingenting med saken att göra
Jo för ni vill veta vad jag har gjort men det får ni inte. Så sluta diskutera vad jag har eller om jag har sagt något till a kassan.
 
Jo för ni vill veta vad jag har gjort men det får ni inte. Så sluta diskutera vad jag har eller om jag har sagt något till a kassan.

Annars kan vi starta en omröstning huruvida vi tror att någon forumdeltagare begår brottsliga handlingar på sin husbilsresa genom ett stängt Europa. Eller en diskussion om varför vissa tycker sig ha rätt att semestra och köpa husbilar på statens bekostnad, genom att lämna in bedrägliga uppgifter. Huruvida det skulle ha någon bäring på din person, vet du bara själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 650
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 250
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 184
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp