Bukefalos 28 år!

Bruten armbåge

Gör en egen tråd så slipper jag skriva i kaostråden 😊

Är en olekranonfraktur, varit på röntgen 2 gånger igår, magnetröntgen idag.

Operation inom 10 dagar, ska fasta från midnatt fram till 09 imorgon, håll tummarna att det finns en tid!

Man inser nu hur mycket man faktiskt använder båda armarna... känner mig helt handlingsförlamad emellanåt 😅
Jag hoppas det blir en bra operation och rehab, inbillar mig att jag har nån form av fördel iom att jag var aktiv innan skadan.

Vill ta mig ut och promenera framöver, måste bara lösa det hur tusan jag gör med kläder, jacka går ju inte att få på sig 😒
 

Har du stygn kvar? Isf hade jag försiktigt blött det bara om det behövs, och tvättat ikring.
Om stygnen är tagna hade jag tvättat på men undvikit starka tvålar.

Viktigt att du låter det lufttorka om stygnen är kvar

Stygnen är tagna :) då kör jag nog en liten tvätt med bara vatten ikväll om jag orkar!
 
Tror ni att jag kan ta bort lindan ikväll och tvätta armen? 🤔
Var till apoteket idag och kikade efter tejp, men personalen var så upptagna så ska gå en annan dag!
Du hittar det du söker på sår-hyllan i apoteket, ifall personalen är upptagen nästa gång också.
Micropore finns både vit och brun, ser ut som en tejprulle i hållare.
1681326514342.png

Det kan även finnas apotekskedjans eget märke och de är likvärdiga med likvärdig effekt.
 
Jättebra fysioterapeut, hon kände igen mig från spinningsalen 😁
Fått lite övningar jag kan köra nu, känns jättebra! Måste kontakta ortopeden igen nästa vecka, jag ska ju göra mina rörelseövningar men utan yttre belastning, måste fråga hur länge det gäller.

Armen hade blivit rörligare sen i tisdags, det gav mig lite hopp 😁

Nytt besök hos henne nästa fredag igen :)
 
Snark.

Sovit konstigt inatt igen så vaknade med värk vid 06. Fattar inte vad jag gör, om det är sömnryckningar eller vad.

När jag fick en nervskada i armen så tog det ca 1-2 månader innan jag slutade vakna utan värk och det var ju ingenting i jämförelse med trasig arm + op. Tänker att det inte alls är konstigt att vakna och ha ont efter en rejäl skada och operation. Det blir nog bättre i takt med att armen läker och rehabas!
 
När jag fick en nervskada i armen så tog det ca 1-2 månader innan jag slutade vakna utan värk och det var ju ingenting i jämförelse med trasig arm + op. Tänker att det inte alls är konstigt att vakna och ha ont efter en rejäl skada och operation. Det blir nog bättre i takt med att armen läker och rehabas!

Nä du har ju rätt, jag är nog bara ovan och nojjig 😁
 
Förstår verkligen det, jag var livrädd att jag aldrig skulle kunna använda min arm efter nervskadan, kunde inte bära något eller hålla den rak på hur länge som helst. Grinade mest hela tiden. :laugh: Mvh Dramatisk över skador.

Precis så!!
 
Återbesök hos fysioterapeuten idag. Inte jätteuppmuntrande..

Räta ut har blivit nån grad bättre, men att böja upp mot ansiktet hade stått still :( det är väl bara att fortsätta nöta och inte ge upp hoppet.
Vända händerna upp och ner gick också bättre.
 
Senast ändrad:
Snart 3 veckor sen gipset rök och det går inte bättre än såhär...
Visa bifogad fil 117889
Ska till fysion på onsdag, måste höra om det ska gå såhär jävla trögt. Känns som att det inte hänt nånting...

När jag hade knäet i 'låst' läge i 3v så tog det 2 månader innan jag hade full rörlighet i det igen. Och då var det inte ens brutet. Den brutna fotleden förbättrades i ca 6 månader efter gipset kom av, större framsteg i början och mindre efterhand.

Det tar tid. Det är tråkigt, men sant.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp