Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så egentligen kunde det lika gärna stått "onda" i vinstvillkoren - för alla onda är ulvar sas? :)

Jag har alltså hittat leken :)
det borde vara så om jag fattat det rätt?
"ONDA
I lyan finns:
(känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt. (Natt DL))
Ulv i fårakläder - en ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna! (dag DL)
Självmordsbombaren -Kan vid sin död ta med sig en annan deltagare. Kan när som helst välja och dö och meddelar LL via PM.
Övriga ulvar"

för ser ingen ond utanför lyan iom att LL har förtydligat att ulven i fårakläder samt självmordsbombaren ingår i den?
Fråga (innan rollerna kommit :D )
Självmordsbombaren - räknas den som ulv (tänker på vinstvillkoren) och jag tolkar det som att den + fårulven är medlemmar i lyan - har jag rätt?

Japp de är båda ulvar - bara med mer "krafter".
 
Tja, då kan jag väl dra igång med fördelningsmatematiken då ;)

Vi är 12 deltagare.
Den berömda tredjedelen ger 4 onda och 8 goda.
Det skulle ge 5 bybor + ängel, spion- och siarlärling på goda sidan och 2 vanliga ulvar, självmordsbombare och ulv i fårakläder på onda.

Vi har en lite starkare lya med självmordsbombare och ulv i fårakläder - och lite försvagade goda roller. Som det ser ut just nu i alla fall - som vi alla vet så kan ju allting hända i en ulvlek och det säkraste är att ta en ulv i taget och inte slappna av för att man känner sig säker på balansen...

Jag gissar i alla fall på 3-5 ulvar (inkl. specialarna).
 
Tja, då kan jag väl dra igång med fördelningsmatematiken då ;)

Vi är 12 deltagare.
Den berömda tredjedelen ger 4 onda och 8 goda.
Det skulle ge 5 bybor + ängel, spion- och siarlärling på goda sidan och 2 vanliga ulvar, självmordsbombare och ulv i fårakläder på onda.

Vi har en lite starkare lya med självmordsbombare och ulv i fårakläder - och lite försvagade goda roller. Som det ser ut just nu i alla fall - som vi alla vet så kan ju allting hända i en ulvlek och det säkraste är att ta en ulv i taget och inte slappna av för att man känner sig säker på balansen...

Jag gissar i alla fall på 3-5 ulvar (inkl. specialarna).
jag kan bara hålla med efter en snabb genomläsning av rollistan, och efter förtydligandet av LL av de roller som står upptagna under "onda" i rollistan
 
Har hittat hit och fått roll!
Jag är sjukt pepp efter att inte lekt på länge nu! :D men skönt att börja med en liten "vanlig" lek.

De flesta verkar tillhöra den gamla vanliga skaran, men jag tror det är två jag inte spelat med förut.

BSF kommer med matematiken. Jag har egentligen inget att invända där.
Ska bli intressant att spela med så många bybor och få specialroller, det har jag inte gjort ofta.
 
Och nu är klockan jättemycket så dags att sova några timmar. Kikar in imorgon och ser vad som händer :)
Godnatt!
 
kul med lekstart :), men även jag får krypa till kojs, antar att de flesta hittar leken imorgon med tanke på den sena timmen den lades upp, så inte mycket att tillägga idag egentligen
 
Oj här var det igång för fullt! Precis kommit hem från en inflyttningsfest och känner att jag behöver ta ett djupt samtal med min kudde innan jag fördjupar mig i det här :D
 
Vet ej hur min aktivitet blir i morgon. Har precis lagt mini för 8:e gången sedan halv sju. Håller tummarna för att han 1: inte får mer panik i natt och 2: att han inte i vanlig ordning vaknar halv fem för det blir liiite jobbigt.

I övrigt ska vi på kalas klockan två. :banana:
 
Hittat hit! Hade glömt att jag anmält mig, lite imponerande. ;) Såg att jag fått pm från bollen__ och fattade nada. Sorry @bollen__ hade missat att du var LL. Men skoj!

Jag måste dock iväg på ridläger nu, kommer in ikväll och läser ordentligt. :)
 
Vet ej hur min aktivitet blir i morgon. Har precis lagt mini för 8:e gången sedan halv sju. Håller tummarna för att han 1: inte får mer panik i natt och 2: att han inte i vanlig ordning vaknar halv fem för det blir liiite jobbigt.

I övrigt ska vi på kalas klockan två. :banana:
Hoppas natten blev lugnare till slut :)
 
Inte så mycket ännu att gå på men jag börjar lite försiktigt :)

Emtherlia har inte hittat hit

Mirtai skriver innan rollerna är utdelade att cirkus har misstänkta frågor, har sedan inte skrivit mer.

cirkus frågar om specialrollerna i lyan innan rollerna är utdelade. Spinner sedan vidare i funderingar kring självmordsbombaren och dennes möjlighet att definitivt få med sig en god vid sprängning. Är det planer som tar form eller konstateras det med lite rädsla över att bli ett offer själv? Svårt att säga så här tidigt.

quarter4ever undrar samma som cirkus innan rollerna är tillsatta. Kommenterar Mirtais inlägg till cirkus om att den som utpekar en misstänkt själv är det. Funderar sedan vidare om att det inte finns någon ond utanför lyan och bekräftar BSF's fråga. Håller med BSF om fördelningen av onda och goda. Betonar också förtydligandet av de onda rollerna från LL. Undrar om detta är för att göra de goda mer medvetna om faran eller de onda mer medvetna om vad de kan åstadkomma?

Supersonic det är ju jag! :D

TeamLundVer har fått dunderhonung och meddelar att aktiviteten idag kan bli lite lidande pga smågnällig knodd och kalas.

Idahoe har inte lekt på länge och ser fram emot den här lite simplare leken. Konstaterar att h*n spelat med de flesta här innan. Instämmer i fördelningen uträknad av BSF och har inget att invända, tycker det ska bli intressant att spela med få specialroller och många bybor. Ser h*n fram emot det för att det kommer bli enkelt att få ner de goda? Många bybor att käka? Med tanke på hur viktigt det verkade vara att få fram styrkeförhållandet mellan onda och goda... Misstänkt enligt mig :cautious:

Blacksmithfarm konstaterar att alla onda finns i lyan. Säger sig sen inte vilja missa någon ond roll. Kommer sedan med fördelningsstatistiken. Påpekar att specialrollerna gör lyan stark och att de goda är något försvagade. Påpekar också att ingen kan känna sig säker pga statistiken och att vi ska ta en ulv i taget. Varför vill BSF inte missa någon ond roll? Och varför påpekar h*n styrkeförhållandet på det här sättet och säger sedan "en ulv i taget"? Är det möjligtvis så att BSF är åt det goda hållet?

Lobelia har inte hittat hit

LenaH
har hittat hit och hojtar fastän hon fått en roll. Är h*n inte nöjd med den tilldelade?

Habila hade glömt sin anmälan men ser fram emot leken efter sitt ridläger ikväll.

FiaM tycker det ska bli skönt med en liten lek.

Svårt så här i början men lite misstankar börjar ta form :D
 
Inte så mycket ännu att gå på men jag börjar lite försiktigt :)

Emtherlia har inte hittat hit

Mirtai skriver innan rollerna är utdelade att cirkus har misstänkta frågor, har sedan inte skrivit mer.

cirkus frågar om specialrollerna i lyan innan rollerna är utdelade. Spinner sedan vidare i funderingar kring självmordsbombaren och dennes möjlighet att definitivt få med sig en god vid sprängning. Är det planer som tar form eller konstateras det med lite rädsla över att bli ett offer själv? Svårt att säga så här tidigt.

quarter4ever undrar samma som cirkus innan rollerna är tillsatta. Kommenterar Mirtais inlägg till cirkus om att den som utpekar en misstänkt själv är det. Funderar sedan vidare om att det inte finns någon ond utanför lyan och bekräftar BSF's fråga. Håller med BSF om fördelningen av onda och goda. Betonar också förtydligandet av de onda rollerna från LL. Undrar om detta är för att göra de goda mer medvetna om faran eller de onda mer medvetna om vad de kan åstadkomma?

Supersonic det är ju jag! :D

TeamLundVer har fått dunderhonung och meddelar att aktiviteten idag kan bli lite lidande pga smågnällig knodd och kalas.

Idahoe har inte lekt på länge och ser fram emot den här lite simplare leken. Konstaterar att h*n spelat med de flesta här innan. Instämmer i fördelningen uträknad av BSF och har inget att invända, tycker det ska bli intressant att spela med få specialroller och många bybor. Ser h*n fram emot det för att det kommer bli enkelt att få ner de goda? Många bybor att käka? Med tanke på hur viktigt det verkade vara att få fram styrkeförhållandet mellan onda och goda... Misstänkt enligt mig :cautious:

Blacksmithfarm konstaterar att alla onda finns i lyan. Säger sig sen inte vilja missa någon ond roll. Kommer sedan med fördelningsstatistiken. Påpekar att specialrollerna gör lyan stark och att de goda är något försvagade. Påpekar också att ingen kan känna sig säker pga statistiken och att vi ska ta en ulv i taget. Varför vill BSF inte missa någon ond roll? Och varför påpekar h*n styrkeförhållandet på det här sättet och säger sedan "en ulv i taget"? Är det möjligtvis så att BSF är åt det goda hållet?

Lobelia har inte hittat hit

LenaH
har hittat hit och hojtar fastän hon fått en roll. Är h*n inte nöjd med den tilldelade?

Habila hade glömt sin anmälan men ser fram emot leken efter sitt ridläger ikväll.

FiaM tycker det ska bli skönt med en liten lek.

Svårt så här i början men lite misstankar börjar ta form :D
Snygg sammanställning :up: ffa om det är din första lek :)
 
Okej. Jag ska iväg och jobba i eftermiddag och slutar efter DL. Så - det får bli en tidig röst från min sida.

Jag reagerar lite på Idahoes kommentar om att det ska bli intressant med så många bybor. Generellt brukar väl ulvarna gilla detta - eftersom de har lättare att låtsas vara bybor än specialroller (eftersom det bara finns en av varje specialroll tenderar denna att protestera om en ulv låtsas ha samma roll). Därför undrar jag om det kan vara så att Idahoe är glad att ha så många bybor för att det ger henne och hennes kollegor större chans att gömma sig?

Blacksmithfarm röstar på Idahoe
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 790
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 347
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 942
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 873
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp