Borde personen få stanna i Sverige?

Bukefalos 30 år!

Nu har denna person säkert utländska föräldrar från antingen ett arabiskt eller afrikanskt land. Där passar de in bättre om de ska misshandla kvinnor eftersom att det i många av dessa länder fortfarande är tillåtet. Jag skulle även gärna utvisa etniska svenskar också för brott som incest och våldtäkt men tyvärr har vi ingenstans att skicka dem.

Varför ska vi ha en massa kriminella kvar i Sverige?

Personer som är väldigt engagerade i varifrån någon som slår en kvinna kommer verkar tendera tycka att det spelar så stor roll att det inte ens gör så mycket om just de eller ngn som ser ut som de gör slår en kvinna.

Nu har denna person säkert utländska föräldrar från antingen ett arabiskt eller afrikanskt land. Där passar de in bättre om de ska misshandla kvinnor eftersom att det i många av dessa länder fortfarande är tillåtet. Jag skulle även gärna utvisa etniska svenskar också för brott som incest och våldtäkt men tyvärr har vi ingenstans att skicka dem.

För att Sveriges innevånare är Sveriges ansvar att hantera.

Min spontana tanka var att skicka iväg fanskapet. Gärna till en annan planet om möjligt.
Men ut ett annat perspektiv är det kanske inte rätt. Jag vet inte svår fråga men någon som bott i Sverige så länge är ju svensk.
Lär ju inte komma från något skandinaviskt land och knappast Europa heller. Tveksamt. Då hade det framgått.

Och Självklart ska vi ha kvar en massa kriminella i Sverige! Allt annat är bara fånigt.

Hur trassligt skulle det inte blivit om de hade utvisat eller slagit ihjäl min chef när han körde 45 utanför en skola istället för bara tog körkortet. Alltså självklart ska man inte köra för fort men...

Men vad ska folk från andra kulturer tro när det avslöjades nyligen att en imam i Sverige predikade att det var okej att slå sin fru?

Nu har denna person säkert utländska föräldrar från antingen ett arabiskt eller afrikanskt land. Där passar de in bättre om de ska misshandla kvinnor eftersom att det i många av dessa länder fortfarande är tillåtet.
Vad bygger du det här på?

För att ta ansvar för det som händer i Sverige? Varför ska andra länder ta emot människor som blir/är kriminella här?

Det land jag är medborgare dvs Sverige. Vad vill du?
Ja jag gillar ju trygga Sverige, så som det är, du svarade ganska isigt på min kommentar om att jag var trygg i Sverige.

Dessutom, om jag bodde någon annanstans vore jag ju en horribel invandrare som borde utvisas lite hipp som happ och mer eller mindre rättsosäkert. Så som mina släktingar tydligen är där de bor i olika länder i Europa.

Vad var det för misslyckade beslut din mormor och morfar tog som gör att du tycker Sverige är väldigt dåligt och misslyckat men ändå vill bo här? Eller tog de de demokratiska besluten i ett annat land?

Och Självklart ska vi ha kvar en massa kriminella i Sverige! Allt annat är bara fånigt.

Hur trassligt skulle det inte blivit om de hade utvisat eller slagit ihjäl min chef när han körde 45 utanför en skola istället för bara tog körkortet. Alltså självklart ska man inte köra för fort men...
Slår man ihjäl folk som begår brott i Sverige? Den lagändringen har jag missat helt måste jag säga.

Funderar på om man räknas som svensk medborgare om man inte är svensk medborgare. Alltså oavsett hur länge man bott i Sverige. Varför tar man inte tag i den biten?

Ja jag gillar ju trygga Sverige, du svarade ganska isigt på min kommentar om att jag var trygg i Sverige.

Vad var det för misslyckade beslut din mormor och morfar tog som gör att du tycker Sverige är dåligt men ändå vill bo här? Eller tog de de demokratiska besluten i ett annat land?
Nu syftar jag iofs inte på mina morföräldrar utan äldre generationer överlag. Eller tycker du allt alla äldre generationer gjorde var bra?

Nu hittar du iofs på eftersom jag aldrig sagt något om att Sverige är dåligt.

Min spontana tanka var att skicka iväg fanskapet. Gärna till en annan planet om möjligt.
Men ut ett annat perspektiv är det kanske inte rätt. Jag vet inte svår fråga men någon som bott i Sverige så länge är ju svensk.
Lär ju inte komma från något skandinaviskt land och knappast Europa heller. Tveksamt. Då hade det framgått.
Varför skulle det framgått de vanligaste utvisningsländerna i den statistik jag kan hitta (jag hittar ingen nyare) är inom europa https://www.svt.se/nyheter/inrikes/omojligt-att-utvisa-till-vissa-lander

FAKTA: Utvisningsdömda personer och medborgarskap​

1. Rumänien, 583

2. Polen, 378

3. Litauen, 370

4. Georgien, 288

5. Okänt, 220

6. Marocko, 189

7. Serbien, 181

8. Vitryssland, 173

9. Algeriet, 146

10. Ryssland, 128

(mellan 2010 och 2 november 2016)

Varför skulle det framgått de vanligaste utvisningsländerna i den statistik jag kan hitta (jag hittar ingen nyare) är inom europa https://www.svt.se/nyheter/inrikes/omojligt-att-utvisa-till-vissa-lander

FAKTA: Utvisningsdömda personer och medborgarskap​

1. Rumänien, 583

2. Polen, 378

3. Litauen, 370

4. Georgien, 288

5. Okänt, 220

6. Marocko, 189

7. Serbien, 181

8. Vitryssland, 173

9. Algeriet, 146

10. Ryssland, 128

(mellan 2010 och 2 november 2016)
Rumänien ligger förvisso i Europa men känns väldigt oeuropiskt.
Att Polen hade så många utvisningar var lite förvånande.

Måste finnas nyare statistik än nästan tio år gammalt?

Funderar på om man räknas som svensk medborgare om man inte är svensk medborgare. Alltså oavsett hur länge man bott i Sverige. Varför tar man inte tag i den biten?
För att det kostar pengar, för att man inte tar tag i pappersarbetet, det är en del pyssel, för att man vill ha kvar den sista kopplingen till ett tidigare hemland, för att det fungerar bra som det gör. Permanent uppehållstillstånd har ju gett samma värde som ett medborgarskap fram till nyligen. De flesta tänker nog inte att de ska begå ett så avancerat brott att de behöver skydda sitt liv från utvisning helt enkelt, vilket ju ändå känns rimligt för de allra flesta skulle jag säga.

Slår man ihjäl folk som begår brott i Sverige? Den lagändringen har jag missat helt måste jag säga.
Läs det jag svarade på? @anonymys22

Om man ingenstans har att skicka svenska kriminella medborgare (som man delvis skapat och fostrat genom kassa skolor och sociala system och underfinansierad polis), och ändå sitter och undrar varför man ska ha en massa kriminella i Sverige. Ja vad undrar man då egentligen?...

Vilket land har inte kriminella människor förresten?

Och i övrigt är problemet klart uppblåst och vänder uppmärksamhet från skola, klimat, polis, social, osv sådana institutioner som faktiskt kan göra någonting. Och i övrigt hara vi alltid haft brottslighet och just nu är den i allmänhet bättre än "förr". Så om vi gav polis och skola resurser att ta hand om gängen så vore det mer produktivt än att tjata om vart man ska skicka den ena eller den andra efter avtjänat straff.

Läs det jag svarade på? @anonymys22

Om man ingenstans har att skicka svenska kriminella medborgare (som man delvis skapat och fostrat genom kassa skolor och sociala system och underfinansierad polis), och ändå sitter och undrar varför man ska ha en massa kriminella i Sverige. Ja vad undrar man då egentligen?...

Vilket land har inte kriminella människor?
Förstår inte riktigt var det framgår där att vi slår ihjäl kriminella? Men jaja.

Jag och övriga icke-kriminella är också uppväxta och fostrade under samma kassa skolor, sociala system och underfinansierade polis men begår ändå inte brott.

Jag tycker det är fantastiskt att Sverige tar emot och hjälper så många från andra länder. Det ska vi fortsätta med. Men vi måste få ställa krav på dem och få utvisa dem som begår brott, särskilt grova brott och upprepade brott.

För att det kostar pengar, för att man inte tar tag i pappersarbetet, det är en del pyssel, för att man vill ha kvar den sista kopplingen till ett tidigare hemland, för att det fungerar bra som det gör. Permanent uppehållstillstånd har ju gett samma värde som ett medborgarskap fram till nyligen. De flesta tänker nog inte att de ska begå ett så avancerat brott att de behöver skydda sitt liv från utvisning helt enkelt, vilket ju ändå känns rimligt för de allra flesta skulle jag säga.
Fast man kan ha koppling till sitt hemland och ändå vara svensk medborgare också.
Och allt är väl ”pappersarbete ” vad det än gäller. Oavsett vad man ansöker om.

Därför att det är tillåtet att kalla sig svensk oavsett hur länge du har varit i Sverige. Däremot är du inte Svensk i juridisk mening om du inte har ett Svenskt medborgarskap.

Hur ska vi göra med alla svenska medborgare som begår upprepade brott? Ska även de utvisas?

Det finns inget lätt svar, men frågan är varför det saknas svenskt medborgarskap. Är det för att det inte sökts, eller för att det inte beviljats? Men generellt kan jag tycka att någon som bott 36 av 39 år i Sverige är vårat ansvar att åtgärda

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka