Body shaming och skol av slutnings kläder

Som endel kanske vet så är ett av mina mål att jag ska gå på skol av slutningen. Eller inte GÅ men vara med.
Men iallafall så jag har börjat kolla lite på kläder till det. Och det är JÄTTE svårt. För som ni kanske vet så har jag rullstol. Så det måste vara nåt som är skönt att sitta i och så. Och jag vill ju ha nånting fint och somrigt men jag vet inte vad.
Och även fast jag försöker att inte tänka på det så är det massa body shaming tankar och sånt. Både som andra har sagt eller skrivit och som jag har läst och bara ändå.
Men somexempel så tycker jag att det är fint med en crop top och några byxor. Och jag VILL kunna ha det men då börjar jag tänka typ tänk om nån glor ifall den är ur ringad eller ifall det blir som en fett valk för jag sitter helatiden och massa sånt.
Och med klänningar så kanske dom är förkorta så nån äckel gubbe glor och försöker se trosorna eller nånting.
Och jag TYCKER att det inte är mitt problem utan det är äckel gubbarna som är ett problem och dom som tänker neggativt om nån har en fett valk eller nåt. Men ändå så blir jag skit skit o säker om jag skulle våga ha tillexempel en kort klänning eller en crop top eller nåt. För tänk OM nån äckel gubbe skulle glo eller att nån skulle tycka att jag in bjöd till att tafsa eller nåt? Då skulle det kännas jätte mycket som mitt fel och som att jag borde ha fattat att det skulle hända ifall jag hade såna kläder.
Så det skulle vara som tryggast att ha mjukis byxor och en hoodie bara somvanligt men jag blir typ arg också att jag känner så. För jag VILL våga ha typ en mini kjol och en crop top om JAG vill det och inte att jag inte vågar pågrund av hur andra skulle tycka och kolla och sånt.
Dethär kanske var jätte konstigt skrivet men jag vill bara få ut lite om mina tankar om det och att det är skit svårt att hitta några bra kläder till skol av slutningen!
 

Jag vet inte ifall man får länka men skulle det vara konstigt att ha tillexempel dethär?


hmgoepprod

hmgoepprod

Alltså den toppen och dom byxorna. Men det är bara som ett exempel men som den stilen och att man kanske har en lite kort kofta ifall man vill ha lång ärmat.
Supersnyggt 👍
 
Jag vet inte ifall man får länka men skulle det vara konstigt att ha tillexempel dethär?


hmgoepprod

hmgoepprod

Alltså den toppen och dom byxorna. Men det är bara som ett exempel men som den stilen och att man kanske har en lite kort kofta ifall man vill ha lång ärmat.

Det var jättefint, och lagom "uppklätt" tycker jag. 😍 Och att man kan ha en liten kofta eller cardigan eller bara en fin skjorta över i fall det blir lite kallt med bara toppen.
 
Ja det har jag också tänkt på att man kan ha ❤️ Men nu så bara är jag o säker för ifall dom klänningarna som jag tycker är fina kanske är för korta ifall man sitter så kanske andra skulle kolla massa bara för det. Och jag vill inte ha nåt konstigt bara.
Jag har sådana som har bred spets längst ner så de är liksom gjorda för att kunna synas 😊
 
Jag har letat o lika koftor och så och jag tror att denhär skulle passa ifall jag har den out fiten som jag visade. Eller vad tror ni?
hmgoepprod

Och annars ifall jag skulle ha klänning så tycker jag att tillexempel denhär är fin.
hmgoepprod

Men jag vet inte ifall den skulle vara för kort så kanske andra skulle tycka det och kolla och så. Men jag vet inte men JAG tycker att byxor är som mest tryggast eller hur jag ska förklara men jag tycker att det är jätte fint och somrigt och så med klänning också.
 
Jag har letat o lika koftor och så och jag tror att denhär skulle passa ifall jag har den out fiten som jag visade. Eller vad tror ni?
hmgoepprod

Och annars ifall jag skulle ha klänning så tycker jag att tillexempel denhär är fin.
hmgoepprod

Men jag vet inte ifall den skulle vara för kort så kanske andra skulle tycka det och kolla och så. Men jag vet inte men JAG tycker att byxor är som mest tryggast eller hur jag ska förklara men jag tycker att det är jätte fint och somrigt och så med klänning också.

Ja, jättefin kofta! Det skulle passa fint till tror jag!

Jag förstår att det känns klurigt, men jag tycker du ska ha på dig vad DU vill och känner dig bekväm i, och strunta i vad andra eventuellt tycker och tänker. Både byxor och klänning är fint!
 
Både klänning och byxor är snyggt. Ha det du känner dej bekväm i. När jag tog studenten så var jag den enda tjejen på hela skolan som hade byxor. Helt ärligt så tycker jag nog att jag var snyggast klädd. Många tyckte det var konstigt att jag valde byxor men jag blev så kär i dom byxorna så det var helt uteslutet att ha kjol. 20 år sen och jag hade valt samma kläder idag.
 
Både klänning och byxor är snyggt. Ha det du känner dej bekväm i. När jag tog studenten så var jag den enda tjejen på hela skolan som hade byxor. Helt ärligt så tycker jag nog att jag var snyggast klädd. Många tyckte det var konstigt att jag valde byxor men jag blev så kär i dom byxorna så det var helt uteslutet att ha kjol. 20 år sen och jag hade valt samma kläder idag.
Okej! Nu menar INTE jag att det är nåt dåligt utan det tycker jag inte! Men bara JAG skulle tycka att det var jätte jobbigt ifall jag var denenda som har byxor tillexempel ifall alla andra tjejer har klänning eller kjol. För jag är redan denenda som har rullstol så jag vill inte som sticka ut ännu mera motför alla andra.
 
Okej! Nu menar INTE jag att det är nåt dåligt utan det tycker jag inte! Men bara JAG skulle tycka att det var jätte jobbigt ifall jag var denenda som har byxor tillexempel ifall alla andra tjejer har klänning eller kjol. För jag är redan denenda som har rullstol så jag vill inte som sticka ut ännu mera motför alla andra.
Tror inte du behöver känna att du sticker ut för byxornas skull. Men känner du att kjol känns bättre så ska du självklart ta det ❤ för som sagt, det är lika snyggt vilket du än tar
 
Okej! Nu menar INTE jag att det är nåt dåligt utan det tycker jag inte! Men bara JAG skulle tycka att det var jätte jobbigt ifall jag var denenda som har byxor tillexempel ifall alla andra tjejer har klänning eller kjol. För jag är redan denenda som har rullstol så jag vill inte som sticka ut ännu mera motför alla andra.


Först vill jag säga att alla kläder du visat i tråden är jättefina och somriga! Så jag tycker allt fungerar.

Om du är osäker på vad andra ska ha på sig det är inte så att dina föräldrar har kontakt med föräldrar till andra i din klass och kan höra lite vad andra ska ha på sig? Bara en tanke att det kanske skulle vara en möjlighet att få lite koll.
 
Jag tycker att klänningen du visade här ovan var jättefin!
Och tipsar, precis som @TeamLundVer, om att man kan ha korta cykelbyxor under klänningen för att känna sig lite mer påklädd nertill, om det skulle kännas bättre för dig. Något liknande dessa:
1682176701513.png

Om du vill ha klänning eller kjol men inte känner dig helt bekväm i det så kanske det skulle fungera med (kommer inte ihåg ordet) sådana, typ cykelbyxor som är till för att ha under klänning? Jag har sådana för at jag får lårskav och för att jag är rädd för att min rumpa ska synas om jag böjer mig ner.

Då ser det ut som vanligt men du har en trygghet för din egen skull.
Men jag vill också tillägga att alla kläderna du har visat i tråden är fina och skulle fungera utmärkt på en skolavslutning!
 
Först vill jag säga att alla kläder du visat i tråden är jättefina och somriga! Så jag tycker allt fungerar.

Om du är osäker på vad andra ska ha på sig det är inte så att dina föräldrar har kontakt med föräldrar till andra i din klass och kan höra lite vad andra ska ha på sig? Bara en tanke att det kanske skulle vara en möjlighet att få lite koll.
Okej ❤️
Och nej det har dom inte tror jag men annars så var det ett bra tips ❤️
 
Jag tycker att klänningen du visade här ovan var jättefin!
Och tipsar, precis som @TeamLundVer, om att man kan ha korta cykelbyxor under klänningen för att känna sig lite mer påklädd nertill, om det skulle kännas bättre för dig. Något liknande dessa:
Visa bifogad fil 117281

Men jag vill också tillägga att alla kläderna du har visat i tråden är fina och skulle fungera utmärkt på en skolavslutning!
Okej! ❤️ Och ja såna cykel byxor kan man ju ha ifall man har klänning! Jag såg några andra också som jag tyckte var fina så det skulle inte göra nåt ifall som syndes.
 
Jag tycker att både klänningen och linnet+byxorna och koftan var superfina, verkligen!!😍 En annan idé skulle kanske vara någon fin byxdress? Hittade en som jag tyckte var fin på & other stories till exempel☺️
 

Bifogade filer

  • IMG_8012.jpeg
    IMG_8012.jpeg
    46,8 KB · Visningar: 68
Jag tycker att både klänningen och linnet+byxorna och koftan var superfina, verkligen!!😍 En annan idé skulle kanske vara någon fin byxdress? Hittade en som jag tyckte var fin på & other stories till exempel☺️
Okej ❤️
Och om sån byx dress eller jump suit så det vill jag inte ha efter som att jag har rullstol och då vill jag ha kläder som är enkla ifall jag tillexempel ska på toa och sånt. Men ja det kan såklart vara jätte fint men det är inte så bra för mig bara ❤️
 
Vill du ha klänning men ändå känna dig mer påklädd kan du ju också ha en långklänning som går över knäna, då "syns" den ju också lite mer även i rullstolen. Den här tyckte jag t-ex. var väldigt fin! Men även byxorna och linnet och kortklänningen med ev cykelbyxor under blir nog också jättebra!

22003351-07tHmnet.jpg
 
Vill du ha klänning men ändå känna dig mer påklädd kan du ju också ha en långklänning som går över knäna, då "syns" den ju också lite mer även i rullstolen. Den här tyckte jag t-ex. var väldigt fin! Men även byxorna och linnet och kortklänningen med ev cykelbyxor under blir nog också jättebra!

22003351-07tHmnet.jpg
Den var jätte fin men det är nog inte såmycket min stil bara med en lång klänning ❤️
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske är ett känsligt ämne så varning för det då. Och endel tycker säkert att jag är jätte dum men det är en sak som jag inte...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 637
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 271
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok TRIGGER VARNING!! Jag kommer skriva om kanske triggande saker nu som kanske är känsligt för vissa så ni vet! Men ja det som jag vill...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 544
Senast: sorbifolia
·
L
  • Artikel
Dagbok FÖRLÅT att jag skriver såmycket om sånthär nu! Men det är jätte mycket i mitt huvud justnu pågrund av terapin och andra saker. Men...
2
Svar
31
· Visningar
2 012
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp