Bostadslös..

Ett tips om det dröjer innan ni hittar något är att kolla blocket efter de (ofta studenter) som hyr ut sina lägenheter över sommaren (p.g.a. att de åker till hemorten). Då behöver ni i värsta fall bara dela familjen till början av juni, och kan vara tillsammans hela sommaren samtidigt som ni letar efter ett mer varaktigt boende.

Det brukar även komma ut fler lägenheter hos fastighetsbolagen lite längre fram på våren, när det är tre månader innan månadsskiftet mot juni eller juli (eftersom många studenter säger upp sina bostäder då).
 
Kan ni annonsera på Blocket själva? När jag behövde ny bostad för 2½ år sedan (i Stockholms län cirka en timme från city) så var det helt hopplöst ända tills jag satte in en egen annons. Då fick jag en del att välja på.

Vi har en annons på blocket, har hittills fått ett svar på den från en som hyr ut sin villa för 20.000 i månaden. Kallhyra..
 
Det verkar ju vara en laga uppsägning eftersom det handlar om en villa och att man ska sälja den och nya ägaren ska bo i den (barnen till första hyresvärden).
Därefter har det kört ihop sig med den planerade nya bostaden. Där är det lite osäkert med juridiken, misstänker jag, men om ägaren själv behöver disponera fastigheten så är det sannolikt lagligt om än krångligt.

Ja, soc kan ha "jourbostäder".
Annars finns ju - förvisso dyra - alternativ med hotell, vandrarhem et c som dock uppenbart inte lämpar sig för barn.

Första uppsägningen är ju helt laglig. Krånglet med den nya bostaden har vi faktiskt inte grottat i så mycket, även om det är kontraktsbrott osv så har hen ju fått cancer. Gissar att hen gärna hade varit bostadslös om hen bara fått vara frisk. Tänker inte jäklas med henom liksom.
 
Första uppsägningen är ju helt laglig. Krånglet med den nya bostaden har vi faktiskt inte grottat i så mycket, även om det är kontraktsbrott osv så har hen ju fått cancer. Gissar att hen gärna hade varit bostadslös om hen bara fått vara frisk. Tänker inte jäklas med henom liksom.

Respekt!
 
Enligt Eniro är det 42,8 km och tar 41 minuter att åka. Men som jag skrev senare så funkar det i och med den låga hyran.
OK. Det beror förstås på var i Björklinge och var i Östervåla. Men 41 minuter - det är låg snittfart med bil? Även om det inte är någon autostrada där på skogen.
 
OK. Det beror förstås på var i Björklinge och var i Östervåla. Men 41 minuter - det är låg snittfart med bil? Även om det inte är någon autostrada där på skogen.

41 min är nog lite högt räknat men så väldigt mycket kortare tid tar det inte. Dryga halvtimmen.
 
Jag förstår att det kan verka som att jag är toknegativ så jag vill bara tillägga att vi letar inte bara efter villor i attraktiva områden. Vi kan tänka oss en miniliten etta i världens håla men det finns också ekonomiska aspekter att ta hänsyn till. Bostäder här är dyra och svåra att få tag på.
 
Enligt Eniro är det 42,8 km och tar 41 minuter att åka. Men som jag skrev senare så funkar det i och med den låga hyran.
Åter - kolla bussarna. Det går att åka buss mellan Östervåla och Björklinge och det tar 1 - 2 timmar beroende på linjer. Vid busspendling sjunker kostnaden rejält.
 
Finns ju skyttorp, örbyhus tobo med goda förbindelser..

Jag har för mig att jag tidigare i tråden har skrivit att vi har letat i Skyttorp också. I Örbyhus och Tobo har vi köplats men vi har inte kollat privata hyresvärdar där. Tack för tipset! Österby kanske också har bra bussförbindelser?
 
Jag har för mig att jag tidigare i tråden har skrivit att vi har letat i Skyttorp också. I Örbyhus och Tobo har vi köplats men vi har inte kollat privata hyresvärdar där. Tack för tipset! Österby kanske också har bra bussförbindelser?
Kolla med svalans fastigheter
De har lång kö men brukar kunna hjälpa till om de har nåt ledigt.
Tror de heter det fortfarande
Annars ringer ni möbelaffären i Örbyhus och frågar haha
 
Örsundsbro? Där kanske det finns någon hyresvärd. Helt ok busstider för pendligt till Västerås, Enköping och Uppsala.
 
Jag har för mig att jag tidigare i tråden har skrivit att vi har letat i Skyttorp också. I Örbyhus och Tobo har vi köplats men vi har inte kollat privata hyresvärdar där. Tack för tipset! Österby kanske också har bra bussförbindelser?
Om ni kan tänka er att bo runt Tierp, Örbyhus och däromkring, har ni kollat med Husman KB? De har inget kösystem utan där gäller först till kvarn. Verkar visserligen inte ligga ute något just nu på deras hemsida, men skadar ju inte att ringa och höra med dem om ni inte redan gjort det:)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 042
Senast: Hedinn
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 810
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 980
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb För ett år sedan blev min lilla ekonomiavdelning på företaget informerade om att det skulle ske en omorganisation. Det skulle ske ganska...
Svar
13
· Visningar
3 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp