broddbara barfota boots, hjälp!

Sv: broddbara barfota boots, hjälp!

Hur de är i strl? Jaru jag mätte hovarna enligt storlekstabellen och de passade:idea:
Jag har ingen aning om de är små el stora i jämförelse med andra boots....
De är mer runda.
Jag är jättenöjd ned mina! :bow:
 
Sv: broddbara barfota boots, hjälp!

Har också oroat mig för märkena i sulan, fast då på hästen. Men han protesterar aldrig! Inte nån av hästarna! Då är ändå Lukas öm i fötterna utan dojjorna på. Så jag blir inte klok på det hela utan kör på så länge det går så får han vila om det visar sig.

Ptr
 
Sv: broddbara barfota boots, hjälp!

Väcker denna gamla tråd igen för att lyckas hitta rätt i
Delvis knapplån.
Jag sitter och väljer mellan easyboot bare och boa horse boot som jag ska ha fram på shettisen i hagen när det är halt.

Vilka är lättast att brodda?
Vilken broddsats är bäst?
Går det att använda cavallos broddsats och i så fall vilken av dem är bäst?
Hur gör jag för att minska risken för punkttryck? Ska jag räkna in att jag behöver en sula i?
Vilken typ av boots ska jag välja? Alltså vilken blir bäst med brodd?

Jag har tittat på massor av andra boots, men det är dessa två och easy boot orginal och epic som finns i rätt storlek. De två verkar dock för jobbiga att ta på för att andra än jag ska orka sätta på dem. (tänker på själva spännandet av vajern och låsningen med sprinter = för pilligt.)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är väldigt intresserad av folk's erfarenheter av barfota hästar, särskilt från folk som gärna tränar regelbundet och kanske även...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 478
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 116
Senast: skuggi
·
Utrustning Jag funderar på att köpa ett par "barfota" boots till min 3-åring. Han funkar bra barfota, utom en till två gånger i veckan då jag rider...
Svar
0
· Visningar
612
Utrustning Hejsan Vill veta allt om dessa två bootsen. Slityta i tån? Material? Hållbarhet ? Lätt att sätta på / av? Reservdelar? Skräp i...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: varja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp