Bröst - Före och Efter

E

Elin

Hejsan alla

Jag heter Elin och jag är 20 år.
Jag är i sjunde veckan och jag har hört att när man har fött barn och har ammat så blir brösten slappare och hängiga.

Jag har stora problem då jag känner att mina bröst är en stor del av min personlighet och jag har problem att sova på nätterna.
Det kanske låter ytligt men jag har haft problem i mitt liv och har inte mycket att vara stolt över.

Hur förändras brösten före och efter en graviditet? hur var det för er?
väldigt pinsamt att fråga men har någon bilder på förändringen?

Det har gått så långt så att jag överväger att inte amma mitt barn :(
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Mina tankegångar gick på samma sätt när jag var i din ålder (och nog även ett par år senare). Nu fick jag barn först vid 31 (för ett år sedan) så jag hann mogna på mig lite under åren och för mig blev det tillslut självklart att amma.

Nu hade jag väldigt små bröst innan (70B), men jag kan inte direkt märka någon skillnad... Jag antar att det blir större skillnader om man har stora bröst?

Sen har jag hört att det är graviditeten som påverkar brösten. Amningen gör inte mycket från eller till. Verkar hyffsat vettigt eftersom brösten blir större redan under graviditeten (även om de ökar ytterligare sen).

Jag fick väldigt mörka och stora vårtgårdar under graviditeten. Var orolig att det skulle förbli så men det har återgått till sitt utseende sedan före graviditeten.

Sen är det ju så att man inte MÅSTE amma sitt barn, men jag tror ändå de flesta vill göra "allt" för sitt barn när det väl är fött och anknytningen skett. Även om det skulle innebära nackdelar. Men som jag skrev tidigare är det nog ändå graviditeten som slår hårdast på kroppen och den kommer man helt enkelt inte undan om man vill ha egna biologiska barn...;)
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Mina tankegångar gick på samma sätt när jag var i din ålder (och nog även ett par år senare). Nu fick jag barn först vid 31 (för ett år sedan) så jag hann mogna på mig lite under åren och för mig blev det tillslut självklart att amma.

Nu hade jag väldigt små bröst innan (70B), men jag kan inte direkt märka någon skillnad... Jag antar att det blir större skillnader om man har stora bröst?

Sen har jag hört att det är graviditeten som påverkar brösten. Amningen gör inte mycket från eller till. Verkar hyffsat vettigt eftersom brösten blir större redan under graviditeten (även om de ökar ytterligare sen).

Jag fick väldigt mörka och stora vårtgårdar under graviditeten. Var orolig att det skulle förbli så men det har återgått till sitt utseende sedan före graviditeten.

Sen är det ju så att man inte MÅSTE amma sitt barn, men jag tror ändå de flesta vill göra "allt" för sitt barn när det väl är fött och anknytningen skett. Även om det skulle innebära nackdelar. Men som jag skrev tidigare är det nog ändå graviditeten som slår hårdast på kroppen och den kommer man helt enkelt inte undan om man vill ha egna biologiska barn...;)

Jag känner mig så ytlig och löjlig :cry:

Har känt mig väldigt känslosam på senaste tiden, det kommer bara över mig och så kan jag sitta och gråta över olika saker

jag har 75C eller liten D kupa
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Spelar ingen roll om du ammar eller inte, brösten förändras av graviditeten, inte amningen.
Jag är mycket mera vän med mina tuttar nu när de visat att de "duger" till det de är skapta för, dvs föda ett barn än vad jag var innan. Visst de är små platta taxöron (inte nu när jag ammar igen) och de kommer garanterat att bli ännu hängigare men jag ÄLSKAR dem och jag älskar att amma även om jag känner mig som en vandrande picnick korg ibland!
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Jag känner mig så ytlig och löjlig :cry:

Har känt mig väldigt känslosam på senaste tiden, det kommer bara över mig och så kan jag sitta och gråta över olika saker

jag har 75C eller liten D kupa

Du är INTE ytlig och löjlig, dina känslor kan du ju inte rå för. Dessutom är du i början av din första graviditet och det är MILJONER tankar och funderingar om allt och inget. Förhoppningsvis blir du bättre vän med dina bröst med tiden och blir du mot förmodan inte det så finns det ju faktiskt operationer att ta till!
 
Sv: Bröst - Före och Efter

jag är gravid i 4.5 månad och jag precis som du hatade tanken över att min kropp skulle förändras, och gör det även idag VILL IIINTE!

Många säger att det är själva graviditeten som påverkar brösten, det har jag ingen erfarenhet av då jag bara gått halva o inte ser någon direkt skillnad än förutom att mina tuttar mer ser ut som äsh kan verkligen inte förklara men de ser mer amningsbenägna ut.

Jag kommer amma ett par veckor, någon månad kanske (det kan väl knappast göra så stor påverkan på tuttarna) sen får det vara bra för min detl, för mig är det inte ett dugg attraktivt att mitt barn ska suga på mina bröst och jag vill oxå kunna lämna totala ansvaret till pappan vissa dagar/helger redan från början.

Lycka till, sorry om du inte blivit klokare men du ska inte vara rädd för att bli gravid för ennligt mig gör det inte SÅ stor inverkan på brösten.

Snarare sen när de blir bombstora som man kanske ska börja tänka på hur man ska göra.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Du är INTE ytlig och löjlig, dina känslor kan du ju inte rå för. Dessutom är du i början av din första graviditet och det är MILJONER tankar och funderingar om allt och inget. Förhoppningsvis blir du bättre vän med dina bröst med tiden och blir du mot förmodan inte det så finns det ju faktiskt operationer att ta till!

Operationer? :cry:
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Som sagt jag är bara snart 5 mån gravid o mina har inte förändrats så jag antar att det är senare i graviditeten de förändras som mest.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Hejsan alla

Jag heter Elin och jag är 20 år.
Jag är i sjunde veckan och jag har hört att när man har fött barn och har ammat så blir brösten slappare och hängiga.

Jag har stora problem då jag känner att mina bröst är en stor del av min personlighet och jag har problem att sova på nätterna.
Det kanske låter ytligt men jag har haft problem i mitt liv och har inte mycket att vara stolt över.

Hur förändras brösten före och efter en graviditet? hur var det för er?
väldigt pinsamt att fråga men har någon bilder på förändringen?

Det har gått så långt så att jag överväger att inte amma mitt barn :(


ja va 22 när jag fick barn
mina bröst blev jättehängiga *gråter*
jag har tyvärr inga förebilder men jag har några efterbilder

skulle vara roligt om någon mer vill dela me sig så man slipper känna att man är ensam
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bröst - Före och Efter

Det har gått så långt så att jag överväger att inte amma mitt barn :(

Den tanken kan du släppa direkt. Det är inte amningen som gör brösten slappa, utan graviditeten i sig. Jag tycker du ska ta kontakt med barnmorska/kurator/psykolog och jobba med de problem som är grunden till din låga självkänsla.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

tycker nu så här i efterhand att brösten är väl ok värre blev det med magen(bara hatar alla bristningar och det extra hudlagret som hänger ner):cry:
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Den tanken kan du släppa direkt. Det är inte amningen som gör brösten slappa, utan graviditeten i sig. Jag tycker du ska ta kontakt med barnmorska/kurator/psykolog och jobba med de problem som är grunden till din låga självkänsla.

Det värsta är att jag inte ens vet vad jag ska förbereda mig på eftersom jag inte vet hur det kommer att förändras :cry:

Jag har jättedålig självkänsla men jag vet ju inte hur det kommer att förändras. Min sambo säger att han tror att det kommer att förändras till det bättre men jag är osäker :cry:
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Jag kommer amma ett par veckor, någon månad kanske (det kan väl knappast göra så stor påverkan på tuttarna) sen får det vara bra för min del

Jag säger samma sak till dig: det är inte amningen som gör brösten slappa. Det finns studier som visar att det är graviditeten som ger slappare bröst. Så basera ditt val att amma barnet på barnets bästa och på fakta!
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Jag har jättedålig självkänsla men jag vet ju inte hur det kommer att förändras. Min sambo säger att han tror att det kommer att förändras till det bättre men jag är osäker :cry:

Det tror jag också! Men var inte rädd för att söka hjälp och stöd ändå av omgivningen.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Jag kollade förresten på magarna i magtråden, jag började nästan gråta. förlåt så jättemycket till er som har lagt upp bilder där!
Det gjorde att jag tänkte att om brösten förändras lika mycket så vet jag inte om jag vill ha barn... eller jo, det vill jag såklart men det känns jättejobbigt nu
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Mina bröst växte 2 storlekar under graviditeten, fungerade aldrig att amma men jag helpumpade i 3,5 månad. Nu har brösten gått ner till normal storlek igen. Syns inte mycket skillnad, har fått någon bristning bara. Men det är inget som stör mig.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Jag kollade förresten på magarna i magtråden, jag började nästan gråta. förlåt så jättemycket till er som har lagt upp bilder där!
Det gjorde att jag tänkte att om brösten förändras lika mycket så vet jag inte om jag vill ha barn... eller jo, det vill jag såklart men det känns jättejobbigt nu

Men du tjejen, det är ju inte det yttre på kroppen som självkänslan sitter i... Det har inget med utsidan att göra hur man känner sig på insidan, för att citera kronprinsessan Victoria när hon hade ätstörningar. Dessutom - kroppen är gjord för att föda barn, lita på att den fixar det där! Ge det tid så ska du se att du kan träna upp den igen. Jag känner massor av unga mammor och jag hade inte kunnat se på dem att de någonsin fött barn. Inte för att det spelar någon egentlig roll, men ändå.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Magen behöver inte förändras mycket även om den kan göra det. Inte alla får bristningar. Min ser ut som innan jag fick barn, kanske lite mjukare nu.
 
Sv: Bröst - Före och Efter

Nu vill jag inte sänka dig ännu mer...
MEN det spelar ingen roll om du ammar eller inte.
Jag har inte ammat mina 2 sista barn p.g.a av olika anledningar.
Och det är STOR skillnad på dem nu kan jag meddela. Trots allt.
Det är hormonstyrt dessvärre.
Sen är alla människor olika och det kan ju såklart variera kraftigt från olika personer.
Du får nog dessvärre vänta och se. Men att de kommer ändra sig nåt får du nog räkna med...:crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 861
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 489
Senast: Snurrfian
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 243
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Att alla har rätt att inte amma tror jag att vi kan vara överens om men när jag precis fått mitt första barn dök den här...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
11 634
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp