Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kräsen du är, xc90 är ju snyyygg112 hästar är ju nada, det skulle inte jag vilja dra släp med, speciellt inte 2 ton
![]()
Vilken årsmodell då? Vår är en -08:a, får dra 1450 på B, och 1600 på BE
Är på jakt efter en rejäl dragbil, då vår CR-V med nöd och näppe får dra en stor häst i det släp jag har i dagsläget.
Vill ha en bil som får dra minst 2000kg (allt under det går bort direkt!)
Tittat på en VW Tiguan, men den är tyvärr något för liten för min smak (hur trevlig som helst att köra och dra släp med, men trång i baksätet och obefintligt lastutrymme). Ligger även något över den prisklass jag tänkt mig.
Är nu mer och mer inne på en Chevrolet TrailBlazer. Någon som har en sådan? Erfarenheter av den som dragbil?
Har tänkt mig någonting i prisklassen 70-120', max 10 år gammal. 4wd är nästintill ett krav (men kan ev förhandlas bort om allt annat är perfekt för ändamålet).
Har även tittat på en LandRover Freelander, men den hade sjukt hög årsskatt (vägrar lägga över 10'/år bara på skatten)
Förslag?
Någon som har erfarnhet av en LandRover Freelander TD4 (112hk)?
Den får dra 2000kg, men frågan är om den orkar med tanke på hästkrafterna... Någon?
Exakt var är XC90 snygg?? Tycker bara den är klumpig och ful, allra helst bakifrån. Ser ut som en oformlig degklump![]()
Jag har Blazern-99, och bara älskar min bil.
Tyvärr för törstig för mig egentligen som även pendlar en del till jobbet, men kan absolut inte tänka mig att byta ut den ändå.
Märks inte om man hänger 2000 efter överhuvudtaget, inte ens i bensintanken
Tar sig fram överallt, skulle det vara lite tufft så är det bara att trycka på knappen till fyrhjulsdriften. Jag har helst i fyrhjulsdriften även när jag drar med den i alla fall om det är lite tyngre saker, tycker den känns bättre att köra då.
Den drar förresten ca 1,45 för mig när jag kör med min blyfot, och som inte överhuvudtaget vet vad ecodriving är.
Men om jag inte minns helt fel finns Trailblazern även att få tag i som disel, kan kanske vara ett alternativ om du vill få ner förbrukningen?
/Camilla
Förresten har du tittat på tahoen, lite större än blazern? Men med V8:an i ska den dricka mindre än blazern, och får ju dra mer. Och om jag minns rätt så inte så mycket dyrare i skatt?
Tyckte själv den var lite stor och klumpig i början, men har kört blazern så pass länge nu att den börjar kännas så småbil, så byts den ut någon gång inom det närmaste så blir det nog en tahoe för min del. Komforten i dom stora amrikanarna går inte att jämföra med övriga.
/Camilla
Har tittat på Tahoe också, lika snygg denHade bara fått för mig att de drar mer soppa än Blazern, därför har den inte varit så aktuell, + att den känns lite väl stor...
Har inte lyckats hitta en enda TrailBlazer som är diesel, alla är 4,2-liters bensinare med 273hk.
Har sett uppgifter på att den ska dra ca 1,2 vid blandad körning, men ofta ska man säkert ta de uppgifterna med en nypa salt![]()
Fast för den prisintervallen ts har får hon aldrig tag på en fräsch tahoe. Fula och slitna tahoes (hihi hoes) går för 150k och uppåt och då ofta med defekter. Vill man ha en fräsch/hel så får man ju nästan lägga 200k. Vi tittade på massa tahoes i höstas och då låg priserna såhär och det verkar oförändrat.