Bostadslös..

Örsundsbro? Där kanske det finns någon hyresvärd. Helt ok busstider för pendligt till Västerås, Enköping och Uppsala.

EHB har ju lägenheter i örsundsbro och de har ju några "hem direkt" lägenheter också. Dock har de ju inte så många i örsundsbro och inte så många hem direkt så kanske svårt. TS, kolla med EHB vilken dag och tid de lägger ut hem direkt, jag minns inte.
 
Om ni kan tänka er att bo runt Tierp, Örbyhus och däromkring, har ni kollat med Husman KB? De har inget kösystem utan där gäller först till kvarn. Verkar visserligen inte ligga ute något just nu på deras hemsida, men skadar ju inte att ringa och höra med dem om ni inte redan gjort det:)

Vi har ringt dit och det fanns inget ledigt, tyvärr.

Delvis KL
I helgen ska vi eventuellt få titta på en lägenhet!
 
@Energi - det hjälper inte er just nu, men för framtiden: under 2016 ändras Uppsalas bostadsförmedling till att bli en samlad, avgiftsbelagd kö. Har man gamla köpoäng behåller man dem i 18 månader. Har man inte det är det verkligen läge att anmäla sig till den nya kön så fort som möjligt.

Jag har tio års kötid i Uppsalahem, men trots det har jag inte chans på de mer attraktiva (läs: ej snordyra) lägenheterna i centrala stan. Egentligen trivs jag bra där jag bor, men sen jag bytte till att jobba i Stockholm är det lite tungt. Så jag vet inte vad jag tycker om förändringen. Men om man inte har bra kötid nu så är det förmodligen positivt. För er del - Uppsalahem har ju lägenheter i Björklinge.
 
Har de ändrat? Sist jag läste om det stod det att man fick behålla sin gamla kötid i sju år.
Vet ej, jag fick en utskrift av min granne som vanligen är uppdaterad på... allt och där stod det 18 månader. Det finns nog en del som kan ändras ännu, men det tycks stå fast att den nya förmedlingen ska lanseras 2016.
 
Vet ej, jag fick en utskrift av min granne som vanligen är uppdaterad på... allt och där stod det 18 månader. Det finns nog en del som kan ändras ännu, men det tycks stå fast att den nya förmedlingen ska lanseras 2016.


"7. För dig som redan står i kö
Om du står i en eller flera av de kommunala hyresvärdarnas (Uppsalahem, Studentstaden eller Uppsala Kommuns Fastighets AB) köer sedan tidigare, kommer du ha 18 månader på dig att ställa dig i bostadsförmedlingens kö för att få behålla din nuvarande kötid hos de kommunala hyresvärdarna under en övergångsperiod.

Du ställer dig i bostadsförmedlingens kö genom att betala köavgiften när bostadsförmedlingen startar, precis som alla andra som vill stå i bostadsförmedlingens kö.

Du kommer att få mer information om detta."

Innebär ju bara att du måste byta kö inom 18 månader enligt det där, men resten skämdes jag nästan för att läsa. Pengar för att skriva kontrakt och pengar för att stå i kö varje år?

Urk
 
För den som är intresserad kommer här en uppdatering!

Vi fick ta till nödlösningen att flytta isär, så just nu bor vi 30 mil ifrån varandra. Vi har tittat på så mycket hus och lägenheter, ringt, annonserat och mejlat.

Men, idag fick vi ett förstahandskontrakt (!) på en tvåa i gamla uppsala! 1 juli får vi äntligen flytta ihop igen.
 
För den som är intresserad kommer här en uppdatering!

Vi fick ta till nödlösningen att flytta isär, så just nu bor vi 30 mil ifrån varandra. Vi har tittat på så mycket hus och lägenheter, ringt, annonserat och mejlat.

Men, idag fick vi ett förstahandskontrakt (!) på en tvåa i gamla uppsala! 1 juli får vi äntligen flytta ihop igen.
Tufft att behöva ta nödlösningen men vad bra att det löste sig!
 
Vad härligt att höra att ni fått ett eget boende. Så ni kan slappna av och veta att ni inte behöver flytta förän NI vill.
 
Tufft att behöva ta nödlösningen men vad bra att det löste sig!

Ja alltså fy fan, det har verkligen varit jobbigt, allra mest för barnet. Hen är ju alldeles för liten för att fatta vad som händer.

Men jag är så otroligt tacksam över vår släkt som har ställt upp så mycket. Vad hade vi gjort utan dem?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 046
Senast: Hedinn
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 813
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 981
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb För ett år sedan blev min lilla ekonomiavdelning på företaget informerade om att det skulle ske en omorganisation. Det skulle ske ganska...
Svar
13
· Visningar
3 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp