Bukefalos 28 år!

Bra foder till lägre pris-samt foderguide

Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

Torrfoder i lägre prisklasser funkar utmärkt!
Själv ger jag min vovve här hemma pedigree och hon har aldrig haft något problem med det, friskare och gladare hund får man leta efter!;)
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

_CorpseBride_ skrev:
Torrfoder i lägre prisklasser funkar utmärkt!
Själv ger jag min vovve här hemma pedigree och hon har aldrig haft något problem med det, friskare och gladare hund får man leta efter!;)

Funkar utmärkt på din hund ja, gäller det även resten av världen?
Jag säger som så att det kan funka lika väl som det kan funka mindre bra. Efter 10 års möten med hundägare i foderfrågor tycker jag mig kunna säga att generellt sätt så mår hunden bättre med ett högklassfoder. Du får vad du betalar för, så enkelt är det även om lågprisfoder funkar bra på vissa inivider.

Tror man överlever på Mc Donalds oxå men frågan är hur pigg och glad man är vad vad man ger kroppen för fysiska förutsättningar att återhämta sig efter hårt arbete...
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

Best in show är troligtvis det jag ska testa nu, så jag hoppas att det kommer passa:)
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

nyponros skrev:
Best in show är troligtvis det jag ska testa nu, så jag hoppas att det kommer passa:)

Alltid dumt att byta foder om hunden går på ett som funkar bra. Kolla med tidigare ägare att hunden inte är känsllig i magen. Din hund och du bestämmer. Om du beslutar dig för att testa ett nytt foder så tänk på att ha en övergångsperiod på ca 2 veckor då du tar det lite succesivt. Best in Show är ett rejält kliv ner i kvalitetsstegen (bara jämföra innehållet) så ha även koll så inte hunden magrar av.
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

ja, nu måste ju ändå ngn av hundarna byta foder, eftersom de inte äter samma och jag på sikt helst vill kunna ge dem samma foder, för att förenkla förvaringen bla.

Min nuvarande har inte dålig mage, hon har bytt fodersort innan och har aldrig haft ngra problem med mage eller avföring. Pälsen har inte blivit dålig, inte andedräkt eller temperament heller. Då har hon ätit både billigare och dyrare.
Kan dessutom låta henne smaka på "lite vad som helst" utan att det har synts i avföringen. Det enda som påverkar är morötter, då är det rivna morötter typ:angel:

För den nya hunden kommer Best in show vara att byta upp sig i foder, inte ner sig.
Och då funkar hon bra på det hon äter nu.
Har enligt nuvarande ägare inte problem med magen hon heller.

Denna hund 8och min egen också för den delen) har snarare motsatta problemet, går väldigt lätt upp i vikt. På det fodret hon har nu, som har lägre kvalite än Best in show.
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

Men den "nya" hunden var väl inte samma ras och en mycket större hund, det finns risk för att dom inte kan äta samma foder iaf...

Annars kan jag tipsa om Precept ett något billigare alt till RC
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

peter_lundin skrev:
Om man är nöjd med sitt foder o hittar ngt annat som fungerar bra o är billigare är det då fel orsak?
Måste man ha bra ekonomi för att det skall vara godkänt att minska sina kostnader?
PL

Om man är nöjd med sitt foder ser jag ingen anledning att byta. Oavsett vilken ekonomi man har.
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

nyponros skrev:
ja, nu måste ju ändå ngn av hundarna byta foder, eftersom de inte äter samma och jag på sikt helst vill kunna ge dem samma foder, för att förenkla förvaringen bla.

Min nuvarande har inte dålig mage, hon har bytt fodersort innan och har aldrig haft ngra problem med mage eller avföring. Pälsen har inte blivit dålig, inte andedräkt eller temperament heller. Då har hon ätit både billigare och dyrare.
Kan dessutom låta henne smaka på "lite vad som helst" utan att det har synts i avföringen. Det enda som påverkar är morötter, då är det rivna morötter typ:angel:

För den nya hunden kommer Best in show vara att byta upp sig i foder, inte ner sig.
Och då funkar hon bra på det hon äter nu.
Har enligt nuvarande ägare inte problem med magen hon heller.

Denna hund 8och min egen också för den delen) har snarare motsatta problemet, går väldigt lätt upp i vikt. På det fodret hon har nu, som har lägre kvalite än Best in show.

Uppfattade det so om den gick på Royal idag med det kanske var din hund? Ja ja, blir nog bra det där!
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

Trinity 1 skrev:
När jag skriver burkamat "av den sorten" och "från ICA & Konsum" så syftar jag på billig burkmat som finns i livsmedelsbutikerna. Den maten är skräp för en katt!

