Bra rid-appar

Sv: Bra rid-appar

Jag vill i efterhand kunna plocka ut en sträcka och kolla hastighet och lutning men det har jag inte hittat någon som kan

Så jag kör gratisvarianten av WW, Track myHack. Skitbra! Ibland slutar den logga men annars är den ffa jättelätt att sätta igång o stänga av. Stort plus. Sen får man tid, sträcka och rundan på karta. Det räcker för mig om jag inte i efterhand kan plocka fram mer info om galoppsträckorna.

Endomondo?

Jag använder enbart endomondo, ett tag hade den fuffens för sig om maxhastigheter, men det tycks åtgärdat nu. Men den är pålitlig, mäter det jag vill ha mätt, har trevliga funktioner om man även under ridningen vill veta hur långt man ridit, hastighet, km-tid etc. Dessutom kan man välja "ridning" som sport på den.
 
Sv: Bra rid-appar

Betalvarianten eller? Har testat gratisversionen men det var ju typ ett år sedan :-) det är just att kolla i efterhand utan att behöver bestämma någon startpunkt jag vill åt.
 
Sv: Bra rid-appar

Betalvarianten eller? Har testat gratisversionen men det var ju typ ett år sedan :-) det är just att kolla i efterhand utan att behöver bestämma någon startpunkt jag vill åt.

Kolla sträcka du ridit? Alltså säg att du ridit en 10 km-runda, från A till B. Du vill se hur fort det gick i galoppbacken eller på den där raksträckan? Eller hastigheten den 7e kilometern? Eller kunna ta ut en snutt av rundan och få info om just den?
 
Sv: Bra rid-appar

Jag vill kunna välja ut a-b i efterhand (och flera per sträcka) och på bara den sträckan se tempo, längd och hur många m vi ridit upp o med i höjdled. Kort sagt vill jag kunna galoppträna utifrån hur hästen känns och inte rida mina intervaller på ställen jag markerar under ritten eller på förhand. De två senare går nämligen och är ju smidigt om man tex löptränar men jag vill ha full fokus på hästen hela ridturen och kolla sådant i efterhand. Det är inte intressant för mig på min nivå under ritten direkt :-)
 
Sv: Bra rid-appar

Jag vill kunna välja ut a-b i efterhand (och flera per sträcka) och på bara den sträckan se tempo, längd och hur många m vi ridit upp o med i höjdled. Kort sagt vill jag kunna galoppträna utifrån hur hästen känns och inte rida mina intervaller på ställen jag markerar under ritten eller på förhand. De två senare går nämligen och är ju smidigt om man tex löptränar men jag vill ha full fokus på hästen hela ridturen och kolla sådant i efterhand. Det är inte intressant för mig på min nivå under ritten direkt :-)

vad vill du ha informationen till kanske är enklare fråga?

Det man kan göra i endomondo är ju logga in på nätet, och där kan jag ju se ett diagram med hastighet och stigning etc. (Två olika grafer, en för hastighet och en för stigning, man kan visa bara den ena med om man vill). Sen kan jag ju klicka i diagrammet och få se exakt hur det var just där. Däremot kan jag inte markera t ex en km och se just den, utan då får jag klicka och flytta markören i diagrammet, men då ser jag hur det förändras,inte på metern men nära nog

Kan ta en skärmdump om det blir enklare då?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 952
Senast: Wille
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 940
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
628
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp