Bruten armbåge

Gör en egen tråd så slipper jag skriva i kaostråden 😊

Är en olekranonfraktur, varit på röntgen 2 gånger igår, magnetröntgen idag.

Operation inom 10 dagar, ska fasta från midnatt fram till 09 imorgon, håll tummarna att det finns en tid!

Man inser nu hur mycket man faktiskt använder båda armarna... känner mig helt handlingsförlamad emellanåt 😅
Jag hoppas det blir en bra operation och rehab, inbillar mig att jag har nån form av fördel iom att jag var aktiv innan skadan.

Vill ta mig ut och promenera framöver, måste bara lösa det hur tusan jag gör med kläder, jacka går ju inte att få på sig 😒
 

Snart 3 veckor sen gipset rök och det går inte bättre än såhär...
Visa bifogad fil 117889
Ska till fysion på onsdag, måste höra om det ska gå såhär jävla trögt. Känns som att det inte hänt nånting...
Det tar tid! Men hur ofta träffar du fysio? Kan ju vara så att du behöver lite tätare kontakt en period både för att få lite pepp men också för att ha koll på utvecklingen. Det kommer bli bra!
 
Det tar tid! Men hur ofta träffar du fysio? Kan ju vara så att du behöver lite tätare kontakt en period både för att få lite pepp men också för att ha koll på utvecklingen. Det kommer bli bra!

Träffade henne för 2 veckor sen, hon tyckte 2 veckors mellanrum lät bra denna gång (kanske för att jag ska få se "större" resultat? 🤔 )
Men ska ha det i åtanke!

Tack för pepp hörrni. 💕
 
Ringde ju ortopeden imorse ang att börja jobba 25%. Dom sa att jag kunde kontakta försäkringskassan direkt, vilket jag då gjorde.

Men måste jag ringa ortopeden igen för att ändra mitt sjukintyg? 🤔 är ju egentligen sjukskriven 100% fram till den 10 maj.
 
Ringde ju ortopeden imorse ang att börja jobba 25%. Dom sa att jag kunde kontakta försäkringskassan direkt, vilket jag då gjorde.

Men måste jag ringa ortopeden igen för att ändra mitt sjukintyg? 🤔 är ju egentligen sjukskriven 100% fram till den 10 maj.
Om du har intyg på 100% men vill jobba 25% så behöver du inte ändra intyget. Man får själv välja om man vill jobba mer än intyget säger. Men du behöver som sagt anmäla ändringen till försäkringskassan
 
Om du har intyg på 100% men vill jobba 25% så behöver du inte ändra intyget. Man får själv välja om man vill jobba mer än intyget säger. Men du behöver som sagt anmäla ändringen till försäkringskassan

Tack! Hade ingen aning. Det är anmält till försäkringskassan i morse så dom vet 😊
Man lär sig nåt nytt varje dag 😁
 
Se upp så försäkringskassan inte får för sig du kan jobba heltid när det inte går. Samråda med sjukvården och inte duperas av försäkringskassan att hitta på andra lösningar. Har man bra handläggare på försäkringskassan löser det sig visserligen men räkna inte med den lyxen, dessvärre.
 
Se upp så försäkringskassan inte får för sig du kan jobba heltid när det inte går. Samråda med sjukvården och inte duperas av försäkringskassan att hitta på andra lösningar. Har man bra handläggare på försäkringskassan löser det sig visserligen men räkna inte med den lyxen, dessvärre.

Jag ska hålla koll! Fick veta ven min handläggare var idag iallafall, hoppas hon är vettig.

Att börja jobba 25% var mitt egna val, är trött på häcka hemma 😁
 
Jag ska hålla koll! Fick veta ven min handläggare var idag iallafall, hoppas hon är vettig.

Att börja jobba 25% var mitt egna val, är trött på häcka hemma 😁
Kan gå att få det godkänt som arbetsträning med, åtminstonne i början. För att sedan bygga på med arbete + arbetsträning och rehabiliteringsträning.

Arbetsgivaren ska vara med på tåget med, finns former för det för att det ska bli rätt. Låt inte försäkringskassan gena, kan bli elände av det.

Visst var du i kontakt med företagshälsovården med? Kan vara läge att kontakta dem så du och arbetsgivaren får det rätt från början.
 
Kan gå att få det godkänt som arbetsträning med, åtminstonne i början. För att sedan bygga på med arbete + arbetsträning och rehabiliteringsträning.

Arbetsgivaren ska vara med på tåget med, finns former för det för att det ska bli rätt. Låt inte försäkringskassan gena, kan bli elände av det.

Visst var du i kontakt med företagshälsovården med? Kan vara läge att kontakta dem så du och arbetsgivaren får det rätt från början.

Nä, ingen företagshälsovård...
Gud jag vet ju ingenting om detta.
Har tänkt att det räcker med att jag går till fysio, har kontakt med min läkare osv. Att läkaren bestämmer när jag är redo (i samråd med mig då) att gå tillbaka.

Räknar inte med att vara tillbaka förrän efter sommaren isch.
 
Nä, ingen företagshälsovård...
Gud jag vet ju ingenting om detta.
Har tänkt att det räcker med att jag går till fysio, har kontakt med min läkare osv. Att läkaren bestämmer när jag är redo (i samråd med mig då) att gå tillbaka.

Räknar inte med att vara tillbaka förrän efter sommaren isch.
Jag hade ingen kontakt med företagshälsovården för min armbåge, gick fint med försäkringskassan, fysio osv :)

Kämpa på! Sjukgymnastik är skittråkigt men ger resultat.
 
Jag hade ingen kontakt med företagshälsovården för min armbåge, gick fint med försäkringskassan, fysio osv :)

Kämpa på! Sjukgymnastik är skittråkigt men ger resultat.

Låter positivt. Jag hoppas ju att inget ska krångla, orkar inte gå och oroa mig för sånt nu!

Det är ju det, tycker det blir lite roligare när jag tar mig iväg till gymmet och blandar övningarna med andra 😄
 
Nä, ingen företagshälsovård...
Gud jag vet ju ingenting om detta.
Har tänkt att det räcker med att jag går till fysio, har kontakt med min läkare osv. Att läkaren bestämmer när jag är redo (i samråd med mig då) att gå tillbaka.

Räknar inte med att vara tillbaka förrän efter sommaren isch.
Man kan tycka så, och många gånger fungerar det, men dessvärre behöver man hantera dett preventivt och gardera mot krångel. På så vis blir där sällan krångel.
 
Låter positivt. Jag hoppas ju att inget ska krångla, orkar inte gå och oroa mig för sånt nu!

Det är ju det, tycker det blir lite roligare när jag tar mig iväg till gymmet och blandar övningarna med andra 😄
Låter toppen, man får ju hitta sätt att motivera sig :D

Jag hittade några låtar som jag var väldigt inne på just då (blir lite besatt av vissa låtar ibland) och bestämde att jag bara lyssnade på dem när jag gjorde sjukgymnastik. Då blev det enklare att komma till att göra de där tre tillfällena om dagen :D
 
Låter toppen, man får ju hitta sätt att motivera sig :D

Jag hittade några låtar som jag var väldigt inne på just då (blir lite besatt av vissa låtar ibland) och bestämde att jag bara lyssnade på dem när jag gjorde sjukgymnastik. Då blev det enklare att komma till att göra de där tre tillfällena om dagen :D

Jättebra tips! 🙌
 
Låter positivt. Jag hoppas ju att inget ska krångla, orkar inte gå och oroa mig för sånt nu!

Det är ju det, tycker det blir lite roligare när jag tar mig iväg till gymmet och blandar övningarna med andra 😄
Det kommer troligen inte krångla någonting, och det räcker med att du har kontakt med läkare, fysio och arbetsgivare angående rehab och plan för återgång i arbete. Eftersom det är bedömt att du kommer att komma tillbaka till ditt arbete och du nu börjar lite smått så brukar det inte vara några problem alls. Handläggarna försöker inte sätta dit någon eller ta genvägar, dom har även undantagsregler att använda vid behov.
 
Jobbat 25% i en vecka nu, känns bra. Får lite träningsvärk bara.

Ringde i veckan om ett nytt sjukintyg och fick in det idag, ska alltså börja jobba 50% den 22 maj?! 😂
Screenshot_20230511_201628_Chrome.jpg

Jag kan inte ens byta påslakan i min säng. De sa ju att jag inte får belasta armen förrän nästa röntgen och samtal med operationsläkaren... Får ta och ringa dom imorgon igen. Fattar inte hur dom tänker...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp