Bukefalos 28 år!

Bröllopstråden

@Fossing jag tycker ert upplägg lät helt underbart och okonstlat och avslappnat på något sätt :)

Grattis!

+ @Ceta Tack! Jag har lite olika diagnoser och bland annat har jag inte förmågan att vara flexibel och ta det som det kommer om det är något som vi har bestämt som inte blir som planerat, och jag ville verkligen inte bryta ihop på min bröllopsdag. Så vi planerade i princip ingenting och jag gick in i det hela med en enda förväntan; att vi skulle säga ja på rätt ställe. Allt annat var bonus! Och det fungerade jättebra. Jag hade blivit panikslagen och megastressad om vi hade haft ett strikt tidsschema och mat och massa saker som "måste" göras.

Bröllopsmiddag hade vi på tu man hand på en thairestaurang mellan vigseln och festen. Jätteskönt att få en liten paus mitt i allt ståhej!
 
Fått hem min klänning, så underbart fin och sitter som en smäck på mig :love: Bra kvalitet och tyget känns lyxigt. Köpte på Asos :D
Men spetsen är ganska "vass" så får värsta röda märkena på axlarna efter att ha provat 30 minuter. Kan vara min vintertorra hud. Har typ pappershud som går sönder för ingenting. Kan inte ha vissa BH utan att få brännsår..

Ska prova smörja in axlarna rejält efter varje dusch med någon fet kräm. Vad gör man annars åt ett sådant bekymmer? :(
 
Fått hem min klänning, så underbart fin och sitter som en smäck på mig :love: Bra kvalitet och tyget känns lyxigt. Köpte på Asos :D
Men spetsen är ganska "vass" så får värsta röda märkena på axlarna efter att ha provat 30 minuter. Kan vara min vintertorra hud. Har typ pappershud som går sönder för ingenting. Kan inte ha vissa BH utan att få brännsår..

Ska prova smörja in axlarna rejält efter varje dusch med någon fet kräm. Vad gör man annars åt ett sådant bekymmer? :(
Kan du inte fodra den med något fint och hudvänligt tyg?
 
Grattis :D
Jag gillar det inte heller, inte alls! Är sjukt stressad och upprörd över detta tstundtals ;)
Vi är definitivt inte de klassiska bröllopsplanerarna som börjar hysteriskt flera år innan, utan oj vad jobbigt.. Väntar lite till ;)
Tack!
Skönt att inte bara jag som inte är helt nöjd med detta. :p Min mor är också åt @Fossing s mammas håll, ska vi inte ha det och det och DET... Ert bröllop lät förresten jättehärligt Fossing!

Men idag ska jag prova bröllopsklänningar här i stan. :) Försöker få tag på fotograf men går väl sådär, hoppas jag har en på gång nu. Ska träffa de som har lokalen på fredag, de vill inte boka utan att man träffas och vi har inte fått något pris heller för det är helt på offert. Sååå... jag hoppas vi har råd för jag vill verkligen vara där. :D

Tyvärr kunde inte bandet jag känner spela då vilket var supersynd för de är så himla bra. Vi har andra kontakter och försöker fixa en blåsorkester istället. :up: Vi drar i alla vi känner! En av mina bästa vänner ska fixa blommor (fd florist) så där behöver jag varken ha idéer eller betala för annat än blommorna. Mest tacksam över att slippa ha idéer. Har bokat frisör men alla som gör smink också var upptagna så det blir bara frisyren, funderar därför på att sminka mig själv. Får öva lite innan bara. :p
 
Ringde lokalen för att checka av lite och den är ju faktiskt bokad till oss! Superskönt. Fick lite prisuppgift också som inte kändes orimlig. :) Vi har inte varit helt ense om lokal men denna är så himla fin, den bara måste vi ha. Jag kan lämna en massa andra saker om jag får ha den lokalen. :D
 
Nu beställer tolksele tack-kort :)
Hade fotograf bokad i sex timmar men tycker ändå att det blev för lite bilder, bara strax över 600 :grin:
 
Som genom ett trollslag fick jag tips om en väns-väns-vän (:p) som fotat bröllop, men har lång resväg. En vän som anmält sin hjälp vid kris (du vet vem du är :love: ). Och så fick jag svar från två lediga fotografer på rätt plats! Så nu har jag bokat en fotograf som tagit superfina bilder. :) Äntligen!

Provade klänning igår också och hittade en riktig dröm. Blir dyrare än jag kanske hade tänkt men nu kan jag inte tänka mig något annat. Vad kul det var att få prova klänning med proffs! Kom klänningar på löpande band och de var så duktiga. Jättekul att göra med en nära vän.
 
Nu rullar det på! Pratade med de som har lokalen som jag vill ha igår. Märks att de är vana vid bröllop. :) Han hade massor med idéer för att få kvällen att flyta på och bli händelserik. Riktigt kul! Fick menyförslag och ska kolla på det, dukning, lokal och prata mer på fredag när jag åker dit. Så kul! Fick en riktig känsla för hur det kan bli och det känns jättebra, sambon (fästmannen!) verkade faktiskt också nöjd. :)
 
Hej, hoppar in i tråden. Planerar bröllop lite löst, men vi börjar med förlovning :) och förlovningsring. Hade tänkt höra mej för kring hur ni andra resonerat kring budget för ring. Jag har länge varit sugen på en vitgulds, solitärring. Men, de jag provat ligger i prisklass runt 20'. Egentligen tycker jag det är svinmycket pengar, men samtidigt är det ngt jag länge velat ha och som jag förhoppningsvis ska ha länge?

Hur har ni andra tänkt?
 
Hej, hoppar in i tråden. Planerar bröllop lite löst, men vi börjar med förlovning :) och förlovningsring. Hade tänkt höra mej för kring hur ni andra resonerat kring budget för ring. Jag har länge varit sugen på en vitgulds, solitärring. Men, de jag provat ligger i prisklass runt 20'. Egentligen tycker jag det är svinmycket pengar, men samtidigt är det ngt jag länge velat ha och som jag förhoppningsvis ska ha länge?

Hur har ni andra tänkt?
Om du kan tänka dig en ring som är använd så skulle jag rekommendera att kolla på auktionssajter som Kaplans. De har även en butik, så bor du i eller nära Stockholm så kan du gå dit och titta :) Man får väldigt mkt mer för pengarna om man köper vintage.
 
Hej, hoppar in i tråden. Planerar bröllop lite löst, men vi börjar med förlovning :) och förlovningsring. Hade tänkt höra mej för kring hur ni andra resonerat kring budget för ring. Jag har länge varit sugen på en vitgulds, solitärring. Men, de jag provat ligger i prisklass runt 20'. Egentligen tycker jag det är svinmycket pengar, men samtidigt är det ngt jag länge velat ha och som jag förhoppningsvis ska ha länge?

Hur har ni andra tänkt?

Vi har valt ringar efter prisklass, förlovningsringarna kostade drygt 3000 kr för båda. Och vigselringarna kommer kosta ca 5500 kr för båda. Där går vår smärtgräns eftersom vi använder ringarna dagligen så de blir repiga och fula, samt att vi hellre köper nya om de blir för repiga.
 
Vi har fyra månader kvar till bröllopet och det känns som att saker börjar falla på plats. Lokalen har vi sedan länge, nu i helgen har jag köpt klänning och vi har bokat någon som kan hålla i ceremonin. Om två veckor åker vi ner för att provsmaka menyn och för möten med bland annat fotograf.

Bästa beslutet som vi har tagit är att gifta oss hemma innan för att slippa den krångliga byråkratin i Spanien, och sedan ha en ceremoni för syns skull för våra gäster. Nu när vi inte behöver tänka på det är det bara roligt att planera :)
 
Aah, bara sju veckor kvar till bröllopet! Hur gick det så här fort??

Nåväl, det är iofs inte så mkt kvar att göra...
Sambon ska fixa vigselförrättare idag eller imorgon är tanken.
Bröllopshemsidan är typ klar och planeras gå live i helgen.
Menyn är satt med cateringföretaget, ska bara samordnas lite.
Serveringshjälp är typ fixad, ska organiseras lite.
Fotograf är bokad, lite samordning och möte där med.
Florist ska jag på konsultation på tisdag.
Vininköpsresa till tyskland ska planeras in och utföras.
Placeringskort, bordsplacering och programblad ska fixas.
Om jag sen har tid och ork ska jag se om det ska till mer dekorationer...
 
Jag och min partner bestämde oss för att gifta oss i år. Först hade vi tänkt ett vinterbröllop nu under februari, men vintern kom ju aldrig och jul och nyår tog upp sin beskärda del av ork att ordna med allt. Så istället kommer det bli i april. Bokade borgerlig vigsel där vi gifter oss i kommunens lokal med våra närmaste familjer som vittnen. Därefter ska vi ha fest, där övrig släkt och vänner är inbjudna, i en bygdegård i min gamla hemkommun.

Men nu behöver jag hjälp. Vad hittar man på under festen?
Vi har tänkt ha en tipspromenad med en massa frågor om mig och min partner och därefter bjuda på mat, tårta och kaffe. Det finns en ljudanläggning i lokalen men den är inte jättebra för att få igång folk att dansa. Vissa gäster har upp mot 20 mil att åka, om de inte vill sova över hos någon, så jag antar att några kommer lämna ganska tidigt.

Har ni några tips för en lyckad fest som inte kostar så mycket så dela gärna med er! :)
 
Hej, hoppar in i tråden. Planerar bröllop lite löst, men vi börjar med förlovning :) och förlovningsring. Hade tänkt höra mej för kring hur ni andra resonerat kring budget för ring. Jag har länge varit sugen på en vitgulds, solitärring. Men, de jag provat ligger i prisklass runt 20'. Egentligen tycker jag det är svinmycket pengar, men samtidigt är det ngt jag länge velat ha och som jag förhoppningsvis ska ha länge?

Hur har ni andra tänkt?

Vi valde handgjorda, unika ringar som kostar lite mer, men förhoppningsvis håller länge och tål att slitas på. Min förlovningsring kostade 15tkr och vigselringen kommer kosta 25. Sambons ring kostade runt 8. Vi använder våra hela tiden så de repas på ytan men eftersom ringarna är av bra kvalitet så tål de att "användas".

Inga uppstickande diamanter utan jag valde släta ringar med nersänkta diamanter i. Förlovningsringen har en sten medan vigselringen kommer ha 15 st fast mindre (valde en halvalliansring).
 
Jag skickade tillbaka klänningen som skavde och köpte en annan.
Och är så glad för det, för oj vad jag trivs i den nya, känner mig så fin :love: Blev en från Asos för ca 2000 kr, känns precis lagom :) Sedan ska jag köpa en annan, ej vit, att ha på vår fest som kommer vara i september. Vigseln kommer troligen ske under sommaren här hemma på tu man hand (eller ja, 5 personer blir vi ju med vigselförrättare och vittnen) :love:

http://www.asos.com/french-connecti...alstyles=71&gridsize=3&gridrow=2&gridcolumn=1
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 112
Senast: skiesabove
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 900
Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
1 831
Hemmet Jag har funderingar på att flytta från min lägenhet, eventuellt tillfälligt ett år. Det är av skäl som jag kommer få hyra ut i...
Svar
12
· Visningar
418
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp