Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första rösten lagd av BSF med en inte helt dålig teori för att vara DL1.

Med det sagt så tyckte även jag att det var intressant med så många bybor, tidigare verkar det mest ha varit 1-2 bybor. Så nu blir det lite famlande i mörkret för oss goda med tanke på att bybor faktiskt inte vet något:p
 
vi kommer få hit en spekulant på visning av huset redan idag nu kl 14! :) egentligen har vi inte visning förrens 1/8 första gången så det verkar ju lovande!!
med det sagt så återkommer jag till tråden i em igen:)
 
Inte så mycket ännu att gå på men jag börjar lite försiktigt :)

Idahoe har inte lekt på länge och ser fram emot den här lite simplare leken. Konstaterar att h*n spelat med de flesta här innan. Instämmer i fördelningen uträknad av BSF och har inget att invända, tycker det ska bli intressant att spela med få specialroller och många bybor. Ser h*n fram emot det för att det kommer bli enkelt att få ner de goda? Många bybor att käka? Med tanke på hur viktigt det verkade vara att få fram styrkeförhållandet mellan onda och goda... Misstänkt enligt mig :cautious:

Jag har en betydligt enklare orsaktill varför jag ser fram emot att spela med många bybor, nämligen att med mindre extra info i omlopp så borde det vara flera än bara jag som känner sig totalt bortkollrade ibland :D :rofl:

Borde inte en ulv tycka det är roligareatt käka viktiga specialroller än bybor förresten?

Och hur menar du att jag tyckte det var viktigt att få fram styrkeförhållandet? :confused:

Du är en jag inte spelat med innan, tror jag, så jag väntar med att misstänka dig lite, men generellt sett kan taktiken att snabbt hitta misstänkta vara en ulvtaktik...:cautious:
 
Lycka till! Det är bra med sådana visningar, lägenheten som jag sålde köptes av en som kom på en extra visning. :)
Tack de skulle fundera så får vi väl se hur det går. Har ju ett hus på gång men då behöver jag runt 900000-1 milj över ( från utgångs priset på vårt hus har jag ca 700000 över så hoppas på budgivning !:))
 
quarter4ever undrar samma som cirkus innan rollerna är tillsatta. Kommenterar Mirtais inlägg till cirkus om att den som utpekar en misstänkt själv är det. Funderar sedan vidare om att det inte finns någon ond utanför lyan och bekräftar BSF's fråga. Håller med BSF om fördelningen av onda och goda. Betonar också förtydligandet av de onda rollerna från LL. Undrar om detta är för att göra de goda mer medvetna om faran eller de onda mer medvetna om vad de kan åstadkomma?
Om jag vore ond skulle jag nog inte behöva uppmärksamma de onda öppet i tråden. Lyan har en egen konversation där de kan dividera om dylikt. Nu tror jag mig veta att det är din första lek utifrån vad du skrev efter lekslutet i förra leken och i anmälningstråden, så det kanske du inte visste?
Jag brukar försöka greppa rollerna ordentligt i början av lekarna och även fråga om det jag inte begriper / hittar i rollbeskrivningen för att inte få överraskningar senare i leken.
Jag brukar , precis som BSF, också gärna fundera över hur många onda och goda det kan finnas i leken , därav att jag höll med om hennes matematik funderingar:)
 
Tja, då kan jag väl dra igång med fördelningsmatematiken då ;)

Vi är 12 deltagare.
Den berömda tredjedelen ger 4 onda och 8 goda.
Det skulle ge 5 bybor + ängel, spion- och siarlärling på goda sidan och 2 vanliga ulvar, självmordsbombare och ulv i fårakläder på onda.

Vi har en lite starkare lya med självmordsbombare och ulv i fårakläder - och lite försvagade goda roller. Som det ser ut just nu i alla fall - som vi alla vet så kan ju allting hända i en ulvlek och det säkraste är att ta en ulv i taget och inte slappna av för att man känner sig säker på balansen...

Jag gissar i alla fall på 3-5 ulvar (inkl. specialarna).

Hu, 5 ulvar och två dessutom med specialkrafter och ingen utanför lyan, det känns lite väl mastigt tycker jag, hoppas verkligen att det inte är så många. Dessutom så är det ju som du noterar lite försvagade goda roller.
 
Inte så mycket ännu att gå på men jag börjar lite försiktigt :)



cirkus frågar om specialrollerna i lyan innan rollerna är utdelade. Spinner sedan vidare i funderingar kring självmordsbombaren och dennes möjlighet att definitivt få med sig en god vid sprängning. Är det planer som tar form eller konstateras det med lite rädsla över att bli ett offer själv? Svårt att säga så här tidigt.

Jag tycker att självmordsbombaren känns väldigt kraftfull just för att den aldrig kommer att missa, jag gillar inte riktigt dom oddsen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 790
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 347
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 942
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 873
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp