Till dig och en del andra:

Som jag har förstått: UK och Danmark var medlemmar innan hela EMU blev infört, därmed kunde de föra in sina egna undantag osv innan det godkände avtalet. Sverige blev medlem efter att EMU hade godkänts av EU och medlemskapet var därmed enbart godkänt med en acceptans av EMU.

Och när Sverige röstat nej så borde det demokratiska beslutet respekterats. Ett formellt och bindande undantag vore på sin plats

Reformer är ett märkligt ord. Förr betydde det att något blir bättre. Numera är det tvärt om. Reformerad arbetsrätt innebär villkor från 1920-talet, reformerade hyreslagstiftning betyder högre hyror, reformerad sjukpenning betyder mindre pengar.

Reformer betyder förbättringar. De definieras allra oftast av dem som genomför dem. Har man en ensidig bild av verkligheten ter sig därför sådant som är bättre för vissa som försämringar, men tar man på sig något mer objektiva glasögon så kan det te sig annorlunda och man kan åtminstone se förbättringarna, även om man inte håller med om att det är absolut rätt väg att gå.

Reformer betyder förbättringar. De definieras allra oftast av dem som genomför dem. Har man en ensidig bild av verkligheten ter sig därför sådant som är bättre för vissa som försämringar, men tar man på sig något mer objektiva glasögon så kan det te sig annorlunda och man kan åtminstone se förbättringarna, även om man inte håller med om att det är absolut rätt väg att gå.
Reformer är inte alltid förbättringar, bara en förändring. Jag var med om en hel radda reformer på mitt jobb och det är ett företag som idag får mycket skit. Från både kunder och anställda.

Reformer är inte alltid förbättringar, bara en förändring. Jag var med om en hel radda reformer på mitt jobb och det är ett företag som idag får mycket skit. Från både kunder och anställda.

Man genomför inte förändringar för att det ska bli sämre. Sedan, från olika perspektiv, upplevs det på olika sätt.

Sedan finns det säkert något undantagsfall där de som genomför reformerna inte förstår ett skvatt - men vi har väldigt få såna politiker och företagsledare i vårt land. Inte heller då kan man påstå att man medvetet genomför försämringar.

"
Reform (lat. re, "åter", och formare, "forma", "dana") innebär omforma, omgestalta, förbättra och förändring till ett nytt och bättre tillstånd i samhället. En reform är en förändring som föregåtts av en utredning och sedan genomförs på basen av utredningen, till skillnad för revolution som häv. I dagligt tal talas det om politiska reformer som genomförs i olika parlamentariska församlingar i världens länder.
"

Man genomför inte förändringar för att det ska bli sämre. Sedan, från olika perspektiv, upplevs det på olika sätt.

Sedan finns det säkert något undantagsfall där de som genomför reformerna inte förstår ett skvatt - men vi har väldigt få såna politiker och företagsledare i vårt land. Inte heller då kan man påstå att man medvetet genomför försämringar.

"
Reform (lat. re, "åter", och formare, "forma", "dana") innebär omforma, omgestalta, förbättra och förändring till ett nytt och bättre tillstånd i samhället. En reform är en förändring som föregåtts av en utredning och sedan genomförs på basen av utredningen, till skillnad för revolution som häv. I dagligt tal talas det om politiska reformer som genomförs i olika parlamentariska församlingar i världens länder.
"
Jag vet precis vad reformerarna vill att vi ska tro att det betyder. Politiska reformer vet vi väl vad det handlar om. Tack för infon , som jag redan läst.

Det ska också bli intressant nu när de som alltid varit antietablissemang ska leda och vara etablissemang. Med tanke på hur de uttryckt sig senaste halvåret har de skapat ett synnerligen dåligt förhandlingsläge gentemot EU.

Det finns redan tecken på att de inte har en susning om vad de ska göra nu, något som var ganska tydligt redan innan. Det är lätt att vara mot saker och betydligt svårare att hitta konstruktiva hållbara alternativ.

Det var därför sådana aldrig existerade.

En seger för okunskap, rasism och skeva verklighetsbeskrivningar.

När du flyttar får engelsmännen möjlighet att köpa sin bostad billigare.

EU måste agera nu och visa att man är en tillgång. Fortsätter man att fylla västländerna med EU-migranter och flyktingar lär fler länder följa Storbritanniens exempel. Om däremot EU agerar med styrka, stänger gränserna för flyktingar och hotar länder som Rumänien med uteslutning kan det bli bra. EU har en stark inre marknad.

Hur som helst kan man hoppas att detta får EU att vakna. Annars finns det risk för att västland efter västland lämnar EU och EU blir en öststats organisation.

Visst, det blir mindre konkurrens om det rum som jag hyr, men de forlorar ocksa min skatteinkomst, och manga pensioner gar i botten om huspriserna tankar.
Jag tror att det ar klart att det ekonomiska argumentet var helt klart i Stanna lagrets sida.

Ska vi vara krassa så är det ett resultat av att EU aldrig haft särskilt omfattande stöd i UK och nu med främlingsfientlighet på frammarsch, med en acceptans för rasism som vi inte sett sedan 1930-talet så har de äldre britterna fått som de vill.

Jag vet många företagsledare som kommer att få jobba extra i sommar för att omvärdera sina brittiska verksamheter och vart de ska flytta dem.

Men britterna får lite som de vill. Trycket på att invandra till ett land som tappat miljontals jobb till andra länder lär minska kraftigt.

In essence kan man säga att nu tar migranterna britternas jobb och flyttar dem annorstädes för att betala skatt där.

Ett historiskt svek av britterna mot sin unga generation, som är den generation som får leva med konsekvenserna mot sin vilja.
Fy fan va bra. Britterna var så less på invandrarna och flyktingar att dom röstade ut sig :laugh:. Å ditt sekulära Europa håller på att krackelera. Snart har vi Frexit, Nlexit, Itexit och Sweexit

Det ska också bli intressant nu när de som alltid varit antietablissemang ska leda och vara etablissemang. Med tanke på hur de uttryckt sig senaste halvåret har de skapat ett synnerligen dåligt förhandlingsläge gentemot EU.

Det finns redan tecken på att de inte har en susning om vad de ska göra nu, något som var ganska tydligt redan innan. Det är lätt att vara mot saker och betydligt svårare att hitta konstruktiva hållbara alternativ.

Det var därför sådana aldrig existerade.

En seger för okunskap, rasism och skeva verklighetsbeskrivningar.
Det här kommer att ge SD vind i seglen fram till vårat val:laugh:

När du flyttar får engelsmännen möjlighet att köpa sin bostad billigare.

EU måste agera nu och visa att man är en tillgång. Fortsätter man att fylla västländerna med EU-migranter och flyktingar lär fler länder följa Storbritanniens exempel. Om däremot EU agerar med styrka, stänger gränserna för flyktingar och hotar länder som Rumänien med uteslutning kan det bli bra. EU har en stark inre marknad.

Hur som helst kan man hoppas att detta får EU att vakna. Annars finns det risk för att västland efter västland lämnar EU och EU blir en öststats organisation.
Vad det verkligen nödvändigt av britterna att rösta ut sig pga invandrarna och flyktingar. Varför gjorde dom inte som vi, stifta lagar mot invandring och flyktingar. Då hade dom ju kunnat vara kvar i EU.

Det här med Sverige och euron. Om vi ändå kommer vara tvugna att införa det, varför då satsningen på nya sedlar?! Och när?

Vad det verkligen nödvändigt av britterna att rösta ut sig pga invandrarna och flyktingar. Varför gjorde dom inte som vi, stifta lagar mot invandring och flyktingar. Då hade dom ju kunnat vara kvar i EU.
Det gällde väl främst arbetskraftsinvandringen från andra EU-länder med lägre standard (tex fd öststaterna). Hade nog i princip varit omöjligt att stifta lagar mot en av själva grundstenarna i EU, dvs fritt flöde av arbetskraft mellan EU-länder. Invandrare från andra länder än EU-länder går ju att begränsa utan att gå emot någon EU-förordning.

Ett historiskt svek av britterna mot sin unga generation, som är den generation som får leva med konsekvenserna mot sin vilja.

Just det här gör mig lite upprörd! Det var många äldre som röstade för att lämna, men det är inte deras framtid!

----

För övrigt kommer UK få en tuff förhandlingstid framöver, det är mycket som kommer att behöva omförhandlas när de inte längre går in under EU-hatten. För deras skull får en hoppas de har skickliga förhandlare, så att de kan få hyfsat lika villkor som de har idag.

Jag är tveksam till att samma sak skulle kunna hända i sverige, många av lantbrukarna här får eu-bidrag och om jag uppfattade saken rätt så var det många lantbrukare som röstade för en brexit?
Men å andra sidan så kanske de har samma villkor i Storbritannien, jag vet inte.

Liknande trådar

Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 324
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Snurrfian
·
Samhälle När jag står i affären så har jag lite tröttnat på att behöva spendera ett par minuter för att Googla olika företag för att göra valet...
Svar
4
· Visningar
375
Senast: sjoberga
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 929
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka