Blöjfri (utbruten från Vad gör vi? del 3 - Kids Edition)

Bukefalos 30 år!

Föris har startat igen. Det rutinkissas och allt men det glöms också väldigt ofta att det ska kissas. Misstänker att sonen är upptagen och liksom har bättre saker för sig än att gå och kissa. I förrgår bärgade vi hem hela tre par nedkissade byxor, lika många kalsonger och ett par skalbyxor. Ser verkligen inte fram emot att tvätta fodrad overall varje dag efter föris i vinter. Tur att kaminen går nonstop då, så torkar tvätten snabbt iaf.

Vi har haft ett litet bakslag på förskolan senaste veckorna.
Nu har förskolan ändrat lite rutiner, för att undvika olyckor. För mig är det viktigaste att det funkar och att han får en stund lugn och ro på toaletten strax efter lunchen, det har varit tydligt att det är då olyckor har skett.
Nu har de hittat en rutin som verkar funka både för personal och min son.

Jag är glad att de är så lyhörda som de är och faktiskt analyserar varför olyckor sker samma tid varje dag och skapar rutiner för att lösa det.

Så nu hoppas vi att det håller i sig.

Bajs på pottan idag. Inte illa! Kör med positiv förstärkning och klistermärke när det går bra. Vet att det finns de som tycker det är fel att belöna, men så länge det funkar för oss är jag nöjd.
Grattis! Vi kör med "bajsklubba" så ni är absolut inte värst! (Vill inte ens tänka på när bajsklubban ska fasas ut men amningen fasade han ut själv så det är bara att hålla tummarna för att han är lika redig med detta :crazy:. )

Grattis! Vi kör med "bajsklubba" så ni är absolut inte värst! (Vill inte ens tänka på när bajsklubban ska fasas ut men amningen fasade han ut själv så det är bara att hålla tummarna för att han är lika redig med detta :crazy:. )
Vi kör med bajs-kaka, bajs-trumpet och (och, inte eller) bajs-titta-på-traktorer-på-youtube. Samt en kiss-vindruva. Det har eskalerat snabbt här 🙈😅

Vi fick ju skämmas när dagis började fråga om bajschoklad och fick ta några konflikter med besviken unge :o

Vi körde också bajschoklad, men dottern glömde det på förskolan och efter ett tag tänkte hon inte på det hemma heller. Tog tillbaka bajschokladen nu när det gäller att flytta från pottan till toan. Oftast glömmer hon det, men ibland kommer hon på att hon kan be om den, senast idag faktiskt men då är det flera veckor sen senast.😄

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka