Bukefalos 28 år!

Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådärja, då var man hemkommen efter kalaset och har även fått i sig en bit mat samt försökt natta minimannen utan framgång då han somnade i bilen på väg hem :cautious:

1. Emtherlia Anser att BSF lägger en röst med en helt ok teori för att vara DL1. Kan egentligen betyda vad som helst såhär tidigt i leken. Intressantare är hennes uttalande om att bybor faktiskt inte vet något. Jag förstår inte uttalandet helt faktiskt. Visst, det finns goda specialroller som ger mer kunskap men bybor har precis lika stor möjlighet till kunskap som andra specialroller (t ex ängel osv). Det jag funderar på är om om Emtherlia tänker på att bybor inte vet ngt i förhållande till ulvar? Och om så är fallet, är det hennes tankesätt pga att hon satt i lyan i förra leken och fortfarande har den i minnet eller är det för att hon sitter i lyan nu?
Första rösten lagd av BSF med en inte helt dålig teori för att vara DL1.

Med det sagt så tyckte även jag att det var intressant med så många bybor, tidigare verkar det mest ha varit 1-2 bybor. Så nu blir det lite famlande i mörkret för oss goda med tanke på att bybor faktiskt inte vet något:p

2. Mirtai Diskuterar självmordsbombaren med Q4. Funderar över om den får ta med sig ngn även vid lynchning.

3. cirkus Ber om förtydligande innan utdelning av roller. Funderar en del över självmordsbombaren även senare.

4. quarter4ever Leder antalet inlägg, en hel del OT dock. Funderar lite över spionlärlingen. Berömmer Supersonic för heenes uppställning som ny och diskuterar självmordsbombaren med Mirtai.

5. Supersonic Är först ut med en sammanställning (riktigt bra gjort ffa med tanke på att du är ny :up:) Funderar över Idahoes uttalande om att det ska bli intressant att spela med så många bybor. Röstar på Idahoe med anledning av detta.

6. TeamLundVer är trött efter 1,5 timmars sömn i natt. Känner sig superspeedad (tänk Dunhams Peanut) :bump:

7. Idahoe
Försvarar sitt uttalande om att det ska bli intressant att spela med så många bybor med att då är hon inte ensam om att bli bortkollrad :confused: Kan vara en god som uttalat sig lite klumpigt men det är värt att hålla i minnet inför lekens senare skeden.

Jag har en betydligt enklare orsak till varför jag ser fram emot att spela med många bybor, nämligen att med mindre extra info i omlopp så borde det vara flera än bara jag som känner sig totalt bortkollrade ibland :D :rofl:

Borde inte en ulv tycka det är roligareatt käka viktiga specialroller än bybor förresten?

Och hur menar du att jag tyckte det var viktigt att få fram styrkeförhållandet? :confused:

Du är en jag inte spelat med innan, tror jag, så jag väntar med att misstänka dig lite, men generellt sett kan taktiken att snabbt hitta misstänkta vara en ulvtaktik...:cautious:

8. Blacksmithfarm Funderar över fördelningen goda vs onda. Reagerar på Idahoes uttalande om att det ska bli intressant att spela med så många bybor och lägger en tidig röst på Idahoe med detta som motiv.

9. Lobelia Hittar jag inte i statistiken trots att jag bestämt vill minnas att hon skrivit i tråden och kommenterat hur hon hamnade i denna lek. :confused:

10. LenaH Tycker att Mirtai och hon ska rösta på varandra. Kan vara ett skämt men det kan även vara ett skämtsamt sätt för två ulvar att öppet lägga upp att de ska rösta på varandra, för så hade väl ulvar aldrig gjort? :crazy: (Lite tillsnurrat men jag blir inte riktigt klok på uttalandet). Funderar lite över självmordsbombaren.

11. Habina
Funderar lite över hur mycket info Siarlärlingen får. Funderar lite över de röster som kommit på Idahoe pga dennes uttalande. Ffa efterson hon också tycker om att spela med många bybor.

12. FiaM
Funderar lite över självmordsbombaren och antalet onda i lyan.
 
Måste rösta nu så jag inte missar DL!

Med stöd av teorin jag skrev tidigare idag tycker jag att det osar lite kring cirkus, Q4 och Idahoe. Även Lobelia är lite misstänkt i mina ögon pga sin frånvaro idag men det kan ju ha helt naturliga orsaker. Detta är ju bara första dagen och jag känner ändå att den här personen uppfört sig mest skumt hittills.

Supersonic röstar Idahoe
Misstänkt för att jag inte visste att jag var anmäld. det tar priset ;)

Ärligt talat tycker jag det är misstänkt att misstänka folk för dålig aktivitet innan första DL, är det månde en ulv som sitter i lyan och vill hitta någon god att dra enkla misstankar mot?
 
Med utgångspunkt i ovanstående sammanställning så tycker även jag att Idahoes uttalande är lite skumt men inte så pass att jag sätter henne som ond för det. Vad som bekymrar mig mer är att hon är den enda som fått röster i nuläget och jag tycker (även om det är DL1) att det kom lite väl snabbt och enkelt vilket får mig att fundera på om det inte döljer sig en liten ulv bland BSF och Supersonic?

Tittar jag på BSF och Supersonic i ljuset av deras röster så kan det som sagt gömma sig en ulv där men det är hart när omöjligt att idag klura ut vem av dem det skulle vara isf. Och jag är inte beredd att offra en god bara sådär på en så pass svag misstanke.

Även LenaHs uttalande om att hon och Mirtai ska rösta på varandra är lite skumt. Det kan vara ett skämt av en god men det kan även vara ett smart drag av en ond. Det är dock i sig självt ingenting som gör att jag sätter LenaH någon annastans än i mitten.

Det som påkallar min uppmärksamhet mest är faktiskt Emtherlias uttalande om att bybor inte vet något. Det kan som sagt vara en kvarleva från lyan i förra spelet men det kan lika gärna bero på att hon sitter i lyan i detta spel. Det är en svag misstanke men dt är den starkaste jag har just nu.

Eftersom nattning av minimannen är väldigt osäkert med många uppvakningar så väljer jag att lägga min röst redan nu och isf ändra den om det händer ngt spektakulärt senare.

TLV röstar på Emtherlia
 
Deltagare
1. Emtherlia började lite "på"- liknande som i förra leken , men därefter varit ganska osynlig så svårt att säga något mer om henne för stunden Edit: hinner se att hon kommer in och kommer med inlägg medans jag skriver detta, får kolla vad hon skriver ordentligt senare,

2. Mirtai känns (efter en välförtjänt spadag:)) bra med och har kommit med bra frågor tycker jag. står som neutral hos mig just nu

3. cirkus svårplacerad som vanligt, Ställde frågor om hur lyan var sammansatt utifrån rollistan ( vilket även jag funderade över) säger inget om vilken roll hon har då frågan kom innan rolltillsättningen. får stå som neutral tills vidare

4. quarter4ever det är jag !:D

5. Supersonic nybörjare som iaf på mig imponerar med sin sammanfattning tidigare idag! bra jobbat av en nybörjare! :)Verkar hitta onda lite varstans, och det kan vara ett hälsosamt tecken i varulvslekar, lite oroar det att hon i sina första inlägg verkar så bra med i hur man uttrycker sig och funderar, men hoppas att det är en bra nybörjargod och inte en som har hjälp i kulisserna ....

6. TeamLundVer hittade leken sent i natt och har inte varit inne sedan dess, så går inte att säga något om. Edit 2 : ser att ven hon kommer med inlägg samt röstar medans jag skrev inlägget- får fundera mera på vad det betyder som hon kommit med

7. Idahoe välkommen tillbaka! Har fått två tidiga röster på sig som jag inte riktigt förstår egentligen, nu är det DL1 så folk griper efter halmstrån ( vem gör inte det:angel: ) men vill nog se mer av Idahoe innan jag kan säga något mera om henne

8. Blacksmithfarm gör som hon brukar och beräknar antal goda och onda roller utifrån de skrivna i rollistan. Jag håller med om att det hon kommer fram till bör ligga inom det troliga i denna leken. Hon lägger en tidig röst på Idahoe, vilket inte säger något om hennes roll egentligen, antar att det är jobbet som styr när rösten måste läggas. BSF är skicklig spelare oavsett vilken sida hon är på så det är någon jag alltid håller ögonen på , men än har jag inte hittat något som varken talar för henne eller är till hennes nackdel, så neutral är vad hon står för hos mig.

9. Lobelia verkar blivit tvångsanmäld till leken av mig:crazy: ( sorry!! inte meningen ) går inte att säga nåt om henne so far så får återkomma

10. LenaH hojtade till i leken igår, och har ändå haft en del vettiga funderingar som ligger i linje med mina egna om bla självmordbombaren, så står som neutral hos mig för stunden

11. Habina verkar ha legitima skäl för dåligt minne enligt doktorn, men det mest skumma jag hittat på henne idag är att jag skulle vara skum för att mina hästar har fel färg?? ( en bra häst har ingen fel färg- sådetså! ) Men hon brukar kunna göra en del skumma saker inför första DL så vill inte hålla det emot henne så här långt,

12. FiaM hon verkar fundera över antalet onda i lyan i övrigt har jag inte noterat så mycket på henne så här långt, behöver se mera .
 
Senast ändrad:
10. LenaH Tycker att Mirtai och hon ska rösta på varandra. Kan vara ett skämt men det kan även vara ett skämtsamt sätt för två ulvar att öppet lägga upp att de ska rösta på varandra, för så hade väl ulvar aldrig gjort? :crazy: (Lite tillsnurrat men jag blir inte riktigt klok på uttalandet).

Nog för att ulvar kan vara klumpiga ibland men att öppet diskutera att de ska rösta på varandra, är det så att du vet att ulvar i lyan gör det och överför det till tråden? Eller så snurrar du till det väl mycket.

Lena kan mycket väl vara ulv, men hon brukar skämta på samma vis oavsett roll.
 
10. LenaH Tycker att Mirtai och hon ska rösta på varandra. Kan vara ett skämt men det kan även vara ett skämtsamt sätt för två ulvar att öppet lägga upp att de ska rösta på varandra, för så hade väl ulvar aldrig gjort? :crazy: (Lite tillsnurrat men jag blir inte riktigt klok på uttalandet). Funderar lite över självmordsbombaren.
Eftersom jag skrev det med OT-färg så förutsätter jag att det tolkas som vad det var, dvs ett skämt.
 
Nog för att ulvar kan vara klumpiga ibland men att öppet diskutera att de ska rösta på varandra, är det så att du vet att ulvar i lyan gör det och överför det till tråden? Eller så snurrar du till det väl mycket.

Lena kan mycket väl vara ulv, men hon brukar skämta på samma vis oavsett roll.
Haha, två själar = en tanke! :D
Glad att du ställer upp och är med också även om det inte säger något om din roll. :)
 
Jag blir nervös över mitt svajjiga internet. :( Så jag röstar nu fast jag ändå kan sitta vid datorn fram till DL. Sedan måste jag gå och lägga mig och med förra leken i färskt minne så betyder det ingenting mer än att jag faktiskt måste sova. ;)

Habina röstar på blacksmithfarm

Då hon var väldigt snabb att hoppa på Supersonics teori om Idahoes ulvighet. Jag vet inte alls vad Idahoe kan tänkas ha för roll, men jag tolkade inte hennes uttalande som så misstänkt som supersonic. Är det så att blacksmithfarm är ulv och ser ett enkelt sätt att rösta ut en god?
 
[
Jag var tvungen att läsa Idahoes inlägg tre gånger innan jag fattade vad som var "skumt" med det. Jag tycker också det är skönt med många bybor, just för att det var så roligt sist det var så, men det tycker jag oavsett sida/roll som jag har. Att det dessutom kommit två röster redan på idahoe för det, tycker jag är väldigt suspekt. Kan blacksmithfarm vara ulv som röstar på idahoe för att hon hoppas att supersonic skall hänga på? Eller tvärt om, blacksmithfarm är god som tycker det lät som en bra teori och supersonic är ulv och passar på att rösta på en god när hon fick med sig fler att rösta på den goda. Hm...

Intressanta tankar!
Jag känner mig också lite besvärad av rösterna på Idahoe. Visserligen är teorin som BSF kom med en rätt så vettig förstadagsteori, men Idahoe har ju förklarat sig på ett sätt som jag faktiskt håller med om. Nu har ju inte BSF varit inne och bemött den. Däremot så har Idahoe fått ytterligare en röst från supersonic och jag tycker det känns för enkelt.

jag ser att även @FiaM känner sig lite avvaktande, vad vill du se mer av?

Nu ser jag att även TLV tycker att rösterna på Idahoe trillar in lite för lätt - och hon röstar på Emtherlia. På ett sätt känns det bra att hon inte hakar på ett eventuellt drev.
 
Du är modig som vågar gissa så bestämt men jag är benägen att hålla med, eller så är LL mycket ond.
jag håller också med men bara för att inte uteslut något så vill jag inte ta bort antalet "5" i ekvationen
Btw hoppas du kan förlåta mig för tvångsanmälan? var absolut inte meningen...
 
För övrigt tycker jag att @supersonic s teori om @Idahoe är riktigt bra för att vara DL1 och jag förstår att @Blacksmithfarm hänger på den (även om hon röstade före) men jag kan inte säga att jag tycker den är värd att följa för den säger mig inte så mycket om någon av de tre uppräknade.
 
Nog för att ulvar kan vara klumpiga ibland men att öppet diskutera att de ska rösta på varandra, är det så att du vet att ulvar i lyan gör det och överför det till tråden? Eller så snurrar du till det väl mycket.

Lena kan mycket väl vara ulv, men hon brukar skämta på samma vis oavsett roll.
Alltså som sagt det kan mycket väl vara så att jag rör till det lite väl men eftersom den normala reaktionen är att så skulle aldrig ulvar göra så vore väl det absolut smartaste för en ulv att göra så?

Åh ena sidan... Åh andra sidan...
 
Alltså som sagt det kan mycket väl vara så att jag rör till det lite väl men eftersom den normala reaktionen är att så skulle aldrig ulvar göra så vore väl det absolut smartaste för en ulv att göra så?

Åh ena sidan... Åh andra sidan...
Som sagt, jag använder inte OT-färg för att luras.
 
Det som påkallar min uppmärksamhet mest är faktiskt Emtherlias uttalande om att bybor inte vet något.

Fast bybor VET ju faktiskt ingenting? De enda som vet saker och ting är de onda, spionen och sialärlingen. Sen är det sant att ängeln inte vet något heller. Därav att många fumlar i mörker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 540
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 106
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 911
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Måla på häst
  • Beta slagen mark
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp