Bonde söker fru 2015

Jag funderar lite på varför Alexandra sökte till Daniel? Hon visste ju var han bodde och att han inte skulle flytta så alternativet var ju att hon måste flytta (om man inte vill ha distansförhållande, vilket hon inte ville).

Jag noterade tidigt att det var något skumt med Alexandra. Med facit i hand kan vi konstatera att jag hade rätt. Hon ville säkerligen bara vara med i TV och tyckte det var värt att skicka bort barnen över någon vecka för det. Stefans planer krossade hon ju också rejält eftersom han nu först ska slita sig loss från Alexandra och sedan ska träffa en ny. Något genuint intresse från Alexandras sida fanns inte.
 
Jag noterade tidigt att det var något skumt med Alexandra. Med facit i hand kan vi konstatera att jag hade rätt. Hon ville säkerligen bara vara med i TV och tyckte det var värt att skicka bort barnen över någon vecka för det. Stefans planer krossade hon ju också rejält eftersom han nu först ska slita sig loss från Alexandra och sedan ska träffa en ny. Något genuint intresse från Alexandras sida fanns inte.

Det är du säker på?
Vad beträffar DANIEL så var ju han oerhört noga att poängtera att han INTE ångrar denna sommar eller tiden med Alexandra.
Hon däremot kände sej ju dum när det blev som det blev, vilket han inte tyckte hon borde känna.

Alltså tycker han det var värt tiden de fick tillsammans även om det inte höll sen..
Men det är väl definitivt inte första paret det inte håller för/funkar för i tvprogrammets historia? Trots att de var väldigt kära där och då.
 
Det är du säker på?
Vad beträffar DANIEL så var ju han oerhört noga att poängtera att han INTE ångrar denna sommar eller tiden med Alexandra.
Hon däremot kände sej ju dum när det blev som det blev, vilket han inte tyckte hon borde känna.

Alltså tycker han det var värt tiden de fick tillsammans även om det inte höll sen..
Men det är väl definitivt inte första paret det inte håller för/funkar för i tvprogrammets historia? Trots att de var väldigt kära där och då.

Vad ska han säga? Det är klart att han hade önskat en annan utgång än det här.

Daniel hade sannerligen otur att Alexandra sökte till programmet.
 
Vad ska han säga? Det är klart att han hade önskat en annan utgång än det här.

Daniel hade sannerligen otur att Alexandra sökte till programmet.
Fast det vet man ju aldrig. Det är ju inte säkert att det skulle klickat med någon annan bara för att Alexandra inte var med?
 
Fast det vet man ju aldrig. Det är ju inte säkert att det skulle klickat med någon annan bara för att Alexandra inte var med?

Med de hade han ju iaf haft en chans. Med Alexandra var det dödsdömt från början men hon fejkade för att få åka på resa. Långnäsa att hon bara kom till Bornholm... ha ha ha
 
Med de hade han ju iaf haft en chans. Med Alexandra var det dödsdömt från början men hon fejkade för att få åka på resa. Långnäsa att hon bara kom till Bornholm... ha ha ha
Eller så kan det ha varit värt det, att få känna känslorna på riktigt, de som Alexandra framkallade hos Daniel? Även om det var för en kort tid. Somliga kan säkert tycka så, men inte alla.

Underbart är kort?

Bara för att man letar kärlek betyder ju inte det att vem som helst kan sätta en i brand. Nu lyckades ju Alexandra med det, så väldigt synd att det inte blev en fortsättning för dem..
 
Eller så kan det ha varit värt det, att få känna känslorna på riktigt, de som Alexandra framkallade hos Daniel? Även om det var för en kort tid. Somliga kan säkert tycka så, men inte alla.

Underbart är kort?

Bara för att man letar kärlek betyder ju inte det att vem som helst kan sätta en i brand. Nu lyckades ju Alexandra med det, så väldigt synd att det inte blev en fortsättning för dem..

Det där låter som en överpositiv analys men det är ju förvisso vettigt om Daniel ser det då går vidare.
 
Jag tyckte också "tillbakablicksprogrammen" var lite röriga, och lite trist med så mycket fokus på samma par (i plural) i stort sett genom båda programmen. Hade varit roligare faktiskt att se lite olika par, och nästan mest de där som det INTE funkade för under programmet men som lyckats i efterhand (som Tomas, jag började nästan grina när jag såg hur bra det blivit för honom). Jag reagerade också lite på hur pass mycket fokus det låg på just Fredrik och hur han gjorde bort sig i tv, kändes lite taskigt när han faktiskt inte träffade sin flickvän/fru genom programmet? Var de verkligen tvungna att visa allt pinsamt han gjort då?

När det gäller årets upplaga kändes resultatet rätt väntat. Kul att Pontus träffat någon efteråt, det hade jag helt missat!
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 372
Senast: Inglorion
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 537
Senast: Elina8
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp