Bukefalos 28 år!

Bröst - Före och Efter

Sv: Bröst - Före och Efter

Jag kollade förresten på magarna i magtråden, jag började nästan gråta. förlåt så jättemycket till er som har lagt upp bilder där!
Det gjorde att jag tänkte att om brösten förändras lika mycket så vet jag inte om jag vill ha barn... eller jo, det vill jag såklart men det känns jättejobbigt nu

nu får du sluta!!
jag lägger upp bilder ikväll när jag kommer hem så får du se att brösten förändras men det e inte så jäkla farligt!
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Om du ammar eller inte spelar ingen roll, dina bröst blir förändrade ändå eftersom du är gravid i typ 10 månader. Samma sak med ditt underliv, det utsätts för magens tyngd hela tiden + hormoner som gör att musklerna blir längre och man blir "slappare".

Mina tuttar gich från stor A/liten B till jag gav upp att köpa nya bh:ar när jg växte ur C-kupa på 1 vecka ;) Min kompis ökande knappt 1 kupstorlek.

Nu är Rasmus 4 månader och jag är nere på B-kupa igen. Har jag bh på mig syns det ingen skillnad på före och efter.

Jag kollade förresten på magarna i magtråden, jag började nästan gråta. förlåt så jättemycket till er som har lagt upp bilder där!

Kolla eftermagarna oxå ;)

12 timmar före Rasmus var ute
phpkekcou.jpg


3½ månad senare
phpa1g1df.jpg
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Om du ammar eller inte spelar ingen roll, dina bröst blir förändrade ändå eftersom du är gravid i typ 10 månader. Samma sak med ditt underliv, det utsätts för magens tyngd hela tiden + hormoner som gör att musklerna blir längre och man blir "slappare".

Mina tuttar gich från stor A/liten B till jag gav upp att köpa nya bh:ar när jg växte ur C-kupa på 1 vecka ;) Min kompis ökande knappt 1 kupstorlek.

Nu är Rasmus 4 månader och jag är nere på B-kupa igen. Har jag bh på mig syns det ingen skillnad på före och efter.



Kolla eftermagarna oxå ;)

12 timmar före Rasmus var ute
phpkekcou.jpg


3½ månad senare
phpa1g1df.jpg

Magen ser ju jättebra ut :)

men du säger "Har jag bh på mig syns det ingen skillnad på före och efter." betyder det att det hänger jättemycket nu? :cry:
förlåt mig att jag ställer så dumma frågor men jag är ensam hemma och ledsen och allt känns bara jättedumt...
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Ja bara lite hormonrand kvar därför naveln ser så konstig ut.

Jag har en amningstopp på mig på bilden. och det hänger absolut inte jätte mycket, de ser annorlunda ut såklart men jag klarar inte penn-tricket (fästa en penna under bröstet) pennan ramlar ner. Vårtgårdarna å bröstvårtorna ser ut precis som innan.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Mot slutet av min graviditet fick jag jättelökar! Jag som inte direkt haft några bröst innan. Innan har jag alltid tyckt att mina bröst inte var så fina.

Jag ammade i tre månader. Mina bröst har förändrats, till det bättre!! De är faktiskt större än förut och har en mycket finare form. Min mage är jättepluffsig och jag har mycket bristningar men på nåt sätt så spelar det ingen roll. Jag har fått världens underbaraste unge!

Lillkillen är nu ett år och jag är gravid igen. Denna gången oroar jag mig inte det minsta för min egen kropp, däremot massor för barnet i magen. Denna gången vet jag vad jag får. Det är svårt att förklara, jag visste ju att jag skulle få en bebis förra gången. Men jag hade helt klart inte lyckats föreställa mig hur mycket denna lilla människa skulle betyda för mig.

Din kropp kommer nog att förändras men du kan nog inte göra mycket åt hur. Jag hoppas du kan komma på andra tankar. Vore väldigt synd om du inte kan njuta av denna tiden du har framför dig pga din oro för detta.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Ja bara lite hormonrand kvar därför naveln ser så konstig ut.

Jag har en amningstopp på mig på bilden. och det hänger absolut inte jätte mycket, de ser annorlunda ut såklart men jag klarar inte penn-tricket (fästa en penna under bröstet) pennan ramlar ner. Vårtgårdarna å bröstvårtorna ser ut precis som innan.

du behöver inte förklara penntricket. jag minns att jag gjorde det på mellanstadiet med några kompisar för att se om vi behövde bh :-)

ser det ut precis som innan? det är inte bara som du säger nu för att få mig glad igen?
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Elin typ alla jag känner har ammat relativt kort tid o de har skitsnygga bröst, jag är oxå extremt rädd om mina och komemr att sova med sportbh tills de blivit sig själva igen :)

långtidsamning hoppar jag över då jag inte vill chansa, vad än ni andra säger.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Elin typ alla jag känner har ammat relativt kort tid o de har skitsnygga bröst, jag är oxå extremt rädd om mina och komemr att sova med sportbh tills de blivit sig själva igen :)

långtidsamning hoppar jag över då jag inte vill chansa, vad än ni andra säger.

Ja, varför lyssna på vetenskapen? :smirk:
Amning är bra för barnet, både för immunförsvaret och för närheten. Men va fan, det är klart att rattarna är viktigast.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Det är ju verkligen upp till mig.

Fortfarande Elin, man kan amma rel kort tid, lång tid eller inte alls, det är upp till var och en!
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Mina bröst är väldigt olika men då gick jag upp 53 kilo och dom gick från 75D till 95H... så det är inte konstigt jag har bristningar och mer häng nu :rofl: nu är dom 75C :banana:

Du bör absolut inte offra amning pga sådan anledning, det sägs vara graviditetshormonerna inte amningen som ev förändrar brösten...
 
Sv: Bröst - Före och Efter

ser det ut precis som innan? det är inte bara som du säger nu för att få mig glad igen?

Nej jag har ju fått bristningar på dem eftersom de växte så mkt. Sen fick jag några bristningar vid naveln oxå.

Och jag kom på att jag samlar på allt, så jag sprang upp i garderoben när Rasmus somnat och tog en ny bild.

2004, 18 år, 48 kg, solbränd och vältränad
php3euvrp.jpg


2008, 22 år, 45 kg, blek och lat :angel: 4½ månad efter förlossningen och jag har inte jobbat eller tränat på 9 månader.
phpgq4crs.jpg


Den högra tutten är ny ammad vänta några timmar så är den större ;)
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Antingen ser brösten ut ungefär som innan eller också gör dom inte det, hur andras bröst såg ut innan och efter gör knappast någon skillnad för hur dina kommer se ut.
Hela graviditeten är ganska individuell, kanske kommer du kräkas konstant i 9 månader, få foglossningar så du inte kan gå och bristningar över hela kroppen eller så mår du som en prinsessa hela tiden och har inte ett spår av någon graviditet efteråt.
Alla hoppas väl på det sistnämnda men om det inte är värt att "riskera" att drabbas av alternativ ett för att få ett barn så kanske man ska fråga sig själv om man verkligen är redo?

Vad finns det förresten att gråta över i magtråden? Jag tycker magarna är fina och att det är hur häftigt som helst att kroppen kan ändra sig så.
Ett par snygga tuttar kan väl vem som helst köpa sig, tyvärr är det inte lika självklart att alla kan få en stor gravidmage så jo, jag tycker dina åsikter låter ganska ytliga...
 
Sv: Bröst - Före och Efter

:bow:

Jag är sjukt avis på alla som är gravida, det är så himla vackert :love:

Och häftigt är det absolut, lixom vart kommer all hud ifrån? Och vart tar de vägen sen? Och livmodern, hur bra stretch-material är inte den gjord av!
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Och livmodern, hur bra stretch-material är inte den gjord av!

Jag hade en konstig känsla i magen härom natten, antar att det kan ha varit förvärkar?, jag försökte förklara för min kompis att det gjorde ont ungefär där livmodern sitter...tills jag kom på att livmodern numera är i princip överallt där inne så det fick bli där livmodern sitter i vanliga fall :p
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Nej jag har ju fått bristningar på dem eftersom de växte så mkt. Sen fick jag några bristningar vid naveln oxå.

Och jag kom på att jag samlar på allt, så jag sprang upp i garderoben när Rasmus somnat och tog en ny bild.

2004, 18 år, 48 kg, solbränd och vältränad
php3euvrp.jpg


2008, 22 år, 45 kg, blek och lat :angel: 4½ månad efter förlossningen och jag har inte jobbat eller tränat på 9 månader.
phpgq4crs.jpg


Den högra tutten är ny ammad vänta några timmar så är den större ;)

Det känns pinsamt att fråga men kan du ta en bild utan bh?
Du behöver ju naturligtvis inte om du inte vill men det är lättare att bedömma.

du kan få min mail om du inte vill ta det öppet
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Det här är väl inget glädjande besked men jag har inte ammat men mina bröst blev ändå annorlunda!:D

Om jag tittar på min syster så ser hon ut precis som före graviditeterna -det syns inte ens på hennes äckliga lilla mage att hon har fått flera barn tätt-och hon ammade sina barn länge!

Nu har jag inte läst tråden men jag antar att någon har varit inne på det tidigare, att när det lilla miraklet väl kommer så betyder inte utseendet så mycket längre.
Det kommer först -tror jag- när barnen har blivit lite äldre och inte är spädisar längre!
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Ärligt talat????? Är du inte lite väl insnöad på dina bröst nu???

Jag antar att du måste ha funderat innan du blev gravid och kommit fram till att det är värt "risken" att kroppen förändras. Konstigt vore det annars att låta det gå så långt som ett barn påväg.... eller tänker jag fel :confused:
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Det har gått så långt så att jag överväger att inte amma mitt barn :(

det har nog ingen betydelse om du ammar eller inte - det räcker så gott att bli gravid :angel: min bröst växte från a till c kupa på bara en månad typ under graviditeten och det är det som "sabbat" brösten mest tror jag... och man behöver i vissa fall inte ens föda barn (en nästående person fick missfall "halvtidigt" och på den korta tiden hann hennes med växa jättemycket)
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Nä då får du komma hem till mig i så fall ;) Skulle inte ens skicka över topless bilder till sambon via internet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 316
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 492
Senast: Snurrfian
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 362
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Att alla har rätt att inte amma tror jag att vi kan vara överens om men när jag precis fått mitt första barn dök den här...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
11 798
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp