Bukefalos 28 år!

Bränderna i Amazonas (utbruten från Vad gör vi den CIV)

83% ökning! :eek::rage::rage::rage::rage:

Är Amazonas inte på någon världsarvslista? :arghh::cry::cry:
Vi skulle behöva någon slags lista gemensamt i världen av områden som är viktiga för klimatet, det är ju inte bara landet som drabbas utan hela världen i de fallen.

Det jag är förvånad över är att svenska medier inte skriver mera om detta? :rage:
 
Vilken jävla skitstövel :rage::rage::rage:
– När det gäller frågan om bränder i Amazonas, som jag anser kan ha startats av miljöorganisationer för att de har gått miste om pengar, så undrar jag vad syftet är? Att skapa problem för Brasilien.
Han hävdade också att miljögrupper startat bränder för att kunna filma dem. När han pressades på bevis var svaret att det var ”hans känsla”.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awyKVE/presidenten-skyller-brander-i-amazonas-pa-miljogrupper
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8eR04/bolsonaro-vill-stoppa-satellitbilder-over-skovlingen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOr18w/brasiliens-nye-president-skovlar-regnskog--rekordsnabbt

:banghead::banghead::banghead:
 
Ska försöka använda ecosia.org istället för Google också, pengarna går ju till mycket bättre ändamål där.
 
Ingen tråd om detta?
Regnskogen skövlas i högre hastighet än nånsin och stora delar brinner.
Jag får ont i magen och känner mig maktlös.

Vad kan världen egentligen göra när Brasiliens president är mer intresserad av jordbruk än ekosystemet? Stora delar av kött, soya mm exporteras. Nu varnar Frankrike att dra dig ur handelsavtalet.

Just regnskogen är ju ett av våra viktigaste ekosystem för vatten, biologisk mångfald och koldioxiduppag. "Jordens lungor".
 
Ingen tråd om detta?
Regnskogen skövlas i högre hastighet än nånsin och stora delar brinner.
Jag får ont i magen och känner mig maktlös.

Vad kan världen egentligen göra när Brasiliens president är mer intresserad av jordbruk än ekosystemet? Stora delar av kött, soya mm exporteras. Nu varnar Frankrike att dra dig ur handelsavtalet.

Just regnskogen är ju ett av våra viktigaste ekosystem för vatten, biologisk mångfald och koldioxiduppag. "Jordens lungor".
Fruktansvärt ☹️😥.
 
Ja, så fruktansvärt och jag får sån ångest att jag knappt kan läsa om det. Men det är ju precis så man inte ska göra, stoppa huvudet i sanden... Härligt att läsa ovan att de ska börja bekämpa elden! Läste också om att regn var på väg men vet inte om det stämmer...
 
Helt vidrigt, det är verkligen en sådan maktlöshet att se detta hända och inte kunna göra något. Det är så sjukt att kunna förstöra för hela världen på det här sättet. Jag skulle vilja att alla länder slutade importera kött och sojabönor från Brasilien så det inte var en lönsam grej för dem att använda marken till.
 
Helt vidrigt, det är verkligen en sådan maktlöshet att se detta hända och inte kunna göra något. Det är så sjukt att kunna förstöra för hela världen på det här sättet. Jag skulle vilja att alla länder slutade importera kött och sojabönor från Brasilien så det inte var en lönsam grej för dem att använda marken till.
Fast befolkningen måste ju kunna försörja sig också.
 

Liknande trådar

Samhälle Detta måste vara ett brott mot barnkonventionen :eek::confused::rage...
Svar
14
· Visningar
928
Senast: lil-sis
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
10 747
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Ja, folk pratar stort om att videomöten är något som kommer vara kvar mycket av på olika jobb och hemarbete likaså osv, som om det bara...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 658
Senast: Stefffie
·
Övr. Katt "Nu har det gått snart två veckor sedan Stefan Bränds katt Hellen försvann – i lägenhetens ventilationsutrymme. Sökandet efter Hellen...
Svar
15
· Visningar
1 424
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp