Bonde söker fru 2015

:banghead: nä, det går ju inte att vara kär i två personer. (Har inte sett programmet, bara reagerade på uttalandet.)

Lustigt att Linda reagerade så nu, när det mer eller mindre har varit "standard" genom åren att bonden kysst de två som var kvar. Inte förrän nu har hon reagerat i press och på sin blogg i alla fall ... Att man annars kysser två man går ut med är väl inte vanligt, inbillar jag mig, i vanliga fall så undrar om inte produktionen ligger på och "hetsar" dem lite.. Men Stefan lyckades ju i alla fall "behärska sig och ta det lilla lugna" som han sa.
 
TV4 KAN ha klippt, men jag gissar på minspelet att Alexandra inte varit och hälsat på, och att Daniel börjar misströsta. Han är nog inte den som klarar ett distansförhållande, vilket han var väldigt tydlig med i början. Så det där kommer nog inte att hålla. Människor är nu olika, och det är ju olika med vad man menar med "djupt", men vad jag tänker på är att det måste liksom finnas någon värme, ömhet, respekt när man ser varandra. Och att personen är väldigt speciell för en. De gillar varandras utseende och utstrålning, men finns det något annat än det? Det kanske räcker för dem, men .... håller det? Njae, tror inte det ...

Smålandsbonden hade visst träffat någon, vilket jag också gissade på. Undrar hur det gick för bonden ifrån Undenäs? Jag tror att de inte ens kommer att besöka honom. Han drog sig nog ur illa kvickt efter de få brev han hade fått.
 
Underbart med Stefan och Hanna, vilket genuint par! :love:

Tråkigt som tusan med Daniel o Alexandra. :(Har själv varit där med riktig kärlek men praktiska ting styrde det till avslut. Minnet över tiden vi höll ut är dock fantastiskt underbar på alla vis! Frustrerande!

Marcus o Isabelle känns sunda som tar det som det kommer och tar det lugnt. Hoppas det blir nåt där, verkar ha potential!

Pontus har nog inga problem att hitta vad han söker vad det lider. Verkar ha växt av programmet!

Smålandsbonden, det är ju lite lustigt att skicka brev till en tvbonde när man inte vill vara med i tv:p men ändå är det ju oerhört roligt att en sån chansning går hem och det blir kärlek av det! :up:

// slösummerar min första bondesäsong :D
 
*kl*

Men seriöst? Jag kanske är sen på bollen eftersom att jag inte läser Aftonbladet, men vad pysslar Linda med egentligen!? Formulär 1a om vad som INTE är okej är väl ändå att antyda att en praktikant har ihop det med chefen!? :banghead:

/Lady_S
 
De gillar varandras utseende och utstrålning, men finns det något annat än det? Det kanske räcker för dem, men .... håller det? Njae, tror inte det ...

Nej, utvecklingen för Daniel och Alexandra känns ungefär lika uppblåst som "SNYGGBONDENS" "KÄRLEKSSVEK". :crazy: Känns som att produktionen gjort allt för blåsa upp det till en hjärtslitande kärlekssaga där de två som är gjorda för varandra gråter sig till sömns och slutar äta, förkrossade av längtan och trängtan för att de inte kan ses 24/7. När de i själva verket snarare gillat varandra och tyckt att den andre var snygg, men verkar ändå ganska odramatiskt ha kommit fram till att en fortsättning inte skulle funka av praktiska skäl. Långt innan det kommit till en nivå av själarnas totala samförstånd och enhet.

Och så försökte man fläska på med dramatisk bakgrundsmusik för att matcha Lindas förhandsinfo om den förkrossande SORGEN, i klass med Törnfåglarnas kärleksdrama.

Och vad som menades med "Snyggbondens kärlekssvek" blev ju inte mer begripligt efter kvällens avsnitt. :grin:

För övrigt samma pinsamma tjat från Linda "jamen barn då? Och gifta er? Hmm? Hmm?"

Men länge leve Stefan och Hanna! :love:
 
Kemin mellan Marcus och Isabell kändes som något mer än vänner men inte mer. Fick intrycket att de bara träffats några ggr och att det var hon som fick driva på.
Tror det rinner ut i sanden.
 
Ang det där med att serien ändras så kan det ha och göra med att programet bytt bolag (om jag hörde rätt) och att det är någon annan som klipper. Lite insiderinfo från min kusin som klippt bonde söker fru i 6 säsonger :D
 
Kemin mellan Marcus och Isabell kändes som något mer än vänner men inte mer. Fick intrycket att de bara träffats några ggr och att det var hon som fick driva på.
Tror det rinner ut i sanden.

Tror som du. Isabell verkar vara den som inte vill stressa och inte tror på kärlek vid första ögonkastet, som hon ju också sa. Men vad jag förstått av Marcus är han ju precis tvärtom. Hur ska då detta kunna fungera???
 
Tycker att Pontus verkar vara en väldigt fin och reko person. Först att han "röt till" om att produktionen vinklat det till att praktikanten var hans nya tjej, och sen att han faktiskt verkar ta hela grejen för vad den är. Han tog det lugnt från början, behandlade tjejerna med respekt, och framförallt valde han att inte fortsätta något där inte det känslomässiga, djupa fanns. Strongt gjort av en kille i hans ålder. Och vad bra att han sa att han lärt sig lyssna :) Det borde fler göra ...
 
Men det var hela tre bönder vi inte fick se. Blev det inget för dem eller ville deras tjejer inte vara med i TV??? Kan man undra.
 
Kul att Pontus hittat kärlek till sist!

Marcus brevskörd var ju ganska liten såg vi igår, kanske var det så att han faktiskt inte hade så många att välja bland. Men jag är skeptisk till om det hålller i längden med Isabelle.

Jag tror också verkligen på Hanna och Stefan! Vilken fullträff!

Synd med Daniel och Alexandra, men de verkar positiva ändå, och det är alltid härligt att få vara kär!
 
Jag funderar lite på varför Alexandra sökte till Daniel? Hon visste ju var han bodde och att han inte skulle flytta så alternativet var ju att hon måste flytta (om man inte vill ha distansförhållande, vilket hon inte ville).
 
Tror som du. Isabell verkar vara den som inte vill stressa och inte tror på kärlek vid första ögonkastet, som hon ju också sa. Men vad jag förstått av Marcus är han ju precis tvärtom. Hur ska då detta kunna fungera???
Samtidigt tycker jag att dom passar ihop på nåt udda sätt. Så jag tror på dom trots allt.
 
Ang det där med att serien ändras så kan det ha och göra med att programet bytt bolag (om jag hörde rätt) och att det är någon annan som klipper. Lite insiderinfo från min kusin som klippt bonde söker fru i 6 säsonger :D
Det är kanske dax att återta kusinen?
Som sagt, jag vill veta mer om Daniels älgfarm, Pontus hästar, Stefans spännande hus (en hel samling!) och Markus... äh... Markus... äh... halmströare?
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 372
Senast: Inglorion
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 537
Senast: Elina8
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp