Bukefalos 28 år!

Bruten armbåge

Gör en egen tråd så slipper jag skriva i kaostråden 😊

Är en olekranonfraktur, varit på röntgen 2 gånger igår, magnetröntgen idag.

Operation inom 10 dagar, ska fasta från midnatt fram till 09 imorgon, håll tummarna att det finns en tid!

Man inser nu hur mycket man faktiskt använder båda armarna... känner mig helt handlingsförlamad emellanåt 😅
Jag hoppas det blir en bra operation och rehab, inbillar mig att jag har nån form av fördel iom att jag var aktiv innan skadan.

Vill ta mig ut och promenera framöver, måste bara lösa det hur tusan jag gör med kläder, jacka går ju inte att få på sig 😒
 

Jobbat 25% i en vecka nu, känns bra. Får lite träningsvärk bara.

Får ta och ringa dom imorgon igen. Fattar inte hur dom tänker...

De utgår från "standard" läkningstid, om man inte träffar dem, visar och berättar hur man hindras i vardag/jobb.

Har en kompis som opererat en skada, standard läkningstid ca 2 månader.
Hon är fortfarande heltidssjukskriven 6 månader senare och är tänkt gå in på deltid om drygt en månad. Hon har träffat läkare vid varje förlängning, annars hade hon också blivit bedömd enligt vad som är vanligast läkningstid.
 
De utgår från "standard" läkningstid, om man inte träffar dem, visar och berättar hur man hindras i vardag/jobb.

Har en kompis som opererat en skada, standard läkningstid ca 2 månader.
Hon är fortfarande heltidssjukskriven 6 månader senare och är tänkt gå in på deltid om drygt en månad. Hon har träffat läkare vid varje förlängning, annars hade hon också blivit bedömd enligt vad som är vanligast läkningstid.

Då får jag höra om jag kan få en tid tidigare och träffa en läkare som kan bedöma!
 
Pratade med min chef precis, och hon sa att jag måste vara tydlig med att posten är den enda uppgiften jag klarar av nu, resten är städ, dom har liksom ingen annanstans att sätta mig.

Att läkaren måste ändra sjukintyget asap så inte försäkringskassan tror jag är arbetsför och stänger av mig (hon sa att dom varit med om det tidigare)
 
Gud vilket tjorv, nu har dom ändrat återbesöket till den 25 maj eftersom dom vill att jag ska träffa operationsläkaren. Och att dom löser det retroaktivt med sjukintyget sen. Borde jag kontakta min handläggare på FK ang detta? 🤔
 
Gud vilket tjorv, nu har dom ändrat återbesöket till den 25 maj eftersom dom vill att jag ska träffa operationsläkaren. Och att dom löser det retroaktivt med sjukintyget sen. Borde jag kontakta min handläggare på FK ang detta? 🤔

Ringde min handläggare och hon var jättetrevlig och förstående och tyckte det var bra att jag ringde.
Nu är jag lugn igen 😂 snacka om att man kan stressa upp sig.
 
När jag tittar på min arm utan spegel så känns den ganska rak hängande, min arm när jag ser den i spegeln: fuck you 😂
20230512_185440.jpg
 
Återbesök fysio idag.
Har ju känts som att det stått still och inte hänt så mycket. Men det hade blivit flera grader bättre igen 😍 blev så glad!

Böja armen mot ansiktet är fortfarande trögare och mindre förbättring, men ska börja massera ärret mer, liksom nypa i det och se om det kanske blir bättre!

Det finns hopp 😂😂 jag satt och var lite bitter idag på jobbet när folk frågade hur det gick, haha.
 
Återbesök fysio idag.
Har ju känts som att det stått still och inte hänt så mycket. Men det hade blivit flera grader bättre igen 😍 blev så glad!

Böja armen mot ansiktet är fortfarande trögare och mindre förbättring, men ska börja massera ärret mer, liksom nypa i det och se om det kanske blir bättre!

Det finns hopp 😂😂 jag satt och var lite bitter idag på jobbet när folk frågade hur det gick, haha.
Jamen just det, hur blev det med tatueringen? Är den förstörd?
 
Vilket fint ärr!
Fortsätt orka tejpa under sommaren för att skydda mot solen så kommer det där fortsätta hålla sig fint.
Jag ångrar så att jag inte orkade med några av mina ärr...

Jag tejpar faktiskt inte :o men kommer tejpa när det är dags för kortärmade tröjor och sol!
 
Jag tejpar faktiskt inte :o men kommer tejpa när det är dags för kortärmade tröjor och sol!
Jag hade också tejpat. Ärret kommer bli snyggare om du tejpar. Ser klar skillnad mellan mina, det första som jag tejpade mindre är bredare än det andra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp