Bukefalos 28 år!

Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm... Hade inte hänt alltför mycket medan jag glassade runt på min fina häst idag. ;) Matematiken som blacksmithfarm lägger fram tycker jag är lite oroväckande, eller så hakade jag upp mig lite för mycket på fem ulvar. Jag hoppas verkligen att det är fyra stycken, med tanke på specialrollerna som ulvarna har + att de känner till varandra. Men jag kör ju enligt devisen "en ulv i taget", så förr eller senare märker vi hur många de är. :)

En sak jag funderar över @bollen__ siarlärlingen får veta roll står det, bara som ett förtydligande, om vi säger att jag siar niyama, då får jag alltså veta "Niyama är självmordsbombare" och inte "niyama är ond". Alltså det är den specifika rollen man får veta? :)
 
alltså jag tyckte det var bra gjort av en som jag uppfattat det som att göra sin första lek att sammanfatta så snyggt! ett namn felstavat gör väl ingen skillnad på just det faktumet?

Du är ändå skum. För du har... öh.... fel färg på hästen. :p Tur att jag inte behöver rösta förrän runt tio. :crazy:
 
Hm... Hade inte hänt alltför mycket medan jag glassade runt på min fina häst idag. ;) Matematiken som blacksmithfarm lägger fram tycker jag är lite oroväckande, eller så hakade jag upp mig lite för mycket på fem ulvar. Jag hoppas verkligen att det är fyra stycken, med tanke på specialrollerna som ulvarna har + att de känner till varandra. Men jag kör ju enligt devisen "en ulv i taget", så förr eller senare märker vi hur många de är. :)

En sak jag funderar över @bollen__ siarlärlingen får veta roll står det, bara som ett förtydligande, om vi säger att jag siar niyama, då får jag alltså veta "Niyama är självmordsbombare" och inte "niyama är ond". Alltså det är den specifika rollen man får veta? :)
Ja, siarlärlingen får veta roll. :)
 
Efter några timmars vandring på IKEA är jag tillbaka :D

@Idahoe hoppsan, den raden (styrkeförhållandet) skulle inte stå vid ditt namn! Det blev lite dubbelt där. Jag får skylla på att jag är nybörjare ;)

Jag har en betydligt enklare orsaktill varför jag ser fram emot att spela med många bybor, nämligen att med mindre extra info i omlopp så borde det vara flera än bara jag som känner sig totalt bortkollrade ibland :D :rofl:

Borde inte en ulv tycka det är roligareatt käka viktiga specialroller än bybor förresten?

Och hur menar du att jag tyckte det var viktigt att få fram styrkeförhållandet? :confused:

Du är en jag inte spelat med innan, tror jag, så jag väntar med att misstänka dig lite, men generellt sett kan taktiken att snabbt hitta misstänkta vara en ulvtaktik...:cautious:

Frågan är om det är just att du inte vill känna dig bortkollrad som du gillar att det inte finns fler specialroller eller om det ligger en pälsig orsak bakom egentligen... Och om ulvar skulle tycka det är roligare att käka specialroller kan jag inte svara på, jag är nämligen ingen ulv ;) Men visst skulle det väl vara bättre för lyan om de fick tag på en specialare istället för bybo. Förhoppningsvis är det ju till fördel för de goda iom att chansen är större att en bybo käkas.
 
Om jag vore ond skulle jag nog inte behöva uppmärksamma de onda öppet i tråden. Lyan har en egen konversation där de kan dividera om dylikt. Nu tror jag mig veta att det är din första lek utifrån vad du skrev efter lekslutet i förra leken och i anmälningstråden, så det kanske du inte visste?
Jag brukar försöka greppa rollerna ordentligt i början av lekarna och även fråga om det jag inte begriper / hittar i rollbeskrivningen för att inte få överraskningar senare i leken.
Jag brukar , precis som BSF, också gärna fundera över hur många onda och goda det kan finnas i leken , därav att jag höll med om hennes matematik funderingar:)

Jovisst det hade jag någorlunda koll på att de kunde, men jag tyckte ändå inte det var fel att teoria om det. Men jo det är min allra första lek :p Tycker du kommer med bra motargument, men jag har inte satt dig i något fack ännu, min avslutande fråga från sammanställningen gick inte åt något håll egentligen så det var intressant att få se ett svar på den.
 
Jag tycker att självmordsbombaren känns väldigt kraftfull just för att den aldrig kommer att missa, jag gillar inte riktigt dom oddsen.

Instämmer i att oddsen inte är till de godas fördel - men hur som haver kan självmordsbombaren bara göra detta en gång. Förhoppningsvis blir det något senare när goda har listat ut vem det är och kan rösta ut denne innan den drar med sig en god. För bombaren måste ju också lista ut vem som har specialroller, jag antar att det är bättre för lyan att få med sig en sådan än en vanlig bybo. Och har vi lite tur så tar det längre tid innan bombaren listar ut specialare än vice versa.
 
Instämmer i att oddsen inte är till de godas fördel - men hur som haver kan självmordsbombaren bara göra detta en gång. Förhoppningsvis blir det något senare när goda har listat ut vem det är och kan rösta ut denne innan den drar med sig en god. För bombaren måste ju också lista ut vem som har specialroller, jag antar att det är bättre för lyan att få med sig en sådan än en vanlig bybo. Och har vi lite tur så tar det längre tid innan bombaren listar ut specialare än vice versa.
Tror tyvärr att den kommer att ta med sig en god oavsett hur den åker. @bollen__ misstänker jag rätt?
 
Jag säger som flera andra - det känns osannolikt att lyan skulle bestå av fler än 4 onda med tanke på att det är rätt få och svaga goda specialroller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 833
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 166
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 792
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 521
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp