Bukefalos 28 år!

Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Självmordsbombaren får ju välja att explodera när helst hen vill, alltså kan hen göra det vid lynchen också.

Fast som jag ser det är det två olika saker. Antingen spränger sig självmordsbombaren och kan då inte lynchas. Eller så lynchas den och frågan är då om den samtidigt tar med sig någon i döden utan att den gör en aktiv sprängning.
 
Måste rösta nu så jag inte missar DL!

Med stöd av teorin jag skrev tidigare idag tycker jag att det osar lite kring cirkus, Q4 och Idahoe. Även Lobelia är lite misstänkt i mina ögon pga sin frånvaro idag men det kan ju ha helt naturliga orsaker. Detta är ju bara första dagen och jag känner ändå att den här personen uppfört sig mest skumt hittills.

Supersonic röstar Idahoe
 
Måste rösta nu så jag inte missar DL!

Med stöd av teorin jag skrev tidigare idag tycker jag att det osar lite kring cirkus, Q4 och Idahoe. Även Lobelia är lite misstänkt i mina ögon pga sin frånvaro idag men det kan ju ha helt naturliga orsaker. Detta är ju bara första dagen och jag känner ändå att den här personen uppfört sig mest skumt hittills.

Supersonic röstar Idahoe

På vilket sätt är hon skum?
 
LenaH skriver


FiaM svarar
Samma vad? 4 ulvar?

BSF gjorde ju en beräkning på 3-5 ulvar.

Jag hoppas på 3.
Var visst otydlig, ja fyra ulvar. Jag håller förvisso med om att det vore bättre med tre eftersom lyan är så stark men kommer själv att utgå från att de är fyra. Fem tror jag inte riktigt på då det skulle bli lite väl tufft och då är det ju dessutom mer än en tredjedel av deltagarna som är onda. Men visst, hellre räkna med att det kanske är en för många och bli positivt överraskad än tvärtom.
 
Fast som jag ser det är det två olika saker. Antingen spränger sig självmordsbombaren och kan då inte lynchas. Eller så lynchas den och frågan är då om den samtidigt tar med sig någon i döden utan att den gör en aktiv sprängning.
Hmm, ja så har inte jag valt att se det iom att den får välja närhelst den vill, ser han att han blir lynchad kan han ju skicka in om sprängning. Tänk som jägaren fast närhelst hen vill.
 
Jag tycker det är intressant att @supersonic introducerade en teori om @Idahoe som @Blacksmithfarm sedan följer ganska lätt och röstar på Idahoe. Supersonic röstar sedan även på Idahoe baserat på samma teori.

Jag var tvungen att läsa Idahoes inlägg tre gånger innan jag fattade vad som var "skumt" med det. Jag tycker också det är skönt med många bybor, just för att det var så roligt sist det var så, men det tycker jag oavsett sida/roll som jag har. Att det dessutom kommit två röster redan på idahoe för det, tycker jag är väldigt suspekt. Kan blacksmithfarm vara ulv som röstar på idahoe för att hon hoppas att supersonic skall hänga på? Eller tvärt om, blacksmithfarm är god som tycker det lät som en bra teori och supersonic är ulv och passar på att rösta på en god när hon fick med sig fler att rösta på den goda. Hm...
 
Haha nej alltså, 1 "vanlig ulv" + 1 självmordsbombare + 1 ulv i fårakläder. Så tre totalt.

Aha! :up: Jag hoppades ju på att LL bara lagt till raden "ulvar" i rollistan, så det egentligen var en självmordsbombare och en ulv i fårakläder. Men det tror jag är att hoppas för mycket. :p
 
Cirkus och quater4ever inleder med bra frågor redan innan rollerna är fördelade. Fortsätter även efter det att rollerna är fördelade att komma med bra kommmentarer.

Blacksmithfarm tar upp hur fördelningen bör se ut och konstaterar att det är en stark lya då alla onda är i den, även de med extra förmågor. Samtidigt är det få goda specialroller och en del av dem är försvagade. Lägger första rösten på Idahoe baserat på hennes kommentar att det är intressant med många bybor.
Håller med om att kommentaren är lite konstig samtidigt har Idahoe återkommit med ett förtydligande av vad hon menade. Vet inte riktigt vad jag tycker om de här båda just nu, avvaktar och ser vad som kommer mer.

Supersonic är en ny spelare, gör en bra sammanställning av vad som hänt under natten och morgonen och lyckas även få med lite teorier där, bra jobbat! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 159
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 301
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 946
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 631
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp