Brukar ni sjunga för er barn

Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Jag har sjungit för Li sedan hon låg i min mage, det har blivit lite vad jag har känt för och inte vid några speciella tider.
Men så upptäckte jag att hon är hemskt förtjust i Que Sera Sera, så den sjunger jag ofta för henne, ffa när hon är ledsen och gnällig, det är lustigt, för den låten lugnar ned henne omedelbart oavsett vilket humör hon är på.
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

jag har också alltid sjungit för sam, mest musikaler och BAO men gärna lite dolly och så också. förstnu har jag börjat sjunga mer barnvisor. När han ska sova blir det nästan alltid Byssan lull, den är så lugn. Eller trollmorsvisan.
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Jag har alltid sjungit mkt och ofta för Thea, både i magen och efteråt. Hon sjunger gärna mkt själv också, mkt de vanliga barnvisorna men också egenkomposerade verk:D.
De sånger hon gillar mest är en egen variant av Det vackraste och En väv utav legender.
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Jag har alltid sjungit för ungarna.
Vilka sånger varierar, har ett basutbud på; Trollmorsvisan, Byssan lull, Nu i ro, Videung och Vem kan segla. Runt jul blir det mer julsånger och på sommaren Idas sommarvisa och En vänlig grönskas mm.

Sen sjunger jag ur några barnsångböcker så vi lär oss nya. Ungarna får alltid önska tre sånger var varje kväll. Ibland blir det även sånger från barn-CD´s, särskillt Hollingswoth och Ljungman är populär. Har sjungit Villjam MÅNGA gånger ;)
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Började sjunga för Ollie när han låg i min mage, nu är han snart 6år och vill fortfarande ha sång innan han ska sova.
Det har alltid varit en stor variation på visor/låtar och ofta har dom varit årstidsbaserade. Just nu är det "Elaka Trollet", "Summertime", "Visa vid vindens ängar" och "Rodeo" ...
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Jag gick på "musiklek" på öppna förskolan och då sjöng vi och lärde oss ramsor mm. Några stycken blev favoriter och de sjunger jag ofta för min dotter och hon älskar dem. Vi föredar låtar med lite bus i och gör det som en lek. Jag sjunger aldrig vid läggdags då lägger jag bara ner henne i sängen och säger god natt.
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

kl

åhhhh Visa vid vindens ängar och En väv utav legender :love:...... *hem o träna på texter*
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Loke tycker om Imse vimse spindel, Tänk om jag hade en liten apa och Mormors lilla kråka.
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Brukar sjunga Vila tryggt av Sonja Alden för Isak.
Och Kumbaya.
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Jag sjunger for barnen varje dag! Pa dagtid blir det typ Imse Vimse Spindel, Ekorrn satt i granen, Blinka lilla stjarna och sana visor, och varje kvall nar jag nattar dem sa sjunger jag Trollmors visa :D

Maken sjunger ocksa for dem varje dag, fast han sjunger bara engelska barnvisor eftersom han inte kan svenska :idea:

De ALSKAR nar man sjunger for dem :love:
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Jajjemen, jag sjunger mängder av barnvisor. När dottern var yngre, sådär 4-8 månader, sjöng jag dagarna i ända för att roa henne.

Numera (hon är 1,5) blir det inte lika ofta, men jag sjunger lite vid läggdags. Just nu gillar jag själv "Uti vår hage" för den är så lättsjungen.

Dottern har dock nyss lärt sig säga "annan" så varje gång jag påbörjar en sång säger hon det och det är bara att ta nästa:)
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Ja, nuförtiden och mer och mer! Han var inte så jätteintresserad av det förut, men sen han blev 1½ eller så och sen mer och mer, så numera sjunger jag/vi en stump då och då. Han älskar det! Favoriten just nu är "Här dansar herr Gurka". Men även gamla goda klassiker som Blinka lilla stjärna, Imse vimse, Ekorrn satt i trädet...och det blir nog ännu fler framöver. Han är 2 år och 4 månader ungefär.
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Jag har sjungit för Li sedan hon låg i min mage, det har blivit lite vad jag har känt för och inte vid några speciella tider.
Men så upptäckte jag att hon är hemskt förtjust i Que Sera Sera, så den sjunger jag ofta för henne, ffa när hon är ledsen och gnällig, det är lustigt, för den låten lugnar ned henne omedelbart oavsett vilket humör hon är på.

Hur går den?
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

När de ska sövas sjunger vi bara Trollmor eller Sov du lilla vide. Annars sjunger vi allt möjligt. Ofta hittar jag på eget om vad vi för tillfället håller på med.

Storebror har börjat sjunga med. Jag utelämnar sista ordet i varje fras, så sjunger han det istället med sin lilla, mjuka, älskvärda stämma.:love:
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Har jämt sjungit för min dotter, likväl som för barnen på jobbet, det är ju språkbefrämjande och mysigt. Man kan ju göra det mesta till sång, låter kanske inte vackert men barn brukar gilla det.

För min dotter hade jag Therapy?s (mina o hennes pappas favoritband) Happy People Have No Stories och Misery som vaggvisor, dock sjunget i aningens lugnare ton av mig...;) Men hon älskar fortfarande mest när vi sjunger dem och hon har kunnat hela texterna sen hon var kanske 3.
Hon sjunger väldigt mycket, både egenpåhittat och vanliga sånger. Det är jättebra att leka med språket sådär. :)
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Är grabben lite kinikg är det Imse vimse spindel som gäller.
Har han svårt att kopla av vid läggdags är det antingen Trollmor eller att man sjunger med så djuo stämma som möjligt och så bara lite gallimatias. Helst i dessa lägen pappas röst :D
Egentligen avskyr jag att sjunga, fin liten rest från skoltiden :angel:
Men är det bara grabben och jag så går det bra.


När vi var i Norge i våras var den en go gammal farbror som sjöng en underbar visa på norska, något om "Pappa berätta ett äventyr".
Blev jätte förtjust i den men har inte lyckasts hitta någon text till den :(
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Ja, vi sjunger oftast samma vaggvisa vid läggning (Bä bä vita lamm och Trollmor). När han läggs dagtid sjunger vi Björnen sover.
Annars är det mesta i sångväg välkommet, ofta egna versioner av kända låtar. Tex Carolas Hey Mickey fast istället som Hej Viggo. Lilla snigel blir Lilla Viggo. :D

Imse Vimse Spindel är också poppis. Och Hoppa hulle hulle hulle hoppa hulle hulle hulle....

När vi dansar till Modern Talking sjunger vi med i deras låtar. Han börjar vifta med armarna direkt man sätter på skivan numera.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Krummi
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 035
Senast: Mineur
·
Fritid Jag sjunger gärna med när jag lyssnar på musik och märker att det inte alltid funkar att få till det bra. Dels beror det på att ens röst...
2
Svar
21
· Visningar
1 495
Senast: Elo
·
Småbarn Hur fungerar det på er förskola? Jag har ett jobb där jag jobbar helger vilket innebär att jag alltid har ledig dagar på veckodagarna...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp