Blöjfri (utbruten från Vad gör vi? del 3 - Kids Edition)

Min unge på 2,5 år nekade att ens sitta på pottan fram till sex veckor sen. Jag var så stressad, sen kom mormor på besök när vi var bortresta en helg och på två dgr var ungen blöjfri, förutom på natten.
Vi har provat olika metoder innan men inget har funkat och att kissa på sig var aldrig något som verkade störa henne. Vad mormor gjorde? Hon mutade henne och sa hon skulle få en liten bit choklad varje gång hon kissade på pottan. Efter två dgr blev de en vana, hon struntade i chokladen och hon har inte kissat på sig mer än en gång. Känns som en rätt dum metod på ett sätt men de funkade för oss.
Jag tycker det lät som en bra metod! :)

Min unge på 2,5 år nekade att ens sitta på pottan fram till sex veckor sen. Jag var så stressad, sen kom mormor på besök när vi var bortresta en helg och på två dgr var ungen blöjfri, förutom på natten.
Vi har provat olika metoder innan men inget har funkat och att kissa på sig var aldrig något som verkade störa henne. Vad mormor gjorde? Hon mutade henne och sa hon skulle få en liten bit choklad varje gång hon kissade på pottan. Efter två dgr blev de en vana, hon struntade i chokladen och hon har inte kissat på sig mer än en gång. Känns som en rätt dum metod på ett sätt men de funkade för oss.
Verkade ju vara en toppenbra metod tycker jag ☺️
Positiv förstärkning och med tanke på hur fort det gick var det ju utmärkt ☺️

Fantastiskt ju😂 alla sätt är bra utom de dåliga :)

Eftersom jag såg att det var några i vad gör vi-tråden som pratade om potträningen så tänkte jag skaka lite liv i denna tråden inför säsongen.

Vi kör potträning även denna sommaren, nu med lillebror R som är drygt 1,5 år. Med storebror tog det... lång tid, så det är med lätt sammanbiten tänder vi kör igen. Å andra sidan är vi mer inställda på att det tar tid denna gång, och därmed lite mindre stressade. Vi ser det som ett sommarprojekt, inte någon tredagarsgrej.

Nåväl, idag är dag 3 så vi räknar med mycket städande. Vi kör naket och belönar med kakor om det kommer något på pottan. R är positiv till pottan och har kissat på den då och då även innan officiella starten på potträningen, så nu ska vi "bara" nöta. Och jag hade glömt hur ofta ungarna kan kissa innan de är pottränade 😅

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Cushings syndrom hund
  • Uppdateringstråd 31

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Omröstningar

• Kvarka-vaccinering
Tillbaka