Bukefalos 28 år!

Bröst - Före och Efter

Sv: Bröst - Före och Efter

Hade innan graviditeterna 80 B och har nu 80 C, så en kupstorlek extra blev det. Efter 3 graviditeter och efter att ha ammat 3 barn, så kan jag konstatera att jag har tämligen fina bröst, som fortfarande håller både formen och (fråga Aliide som imponerades över klyftan :eek: :angel: ) stunsen bra. Inga "sladderpåsar med bristningar" om man säger så ;)

Det är en omöjlighet att på förhand sia om hur brösten blir efter en graviditet. Vem vet; om jag skaffar ett fjärde barn så kanske de faller ihop totalt? Inte för att jag skulle bry mig speciellt mycket om det personligen, men alla är vi olika.

Det finns ju även cansen att du när din bebis är född, helt omvärderar denna fråga som är jobbig nu :)

Lycka till med graviditet och allt som hör därtill.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

jag har samma bh storlek nu som innan fick barn för ca 13mån sen, innan vägde jag ca 59kg,hade ett väldigt rörligtjobb(rörde sej minst 7timmar hela tiden) om dagen ,nu har jag bara jobb ca 30t i mån och pga det så rör jag inte mej lika mkt och väger ca 62kg,men der inte ngt på det,magen e inte så himla slapp(min son vägde ca 4,5kg,jag gick upp ca 11kg),brösten e det ingen skillnad på....
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Jag måste ju säga att jag blir så ledsen när jag läser såna här inlägg.

Sorgsen liksom. Att den yttre världen kan komma in i hjärnan att brösten före och efter graviditet/amning har så stor betydelse att man är ledsen och gråter för just DET. Sen att man som gravid grinar av det mesta är ju en sak.

Sen att är det också väldigt trist att inte ta till sig de fakta som finns i området. Fakta är att det inte är amning utan graviditet. Så vill man ha barn utan att riskera att förändra kroppen så kan man adoptera.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Mina ser ut ungefär som innan. Jag var ju nästan 30 när jag fick min första som nyss har fyllt 11 så det har ju gått några år :cool: så vad som är ålder eller graviditet är svårt att säga. Men som flera här säger. Största förändringen sker under graviditeten så vad du gör med dem efteråt spelar inte så stor roll.

Jag har heller inga bristiningar någonstans på kroppen trots att jag ökade i vikt med 30 % :eek: som jag gått ner alltihopa kort efter mina två graviditeter.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Som sagt jag är bara snart 5 mån gravid o mina har inte förändrats så jag antar att det är senare i graviditeten de förändras som mest.

Det är nog olika för alla personer.
Mina växte som fan de första 14 veckorna, efter det har de inte förrändrats märkbart, varesig nu när jag inte ammar eller när jag hade mjölk.

Jag gick från D-liten E och har nu F-kupa..
DET SUGER!
Speciellt när de är otroligt osexiga och hänger nere i knävecken. ;)
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Jag har mindre kupa och omfång nu än innan jag blev gravid. Beror såklart på min viktnedgång också.

Däremot är de inte lika fylliga som innan. Det är klart lite synd, men enda gången jag tänker på det är när jag provar BH´ar, annars störs jag inte av det.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

*kl*

Hihi, sitter här och har snabb-läst igenom denna tråd och jag måste säja att jag tror bara TS vill se lite snygga "mamma-tuttar" ;) och topless ska det tydligen vara också... :p


Eller är det bara jag som uppfattat det så? :o
 
Sv: Bröst - Före och Efter

*kl*

Hihi, sitter här och har snabb-läst igenom denna tråd och jag måste säja att jag tror bara TS vill se lite snygga "mamma-tuttar" ;) och topless ska det tydligen vara också... :p


Eller är det bara jag som uppfattat det så? :o

Absolut inte, speciellt inte när de dessutom är en ny användare ;)
 
Sv: Bröst - Före och Efter

*kl*

Hihi, sitter här och har snabb-läst igenom denna tråd och jag måste säja att jag tror bara TS vill se lite snygga "mamma-tuttar" ;) och topless ska det tydligen vara också... :p


Eller är det bara jag som uppfattat det så? :o

Jag har också mina aningar, det är därför jag trots två täta grav. inte svarat :crazy:, ett troll....
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Visst hänger både bröst, mage och kanske rumpan liiite mer efter graviditeten, men jag kan garantera det är något du inte kommer att ägna en tanke åt när bebis anlänt (inte din man/sambo heller). För det första har man inte TID att ägna sig åt spegelstudier, för det andra ter sig sådana ytliga saker fullständigt ointressant. Du kommer ha en bebis och förlossning att vara stolt över- strunta i boobsen:)
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Jaa vad svarar man på detta?

Jag ammade 2,5 månad men mina boobs var "förstörda" redan under graviditeten ;)

Hade innan 75B, nu ståtar jag med stora sladdriga på 80DD. Gick visserligen upp dryga 40 kg så magen & kärlekshandtagen är fulla av bristningar & benen & aset med celluliter :D och jag är "bara" snart 24 .. Dessutom är mina fogar helt förstörda så jag går på sjukgymnastik då jag även "lider" av falsk ishias.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Konstigt att alla verkar tro att man struntar i kroppen för att man får ett barn, jag o många av mina vänner är INTE av den åsikten så det finns nog både och.

Jag är tycker det är helt främmande att jag ska helt tappa bort mig själv bara för att jag får ett barn???? Jag var själv barnvakt sjukt mkt för många år sen, de flesta jag vaktade hade föräldrar som fortfarande ville bry sig om varandra eller sitt ego, det var föräldrar som "levde" skulle jag vilja säga.

Ett barn tog jag hand om from att den var sprillans nyförlöst, han mamma/pappa ville ha lite tid för sig själva, lite tid för hunden o mamman framför allt ville träna.

Jag är själv av samma åsikt så att säga att alla helt hux flux bara glömemr bort sig själva eller längre inte bryr sig är helt taget ur luften enligt mig.

Jag är gravid i 4.5 månad.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Konstigt att alla verkar tro att man struntar i kroppen för att man får ett barn, jag o många av mina vänner är INTE av den åsikten så det finns nog både och.

Fast om du är så rädd om kroppen, varför bli gravid? Det kommer att förändra din kropp för livet på ett helt naturligt sätt. Men tydligen är det att "bry sig om sin kropp" att motverka det? För mig är att bry sig om sin kropp att träna och hålla sig frisk och pigg. Hur stora brösten är eller hur de hänger på kroppen är ren fåfänga. Dessutom meningslöst arbete, eftersom hormoner, gravitation och åldrande ändå ger dig hängbröst för eller senare.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Nu kommer jag bara låta sarkastisk, men det finns bh att hissa upp dem med du vet;)
Mina bröst blev inte direkt hängigare än de varit men sitter liiite längre ner & vet du, jag bryr mej inte ett skit om det.
Du kommer nog inte heller orka bry dig när barnet är fött, då har du så mkt annat att tänka på.
Låter som en gammal tråkig moraltant nu men det är sant.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

...jag är oxå extremt rädd om mina och komemr att sova med sportbh tills de blivit sig själva igen
Det kan vara dumt då det lättare ger mjökstockning och andra problem med brösten.
Samt motverkar mjölkproduktionen.

långtidsamning hoppar jag över då jag inte vill chansa, vad än ni andra säger.

Det kan också vara dumt.
Jag långtidsammade och det var bra på många vis.
Efter de första 2 barnen så var brösten i princip opåverkade och drog ihop sig fint.

Efter 3dje barnet så var det litet knepigare.
Men då så var jag 40år och blev fet, så det hade nog varken med barn eller amning att göra utan mest på helt vanligt naturligt åldrande.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 317
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 496
Senast: Snurrfian
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Att alla har rätt att inte amma tror jag att vi kan vara överens om men när jag precis fått mitt första barn dök den här...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
11 798
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp