Bukefalos 28 år!

Bra hundböcker

Amk

Trådstartare
Ikväll ska vi shoppa hundböcker via nätet, och behöver tips på bra böcker. Vi ska köpa valp i mars, och vill läsa mer om bl.a :

- Mental aktivering
- Ensamhetsträning
- Träna bort skall
- Hundens beteende
- Vardagslydnad
- Att ha valp

Vi har en bok redan, "Kontaktkontraktet". Den är vi väldigt förtjusta i, men den tar ju inte upp alla bryderier vi har. Vi vill träna med positiv förstärkning och är inte mycket för "dominansteorier".

Förslag?
 
Sv: Bra hundböcker

"Valpen - Om kärleksfull valpuppfostran" av Mickie Gustafson tycker jag är en bra bok för valpägare.
 
Sv: Bra hundböcker

Intressanta tips! Vi läser för fullt. Kom gärna med fler!
 
Sv: Bra hundböcker

Tack för tipset! Nu har vi beställt tre stycken böcker. Mental aktivering, Svartbergs bok samt en om vargars och hundars beteende.
 
Sv: Bra hundböcker

Den här älskade jag när Doris var mindre:


Lystra : från uppmärksam valp till tjänstvillig hund
av Memea Mohlin


Jag lånade den på Bibblan så det är därför jag skriver att jag älskade den när Doris var valp, jag har inte läst den sedan dess :D
 
Sv: Bra hundböcker

Jag är lite osäker på vad du menar med kombo, menar du föräldrarna? I så fall- Maywind Aliina och Allboy´s Fix.
 
Sv: Bra hundböcker

Den minns jag att jag kikat på tidigare. Samma sak med "Lystra". De får tillkomma senare:)
 
Sv: Bra hundböcker

"Hur får jag hunden att..."
"Inkallning är så mycket mera"

båda av Memea Mohlin
Mina bästa hundböcker vad gäller grundläggande uppfostran och en gnutta problemlösning. Kontaktkontraktet är säkert bra men jag lyckas bara inte förstå mig på den. Memeas böcker tycker jag är mkt mer lättfattade på något vis :)

Lycka till med den lilla tussen och glöm inte att bildbomba:love:
 
Sv: Bra hundböcker

Jag rekommenderar alltid varmt två gamla klassiker:
* Hundskolans Valpbok
* 99 Valpproblem (också en av Hundskolans publikationer)

Och så en "ny" lite annorlunda bok:
* Grunden men hunden av Jörgen Thynell

/Swat
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 074
Senast: giovanna
·
Övr. Hund Min BC har precis fyllt två år, är precis så pigg och glad som en ung BC är och älskar att vi börjat träna agility! Han har alltid fått...
2
Svar
27
· Visningar
8 368
Senast: Ananas
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 543
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 855
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp