Brukar ni sjunga för er barn

Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Jag har alltid sjungit mycket för mina barn, både när de var i magen och utanför. Favoriten just nu är "Blåsippan ute i backarna" och "Jag är en liten pojke ifrån staden". Annars har det varit Sov i ro, Ett litet fattigt barn jag är,Blinka lilla stjärna, Vart ska du gå du lilla tärna, Sov du lilla videung, Lasse liten, Byssan lull, När trollmor har lagt, När lilla kom till jorden, Ute blåser sommarvind m.fl.

Det som är roligt just nu är att tjejerna (3 år) nynnar och sedan ska man gissa vilken sång det är och de är så duktiga!
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Sjunger oftast för stora tjejen vid läggdags, efter sagoläsning.
Oftast Trollmor, Bä bä vita lamm, Ekorr´n satt i granen, Kungens lilla piga eller lille katt (dottern önskar och mamma/pappa sjunger ;))
På sista tiden har det även blivit en hel del "jag har glömt bort alla mina sånger men jag sjunger ändå" (vad heter den egentligen??) eller Mitt sommarlov
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Japp sjunger mycket och killarna verkar älska det. Vi har gått på flera öppnaförskolor och där har jag samlat på mig många olika barnvisor.

Men absoluta favoriten just nu är tigerjakten med mora träsk!
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Min stackars son kommer att bli störd :devil:
Här sjunger vi Metallica, Takida mfl. har alltid gjort och kommer nog alltid att göra, han headbangar så gott han kan. Han är snart två.
Om han vaknar på natten eller är ledsen och inte vill sova så sjungs det; vyss vyss lille palt men det är den enda barnsången det blir.
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Haha han överlever nog han med! Det viktigaste är ju att de blir älskade, tänk på de barn vars föräldrar aldrig har tid att sjunga för dem!
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Min stackars son kommer att bli störd :devil:
Här sjunger vi Metallica, Takida mfl. har alltid gjort och kommer nog alltid att göra, han headbangar så gott han kan. Han är snart två.
Om han vaknar på natten eller är ledsen och inte vill sova så sjungs det; vyss vyss lille palt men det är den enda barnsången det blir.

haha det funkar det också.
Isak blir jättelugn och somnar oftast av Eddie Meduza:rofl:
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Haha han överlever nog han med! Det viktigaste är ju att de blir älskade, tänk på de barn vars föräldrar aldrig har tid att sjunga för dem!

Tänk på de stackars föräldrar som VILL sjunga för sina barn och får höra "du kan inte det" av sin 2-årsdotter :angel:
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Haha... *tycker lite synd om dej*

Du har säkert andra bra kvalitéer. ;) Sätt på en cd och gå och drick en kopp kaffe istället. :D


På tal om annorlunda musik, Sam satt som förstenad när jag spelade Thunderstruck AC/DC.... :eek: *ser framför mej en svartklädd tonåring*
 
Sv: Brukar ni sjunga för er barn

Tack för sympatin :D Jo...dottern vill gärna att vi startar CD:n med visor på kvällen efter att vi läst sagor (och ibland sjungit lite :devil:)

Ang andra kvaliteér...helt hopplösa kan vi inte vara, eftersom hon flera gånger om dagen kommer och kramas och helt ur det blå säger "Jag älskar dig mamma" :love::love: Snacka om att man blir tårögd och smälter direkt :angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Krummi
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 035
Senast: Mineur
·
Fritid Jag sjunger gärna med när jag lyssnar på musik och märker att det inte alltid funkar att få till det bra. Dels beror det på att ens röst...
2
Svar
21
· Visningar
1 495
Senast: Elo
·
Småbarn Hur fungerar det på er förskola? Jag har ett jobb där jag jobbar helger vilket innebär att jag alltid har ledig dagar på veckodagarna...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp