BRA dragbil

Sv: BRA dragbil

En snabb sökning på bilhandlarsajt ger ett flertal Sorento som får dra 3500 kg. Men man måste upp lite i motorstyrka (~170 hk diesel)

Jepp, är en sån-08 vi precis har köpt. Från 09 har dom en annan ram och då sjunker dragvikten lite, därför valde vi 08. Testades igår då vi hämtade hö...strax under ett ton bara och det märktes inte i bilen. Vilken skillnad mot att dra med volvon ;)



...och jag ska tillägga att vi är otroligt nöjda med Kia Sorento! Drar ca 0,7 - 0,8 / mil vanlig körning. Den är stor och rymlig, mycket bra plats i baksätet och bra lastutrymme bak. Har aldrig sett åt Kia förrut men den här var snygg så vi ville kolla och så föll vi för den...rakt av! Bra pris också 154000:- fick vi ner den till...och skatten ligger på ca 7000:-
 
Senast ändrad:
Sv: BRA dragbil

Skulle rekommendera en prisvärd SUV: Opel Antara. Har haft en och den är riktigt stark och väldigt bra kvalité.
 
Sv: BRA dragbil

Vi har en nyare Volvo XC60 4WDR, automat diesel, får dra 2000kg på BE-kort och det känns inte att man har släp bakom med dubbla hästar. Tar sig fram överallt, är väldigt smidig och känns alldeles lagom stor, bra lastutrymme och komfortabel för långa bilfärder. Ligger tyvärr ganska högt i inköpspris och så även begagnat men det känns ändå tryggt att det finns en marknad om man en dag skulle vilja sälja. Märker oerhört stor skillnad på att släpet (stort Ume B60) går mycket stabilare och inte tas av vinden bakom denna bil jämfört med vår andra Volvo V70. Rekommenderas varmt!
 

Liknande trådar

Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 152
Senast: Liten
·
Utrustning Funderar på vad som kännetecknar en bra dragbil? Jag drar idag med vår saab 9-5 2,3t -08 och den är helt ok. Men skulle vilja ha en...
Svar
17
· Visningar
3 117
Senast: Skruttan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp