Bostadslös..

Kolla Stockholm bostad. Graflund (byter namn) har hyresrätter i gottsunda/valsätra som går via sthlm bostad. Inte så många som vet om det så brukar vara få som söker :-)
 
Kan de verkligen bara kasta ut er? Tänker besittningsskydd/rätt eller vad det heter, om allt har gått rätt och lagenligt till innan?
Vet förvisso inte om det är till någon hjälp men det var en tanke...
Hör med soc oavsett.
Det löser sig ska du se! :)

Det verkar ju vara en laga uppsägning eftersom det handlar om en villa och att man ska sälja den och nya ägaren ska bo i den (barnen till första hyresvärden).
Därefter har det kört ihop sig med den planerade nya bostaden. Där är det lite osäkert med juridiken, misstänker jag, men om ägaren själv behöver disponera fastigheten så är det sannolikt lagligt om än krångligt.

Ja, soc kan ha "jourbostäder".
Annars finns ju - förvisso dyra - alternativ med hotell, vandrarhem et c som dock uppenbart inte lämpar sig för barn.
 
Vi bor strax utanför Uppsala och vi har några års kötid på alla ställen omkring men det är omöjligt att få något. Storlek är som du säger struntsamma.

Du skriver i ett annat inlägg att en lösning kan vara att sambo flyttar åt ett håll och du med barn åt ett annat, tillfälligt.

Kan ni bo i en annan ort hela familjen?
 
Litegrann, det är dock över 5 mil mellan jobbet i Björklinge och Tierp så det är i längsta laget.

Buss 821 har ganska bra turtäthet, busskortet kostar 750 kr/månad så ingen jättekostnad. Det är dock så illa så att det är minst ett halvårs kötid i Tierp också på lägenheter hos Tierpsbyggen. Men det finns en del mindre hyresvärdar där också.
 
Du skriver i ett annat inlägg att en lösning kan vara att sambo flyttar åt ett håll och du med barn åt ett annat, tillfälligt.

Kan ni bo i en annan ort hela familjen?

Vi kan inte flytta till annat ort hela familjen i och med att sambon har jobb här.
 
Angående soc så kommer vi inte ta hjälp därifrån. Dels tycker jag att den hjälpen ska gå till dem som verkligen är i akut behov av den. Dels så har vi ju faktiskt en sista utväg. Men det är verkligen just en sista utväg eftersom det innebär att barnet och andra föräldern skiljs åt.
 
Angående soc så kommer vi inte ta hjälp därifrån. Dels tycker jag att den hjälpen ska gå till dem som verkligen är i akut behov av den. Dels så har vi ju faktiskt en sista utväg. Men det är verkligen just en sista utväg eftersom det innebär att barnet och andra föräldern skiljs åt.
Kan ni inte alla få plats hos systern? Om man tänker att det kanske bara rör sig om en vecka eller två och ni inte vill dela på er.
 
Kan ni annonsera på Blocket själva? När jag behövde ny bostad för 2½ år sedan (i Stockholms län cirka en timme från city) så var det helt hopplöst ända tills jag satte in en egen annons. Då fick jag en del att välja på.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 040
Senast: Hedinn
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 806
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 977
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb För ett år sedan blev min lilla ekonomiavdelning på företaget informerade om att det skulle ske en omorganisation. Det skulle ske ganska...
Svar
13
· Visningar
3 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp