Nu har vi också börjat försöka avveckla blöjorna här hemma. Har lite okonsekvent hållt på ett tag (eftersom jag i ärlighetens namn inte alltid orkar torka kiss från golven när det sker missöden). Men! Nu är det jullov och vi har massa lediga dagar så nu tar vi tag i det hela.
Än så länge funkar det bra att kissa på både toa och potta. Problemet är att koppla kissnödighet till att gå dit. Ofta kommer det lite kiss innan och sedan resten på pottan. Får även reda på när det kissats så att vi kan gå och sätta oss. Men det är lätt att typ tappa hoppet när det ofta låter såhär: Mammaaaaaa! Jag har kissat! Jag: Vart då? Sonen: Överallt!/Hela vägen...
Skriver här om någon annan ska börja kämpa i jul.
Än så länge funkar det bra att kissa på både toa och potta. Problemet är att koppla kissnödighet till att gå dit. Ofta kommer det lite kiss innan och sedan resten på pottan. Får även reda på när det kissats så att vi kan gå och sätta oss. Men det är lätt att typ tappa hoppet när det ofta låter såhär: Mammaaaaaa! Jag har kissat! Jag: Vart då? Sonen: Överallt!/Hela vägen...
Skriver här om någon annan ska börja kämpa i jul.
Senast ändrad: