Jag har nu precis ÄterstÀllt nÄgra optimeringar som jag trodde kunde pÄverka negativt.
SÀg gÀrna till om det verkar bli sÀmre.
 
Nu frös det igen. Inte sÄ jÀttelÀnge, men tillrÀckligt för att göra mig irriterad.
 
Har inte fryst i eftermiddag, men har knappt varit inne. DÀremot var scrollningen av sidan lite hackig precis, nÀr jag lÀste inlÀggen hÀr.
 
Var lite bÀttre igÄr men idag var den super dÄlig. Olika Google reklamer ich dÄ jag surfar frÄn Tyskland diverse olika tyska annonser som knappast de andra "fastnar" pÄ.
 
Var lite bÀttre igÄr men idag var den super dÄlig. Olika Google reklamer ich dÄ jag surfar frÄn Tyskland diverse olika tyska annonser som knappast de andra "fastnar" pÄ.
Precis. Det Àr. Inte nÄgon specifik annons. Jag har ju bara en massa finska annonser.
 
Nu har jag testat en sak.

Jag kan se ett mönster i att sidan "hakar" eller "fastnar" om jag scrollar och rÄkar sÀtta fingret jag scrollar med pÄ en annons. DÄ lÄser sig sidan för scrollning, men jag kan tex backa ut eller trycka pÄ "nytt" och hamna pÄ en annan sida.

Den sortens frysning Àr inte samma som den frysning som startade trÄden, dÀr hela telefonen frös och man inte kunde göra nÄgot förrÀn man startat om chrome.

(det första problemet fortsÀtter, det senare problemet har jag inte dykt upp pÄ ett tag)
 
Nu har jag testat en sak.

Jag kan se ett mönster i att sidan "hakar" eller "fastnar" om jag scrollar och rÄkar sÀtta fingret jag scrollar med pÄ en annons. DÄ lÄser sig sidan för scrollning, men jag kan tex backa ut eller trycka pÄ "nytt" och hamna pÄ en annan sida.

Den sortens frysning Àr inte samma som den frysning som startade trÄden, dÀr hela telefonen frös och man inte kunde göra nÄgot förrÀn man startat om chrome.

(det första problemet fortsÀtter, det senare problemet har jag inte dykt upp pÄ ett tag)

SÄ upplever jag det ocksÄ. Men om jag med flit sÀtter fingret pÄ andra annonser sÄ fryser det inte, sÄ det verkar bara handla om vissa annonser.
 
Tolkar jag detta rÀtt om det Àr sÄ att problemen uppstÄr nÀr ni skrollar med ett finger pÄ vissa annonser?

Jag har provat att göra detta pÄ min mobil men inte rÄkat ut för det Àn, har kanske inte fÄtt upp den typen av annons.

Jag skall försöka undersöka detta mer, eftersom de flesta annonser inte borde vara fullbredd, fungerar det om ni skrollar pÄ sidan av?

Jag har ocksÄ funderingar pÄ att prova att slÄ pÄ push-notiser igen, kanske det inte har varit de som stÀller till det utan detta med annonser, förutom det jag redan löst med dem?
Vad tror ni?
 
Tolkar jag detta rÀtt om det Àr sÄ att problemen uppstÄr nÀr ni skrollar med ett finger pÄ vissa annonser?

Jag har provat att göra detta pÄ min mobil men inte rÄkat ut för det Àn, har kanske inte fÄtt upp den typen av annons.

Jag skall försöka undersöka detta mer, eftersom de flesta annonser inte borde vara fullbredd, fungerar det om ni skrollar pÄ sidan av?

Jag har ocksÄ funderingar pÄ att prova att slÄ pÄ push-notiser igen, kanske det inte har varit de som stÀller till det utan detta med annonser, förutom det jag redan löst med dem?
Vad tror ni?

De senaste dagarna har det för mig dessutom handlat om annonser frÄn ett och samma företag.
 
Jag har nu precis slagit pÄ push-notiser igen.
Återkom gĂ€rna med om det pĂ„verkar pĂ„ nĂ„got sĂ€tt.
 
Nu har jag testat en sak.

Jag kan se ett mönster i att sidan "hakar" eller "fastnar" om jag scrollar och rÄkar sÀtta fingret jag scrollar med pÄ en annons. DÄ lÄser sig sidan för scrollning, men jag kan tex backa ut eller trycka pÄ "nytt" och hamna pÄ en annan sida.

Den sortens frysning Àr inte samma som den frysning som startade trÄden, dÀr hela telefonen frös och man inte kunde göra nÄgot förrÀn man startat om chrome.

(det första problemet fortsÀtter, det senare problemet har jag inte dykt upp pÄ ett tag)
Jag startade trÄden och det Àr precis sÄ som du sÀger. AlltsÄ jag scrollar, kommer till annons och buke fryser. Jag kan klicka pÄ telefonens eller Chrome bakÄtknappen utan problem.

Och @Gunnar idag har det varit mer problem med frysningar.
 
Jag startade trÄden och det Àr precis sÄ som du sÀger. AlltsÄ jag scrollar, kommer till annons och buke fryser. Jag kan klicka pÄ telefonens eller Chrome bakÄtknappen utan problem.

Och @Gunnar idag har det varit mer problem med frysningar.
Och det hÀnder alltsÄ nÀr du skrollar och sÀtter fingret pÄ annonsen?
Vad hÀnder om du skrollar utan att sÀtta fingret pÄ annonsen?

Om det i princip bara Àr nÀr detta sker det segar vet jag mer vad jag skall jobba med.
 
Och det hÀnder alltsÄ nÀr du skrollar och sÀtter fingret pÄ annonsen?
Vad hÀnder om du skrollar utan att sÀtta fingret pÄ annonsen?

Om det i princip bara Àr nÀr detta sker det segar vet jag mer vad jag skall jobba med.
Jag har tidigare uppfattat det som att sidan fastnat, oavsett var jag scrollat. Men nu funkade det att scrolla vid sidan av. NÀr jag sen skulle prova att scrolla mer mitt i frös sidan och det blinkade till, som att nÄnting (nytt fönster) försökte öppna sig. Gjorde dock aldrig det, vad jag kan se.

Att backa eller byta sida genom menyn funkar inte alltid hos mig, men börjar funka mer och mer.
 

Liknande trÄdar

Bukefalos Sen ungefÀr en mÄnad tillbaka hÀnder det ganska ofta (flera gÄnger per besök pÄ sidan) att somliga "knappar" inte gÄr att klicka pÄ...
2
Svar
31
· Visningar
1 707
Tjatter Ni Àr alla varmt vÀlkomna till Bukes stora nyÄrsfest! Detta Är Àr det en fÀrgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 885
Senast: Hedinn
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökĂ€nda brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 001
Tjatter Wild Kids Àr ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istÀllet för att vara pÄ en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 030

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Göra inlĂ€gg med mobilen
Tillbaka
Upp