Det kanske har blivit värre sedan jag flyttade eller också var jag luttrad som ung. Nu gick jag inte ut mycket men som du beskriver har jag aldrig upplevt stan och det är inte heller bilden jag fått från släkten som bor där, men de är kanske vana de med.Ja det finns absolut dom grejerna, jag var på Sara Kulturhus och en vinbar där jag åt en fantastisk hängmörad wagyu-biff. Jättefint trähotell också.
Strukturen finns där! Och det är därför jag hoppas/tror att det kommer fortsätta bli bättre. Men det som chockade mig var majoriteten av folket, och hur tidigt allt stängde som inte var fullt av totalt dräggeri.
Jag är ganska berest och har varit runt i diverse slummiga delar av Europa (och Indien!) så det är ju inte att jag inte sett skit förr. Kanske blev kontrasten mellan fin vinbar/fint hotell/totalt dräggkaos på gatan det som chockade?
Det lämnade mig med en känsla av att jag (tyvärr) aldrig vill åka dit igen, trots att jag gärna gått på ett exakt likadant hotell igen. Det söps som fan inne på spa-avdelningen av hotellet också.
Jag ifrågasätter alltså inte din upplevelse, det är bara så helomvänt från intrycket jag får när jag pratar med folk hemma.