Min faster är kattägare och hon rådfrågade 2 olika vetrinärer om hennes kattfoder (de äter torrfoder blandat med burk mat) och då hon berättade att de åt Whiskas (det stavas väl så) så sa de både två att det var ett av de bästa kattfoder som finns och hennes katter såg jätte fina ut i pälsen. "Fortsätt att ge det" var precis vad de båda sa.


*(Jag har för mig att det var Whiskas eller så var det kanske Friskies men jag är nästan helt säker på att det är Whiskas)
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

Våra hundar har ätit vanlig hederlig Revir från Granngården. Blanka i pälsen, energiska och pigga. Inga krämpor bortsett från livmodersinflammationen på gammeltiken. Gammelhanen blev 14 år när vi tog bort honom pga hörsel och synen.
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

Jag ser ingen anledning till att inte byta om man kan få ngt som fungerar bra till ett lägre pris o jag anser att folk måste få diskutera saken utan att ngn överlägset säger att de inte borde ha hund.
PL
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

Att foder från ICA o Konsum bara skulle vara skit ser jag som ett partiskt påstående från ngn som själv säljer andra märken.
PL
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

peter_lundin skrev:
Jag ser ingen anledning till att inte byta om man kan få ngt som fungerar bra till ett lägre pris o jag anser att folk måste få diskutera saken utan att ngn överlägset säger att de inte borde ha hund.
PL


Att foder från ICA o Konsum bara skulle vara skit ser jag som ett partiskt påstående från ngn som själv säljer andra märken.
PL

:bow: :bow:
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

Trinity 1 skrev:
Funkar utmärkt på din hund ja, gäller det även resten av världen?
Jag säger som så att det kan funka lika väl som det kan funka mindre bra. Efter 10 års möten med hundägare i foderfrågor tycker jag mig kunna säga att generellt sätt så mår hunden bättre med ett högklassfoder. Du får vad du betalar för, så enkelt är det även om lågprisfoder funkar bra på vissa inivider.

Tror man överlever på Mc Donalds oxå men frågan är hur pigg och glad man är vad vad man ger kroppen för fysiska förutsättningar att återhämta sig efter hårt arbete...

Stort sett alla helfoder har idag en någorlunda bra sammansättning vad beträffar näringsinnehåll så din jämförelse med McDonalds är knappast relevant.
Däremot funderar ofta inte lågprisfodren så bra på hundar som kräver mkt energi eftersom de inte kan smälta så stora mänger av dessa utan det vill gärna gå rätt igenom o jag rekomenderar ofta hundägare att byta till ett mer näringstätt foder av den orsaken.
Jag skulle absolut inte säga att hundar som går på högprisfoder generellt mår bättre.
PL
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

Vilka foder skulle du rekommendera till en jakthund(Breton) som arbetar hårt och i många timmar.

Vad är det viktigt att tänka på att det skall finnas i fodret för en sådan hund och vad bör inte finnas? Speciella mängder av de olika ämnena?....mm.

Bara en lite nyfiken fråga i och med att jag håller på prova mig fram till vad som kan tänkas vara det bästa fodret till henne. ;)
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

:rofl:
Ja det har du nog helt rätt i.
:bow:
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

Bra proteinhalt, hög fetthalt o bra smältbarhet på ingående råvaror. Jag är nöjd med RC HE.
PL
 
Sv: Bra foder till lägre pris-samt foderguide

peter_lundin skrev:
Bra proteinhalt, hög fetthalt o bra smältbarhet på ingående råvaror. Jag är nöjd med RC HE.
PL

Vi har använt RC och det är ett bra foder, men hon är väl kanske lite kräsen för det var lite si och så med hur hon åt av det. Var hon riktigt hungrig så åt hon givetvis för det bjöds ju inget annat, men det var inget som hon tyckte var SMASKENS! Föregånde hundar har ätit RC i nästan hela deras liv och det har fungerat super.
Därför håller jag på försöka pröva mig fram till vad som passar henne bäst. Både smakligt och innehållsmässigt.;)
 

Liknande trådar

F
Hundhälsa Jag behöver tips. Min mellersta, Gibbs, äter för nuvarande Royal Canine Satiety Weight Management och även om jag är nöjd med fodret som...
Svar
18
· Visningar
1 157
Senast: Kakis
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
4 939
Senast: calm
·
Hundhälsa Hej! min hund har varit inlagd och håller på att återhämta sig efter en akut pankreatit. Hans värden har gått ner men jag är...
Svar
3
· Visningar
2 355
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Min unghund har blivit diagnosticerad med IBD och ska gå på kortison i ca 6 månader samt äta foder med hydrolyserat protein. Jag har...
2
Svar
29
· Visningar
6 092
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp