Bukefalos 28 år!

Bröllopstråden

Börjar verkligen närma sig för oss, 19 maj är det dags! Gud vad bra att du skrev om hinderprövning @Carand :eek: Hade jag helt glömt :D

Känns som vi har det mesta klart faktiskt, lokalen bokad, vi vet vem som ska viga oss, vi har musik till vigseln och catering till maten. Tårtan är bokad samt florist till brudbuketten. Klänningen ska bara göras färdig (ska få sytt ärmar på, annars är den klar). Alla är bjudna och de flesta har svarat (osa 20/3). Frisör bokad och har en vän som kommer ställa upp som fotograf. Smink fixar jag själv :)

Bröllopsresa är vi inte helt klara med än när och hur men tror det kommer bli cirka en vecka vid Gardasjön i Italien, eventuellt i början av juni.

Just det ska åka till Tyskland med och köpa alkohol :D
 
Jag och sambo planerar att gifta oss nästa sommar. Men än så länge är vi inte riktigt överens om hur.. det ska vara borgligt i alla fall. Jag vill ha ett litet och intimt med efterföljande middag. Sambon vill visserligen ha ännu mindre och intimare bröllop, men med en stor fest efteråt.. vi är mer överens om bröllopsresan iaf.. då vill vi åka till maldiverna.

Hoppas ni kan hitta något mellanting då kanske? :)
Vi har inte diskuterat bröllopsresan alls... Maldiverna låter jätteskönt! Ska ni åka tätt efter bröllopet?
 
Börjar verkligen närma sig för oss, 19 maj är det dags! Gud vad bra att du skrev om hinderprövning @Carand :eek: Hade jag helt glömt :D

Känns som vi har det mesta klart faktiskt, lokalen bokad, vi vet vem som ska viga oss, vi har musik till vigseln och catering till maten. Tårtan är bokad samt florist till brudbuketten. Klänningen ska bara göras färdig (ska få sytt ärmar på, annars är den klar). Alla är bjudna och de flesta har svarat (osa 20/3). Frisör bokad och har en vän som kommer ställa upp som fotograf. Smink fixar jag själv :)

Bröllopsresa är vi inte helt klara med än när och hur men tror det kommer bli cirka en vecka vid Gardasjön i Italien, eventuellt i början av juni.

Just det ska åka till Tyskland med och köpa alkohol :D

Jag blev typ matt när du rabblar upp allt man måste göra! Hur ska vi lyckas få allt att klaffa liksom?! Måste steg 1 boka prästen vi önskar och kyrka och lokal iaf. Resten kan nog vänta ett bra tag :)

Vad spännande att ni två gifter er så snart!!! Har ni typ köpt någon bok med sånt man inte får glömma och tips?
 
Hoppas ni kan hitta något mellanting då kanske? :)
Vi har inte diskuterat bröllopsresan alls... Maldiverna låter jätteskönt! Ska ni åka tätt efter bröllopet?
Ja det är ju det vi får göra, vi har ju lite tid på oss.

Jag tänker nog att vi gärna åker till ett sånt ställe på vinterhalvåret så det blir en tid efter bröllopet som blir på sommaren. Det känns vettigt ekonomiskt också att inte alla utgifter kommer samtidigt.
 
Nån som ska göra en egen tårta?
Hur ska den vara/se ut?

Vi gifter oss 9/6 och tänkte försöka mig på att göra en minibröllopstårta i tre våningar med smak av rabarber (bottnarna) och hallon (fyllning) men vet inte om det där med tre våningar kommer att gå så bra :nailbiting:. Måste nog provgöra en innan...
 
Nån som ska göra en egen tårta?
Hur ska den vara/se ut?

Vi gifter oss 9/6 och tänkte försöka mig på att göra en minibröllopstårta i tre våningar med smak av rabarber (bottnarna) och hallon (fyllning) men vet inte om det där med tre våningar kommer att gå så bra :nailbiting:. Måste nog provgöra en innan...

Finns ju snygga fat i olika våningar där man kan göra flera "envåningstårtor" och ändå få det att se enhetligt ut om det blir lättare att göra så :up:
 
Nån som ska göra en egen tårta?
Hur ska den vara/se ut?

Vi gifter oss 9/6 och tänkte försöka mig på att göra en minibröllopstårta i tre våningar med smak av rabarber (bottnarna) och hallon (fyllning) men vet inte om det där med tre våningar kommer att gå så bra :nailbiting:. Måste nog provgöra en innan...

Har en kompis som erbjudit sig att göra en åt oss men har ingen aning om vad vi vill ha! Måste klura lite :)
 
Jag blev typ matt när du rabblar upp allt man måste göra! Hur ska vi lyckas få allt att klaffa liksom?! Måste steg 1 boka prästen vi önskar och kyrka och lokal iaf. Resten kan nog vänta ett bra tag :)

Vad spännande att ni två gifter er så snart!!! Har ni typ köpt någon bok med sånt man inte får glömma och tips?

Äsch ta en sak i taget bara så löser sig allt tror jag! Vi började med att hitta en lokal vi gillade och bokade ett datum de hade ledigt där. Sen började vi rodda med resten :) Vi har inte haft nån bok eller direkt checklista eller så utan bara googlat lite o sen kört på. Men kanske borde kolla nån ordentlig checklista bara för att kolla så vi inte glömt något viktigt som hindersprövning exempelvis... :angel:
 
Okej, dags att väcka den här tråden till liv igen för jag ska gifta mig och har inte en jäkla aning om vad som behöver göras/fixas/budgeteras och allt sånt där! HALP! :nailbiting:

Det är inte dags förrän nästa sensommar, så rätt chill ändå. Men var börjar man och hur mycket har ni haft i budget för era bröllop? Hur mycket har det sedan landat på? :D
Vad kan vi egentligen räkna med att behöva lägga för en fest/middag med ungefär 50-55 gäster? Tanken är 3-rätters på lokal och jag tänker att vi räknar 1000kr per person för mat/dryck, är det ens rimligt? :cautious:
 
Okej, dags att väcka den här tråden till liv igen för jag ska gifta mig och har inte en jäkla aning om vad som behöver göras/fixas/budgeteras och allt sånt där! HALP! :nailbiting:

Det är inte dags förrän nästa sensommar, så rätt chill ändå. Men var börjar man och hur mycket har ni haft i budget för era bröllop? Hur mycket har det sedan landat på? :D
Vad kan vi egentligen räkna med att behöva lägga för en fest/middag med ungefär 50-55 gäster? Tanken är 3-rätters på lokal och jag tänker att vi räknar 1000kr per person för mat/dryck, är det ens rimligt? :cautious:

Har inget att bidra med, men GRATTIS! :) :)
 
Okej, dags att väcka den här tråden till liv igen för jag ska gifta mig och har inte en jäkla aning om vad som behöver göras/fixas/budgeteras och allt sånt där! HALP! :nailbiting:

Det är inte dags förrän nästa sensommar, så rätt chill ändå. Men var börjar man och hur mycket har ni haft i budget för era bröllop? Hur mycket har det sedan landat på? :D
Vad kan vi egentligen räkna med att behöva lägga för en fest/middag med ungefär 50-55 gäster? Tanken är 3-rätters på lokal och jag tänker att vi räknar 1000kr per person för mat/dryck, är det ens rimligt? :cautious:

Vad härligt! Grattis!
Har ni något datum?
 
Vad härligt! Grattis!
Har ni något datum?

Tack!
Ja, eller vi har 2 st som vi velar lite mellan. Antingen den 8 augusti eller den 10 oktober. Jag gillar tanken på ett sommarbröllop eftersom det är min favoritårstid. Men vi har hela sommaren full av events redan vilket gör det lite tight att köra på augusti-datumet egentligen. Min bror gifter sig i juni, jag fyller 30 i juli och både min mamma och mormor nollar i augusti så det är fullspäckat redan :angel:
 
Tack!
Ja, eller vi har 2 st som vi velar lite mellan. Antingen den 8 augusti eller den 10 oktober. Jag gillar tanken på ett sommarbröllop eftersom det är min favoritårstid. Men vi har hela sommaren full av events redan vilket gör det lite tight att köra på augusti-datumet egentligen. Min bror gifter sig i juni, jag fyller 30 i juli och både min mamma och mormor nollar i augusti så det är fullspäckat redan :angel:

Ja, då låter det onekligen som att det kan bli lite mycket.
Det går ju att göra bröllop mer eller mindre enkla. Men om man vill satsa lite så är mitt tips att utse en toastmaster som kan hålla i tal/lekar. Det kan bli en tung sak att lyfta för brudparet. På bröllopsdagen vill man göra så lite som möjligt.
 
Okej, dags att väcka den här tråden till liv igen för jag ska gifta mig och har inte en jäkla aning om vad som behöver göras/fixas/budgeteras och allt sånt där! HALP! :nailbiting:

Det är inte dags förrän nästa sensommar, så rätt chill ändå. Men var börjar man och hur mycket har ni haft i budget för era bröllop? Hur mycket har det sedan landat på? :D
Vad kan vi egentligen räkna med att behöva lägga för en fest/middag med ungefär 50-55 gäster? Tanken är 3-rätters på lokal och jag tänker att vi räknar 1000kr per person för mat/dryck, är det ens rimligt? :cautious:

Jag är ett stort fan av vardagsromantik i form pragmatiska giftermål, grattis! Jag siktar på något liknande nästa sommar.

Vad gäller budgeten så är det förstås svårt att säga, men kan som exempel säga att vi tittade lite på att vara på ett par herrgårdar i omgivningen (bor i småstad i mellansverige) och då låg kuvertpriser på ca 1000-1300, då ingick två rätter + tårta tror jag och vin till maten.

Vi kommer själva köra lite enklare och göra viss mat själva. Vi har inte räknat antal gäster än men kanske 60 stycken och budgeten är 50 tkr.
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
980
Senast: skiesabove
·
Hemmet Har mycket funderingar kring bostad just nu och är därför nyfiken på hur stor procent av er inkomst ni lägger på boende? Själv lägger...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 765
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 092
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin Ska på bröllop i sommar :love: och hittar ingen klänning som känns helt rätt, så nu tänkte jag damma av symaskinen och försöka ge mig...
Svar
18
· Visningar
1 251
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp