Blöjfri (utbruten från Vad gör vi? del 3 - Kids Edition)

Bukefalos 30 år!

Har nästan slutat tjata om ifall det ska gås och kissas men tydligen är jag jobbig ändå när det låter såhär:

Jag: Ska du inte gå och kissa?
Sonen: Nej, nej, och inte Qalle (hunden) heller.

Förlåt då... :o

Idag fanns det ork hos denna morsan att ta hand om bajs-olyckor så vi kör sedan imorse helt blöjfritt. Går bra och det kissas på mini-toaletten. Bajset lyser med sin frånvaro och jag kan inte hjälpa att fundera på om det gjort det om vi haft blöja...

Ska inte spamma denna tråden men en strålande dag för pott/toaträning. Nu har vi både kiss och bajs på pottan och sonen gick tom själv och skötte kissandet vid ett tillfälle nu i eftermiddag. Så stolt över honom! (Och det är tur att det finns en tråd för detta för ingen annan hade brytt sig :laugh: .) Nu ska vi på kalas och det fick bli blöja på. Återupptar träningen när vi kommer hem och så är vi lediga söndag, måndag med så då kanske vi kan komma riktigt långt.

Här är det ständigt något som kommer i vägen.. Är det inte besök så ska vi iväg på något. Jag försöker få med maken på båten men han verkar inte nappat än.. och göra det själv när jag jobbar går ju inte. Det är ändå maken som är hemma mest om dagarna.

Här är det ständigt något som kommer i vägen.. Är det inte besök så ska vi iväg på något. Jag försöker få med maken på båten men han verkar inte nappat än.. och göra det själv när jag jobbar går ju inte. Det är ändå maken som är hemma mest om dagarna.
Vi har också haft en miljard hinder men testat någon eftermiddag då och då. Det var först denna helgen det liksom kom en öppning om tre dagar i rad utan några direkta måsten. Känner mig lite taskig mot sonen som har blöja ibland och bara brallor ibland. Måste ju vara en del att tänka på när man är van vid att bara kissa när det själv faller en in. Så, hög igenkänning på det där med att det alltid dyker upp något och att man liksom inte får till kontinuiteten!

Trist att du inte får med mannen. Du får gömma blöjorna när du drar hemifrån. :devil:

Vi har också haft en miljard hinder men testat någon eftermiddag då och då. Det var först denna helgen det liksom kom en öppning om tre dagar i rad utan några direkta måsten. Känner mig lite taskig mot sonen som har blöja ibland och bara brallor ibland. Måste ju vara en del att tänka på när man är van vid att bara kissa när det själv faller en in. Så, hög igenkänning på det där med att det alltid dyker upp något och att man liksom inte får till kontinuiteten!

Trist att du inte får med mannen. Du får gömma blöjorna när du drar hemifrån. :devil:
Jo det är ju det, det känns inte schysst att vara blöjfri ibland och ibland inte. Måste ju bli förvirrande? Eller så tolkar en in för mycket som vanligt.

Ja jag får testa att gömma blöjorna :D

Jo det är ju det, det känns inte schysst att vara blöjfri ibland och ibland inte. Måste ju bli förvirrande? Eller så tolkar en in för mycket som vanligt.

Ja jag får testa att gömma blöjorna :D
Om inte annat gör det säkert processen längre. (Att de liksom måste fundera på om det går att kissa rakt ut eller inte varje gång det är dags.)

Hoppas att ni har en bit till närmaste blöj-affär då :angel:.

Sonen satt på pottan i morse medan jag var på toa. Han satt så stilla och fint så. Inget kiss men han satt där. Bra start.

Provade kalsonger med. Då blev han liksom lite mallig och tyckte han var lika stor som pappa :D

Vi drar igång så sakteliga. Känns som det är dags på riktigt nu.

Ikväll stack sonen från bordet under middagen. Tänkte: rackarns unge som inte kan sitta stilla! Fick trycka tillbaka den tanken när jag hittade honom sittandes på sin mini-toalett. Skötte allt utom torkningen själv. Inte helt fläckfritt (på golvet) men SÅ duktig! Nu har han även börjat tänka efter om han har blöja eller inte innan han ska kissa. (Vi är fortfarande lite elaka och har blöja på honom när vi är ute och iväg.)

Det tar ju tid detta. Men det är för att vi inte haft ett genomtänkt upplägg. Har dock släppt den värsta stressen över detta för det går på rätt väg!

I torsdags sa min dotter bara, nu är jag stor och då har man trosor 🙈 Sen dess helt blöjfri, även på natten! Några olyckor i helgen som var, sen har hon varit helt torr och gått på toa! :bump:
Å :love: vilken cooling! (Alltså jag tror ju att det bästa konceptet är när idén kommer från de själva.) Grattis och så himla skönt för er!

Men @Blyger och @sthu sådär har vi också hållt på! Det gör processen längre men för vår del har de där periodvisa träningarna tagit oss en bit på vägen ändå. Så även om det känns trist med motgångar så tar ni er säkert framåt sakta men säkert ändå.

Ja till slut måste det ju gå tänker jag. Det känns bara lite hopplöst just nu.
Fattar. Och ja, det kommer att gå!

Alltså första dagen sonen gick helt utan blöja och skötte allt var jag så jäkla glad! Sen åkte jag till jobbet dagen efter och pappan valde att ha blöja på (sonen) hela dagen. Suck. Och jag har själv haft dagar och perioder när orken inte funnits där och då har blöjan åkt på pga orkar ej ta hand om olyckor. Så det är fler än barnet som ska avvänjas har jag märkt...

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka