Buke fryser

Jag tror att vi till att börja med får försöka bortse från "frysningar" på 1 sekund eller mindre.

Detta för att fokusera på de större problemen.
Om jag tolkar det som kommit in sedan de senaste två ändringarna jag gjorde så verkar inte de ha haft någon effekt?
Viktigt nu är också att jag inte vill ha in hur det varit förut innan ändringarna utan hur det är just nu. Annars lär vi inte komma någon vart.

Jag tycker fortfarande att det är lite konstigt att vissa (två användare?) har mer extrema problem. Är det då att sidan låser sig helt och måste startas om?

Är det fler som ser den typen av problem nu?

Jag får för mig att fler skulle skriva här om det är ett generellt problem som drabbar många?
 
Jag tror att vi till att börja med får försöka bortse från "frysningar" på 1 sekund eller mindre.

Detta för att fokusera på de större problemen.
Om jag tolkar det som kommit in sedan de senaste två ändringarna jag gjorde så verkar inte de ha haft någon effekt?
Viktigt nu är också att jag inte vill ha in hur det varit förut innan ändringarna utan hur det är just nu. Annars lär vi inte komma någon vart.

Jag tycker fortfarande att det är lite konstigt att vissa (två användare?) har mer extrema problem. Är det då att sidan låser sig helt och måste startas om?

Är det fler som ser den typen av problem nu?

Jag får för mig att fler skulle skriva här om det är ett generellt problem som drabbar många?
Det fryser inte helt längre men det laggar, dvs det går inte att scrolla normalt utan att scrolla nedåt tar flera sekunder (inte bara 1) för att komma till nästa textrad/stycke. Hjälper inte att gå ur just den tråden som orsakat det och in i ny tråd. Enda som gör att det släpper är att starta om.

Vissa kanske inte tycker denna laggning är ett problem men jag tycker inte att läsa två-tre inlägg i en tråd ska ta flera extra minuter för att sidan laggar. Dessutom flyter inte läsningen när textraderna tar så lång tid att få upp, vi pratar om mer än dubblad tid mot normalt. För mig som läser snabbt, alltid forum/bok/tidning spelar ingen roll, anser det väldigt störende medan en som läser långsamt förmodligen inte ser det som ett jätteproblem (angående att en del har mer problem än andra).
 
Själv upplever jag laggning som störande men inte förstörande och inget jag egentligen rapporterar här. Utan bara när frysningen är bestående, dvs när den förstör.
 
Jag tror att vi till att börja med får försöka bortse från "frysningar" på 1 sekund eller mindre.

Detta för att fokusera på de större problemen.
Om jag tolkar det som kommit in sedan de senaste två ändringarna jag gjorde så verkar inte de ha haft någon effekt?
Viktigt nu är också att jag inte vill ha in hur det varit förut innan ändringarna utan hur det är just nu. Annars lär vi inte komma någon vart.

Jag tycker fortfarande att det är lite konstigt att vissa (två användare?) har mer extrema problem. Är det då att sidan låser sig helt och måste startas om?

Är det fler som ser den typen av problem nu?

Jag får för mig att fler skulle skriva här om det är ett generellt problem som drabbar många?
Frysningen kan vara upp till 16 sekunder (i morse). Räknade faktiskt 🙂Vet inte om du ändrat något sedan dess?
 
Frysningen kan vara upp till 16 sekunder (i morse). Räknade faktiskt 🙂Vet inte om du ändrat något sedan dess?
Ja typ så typ mellan tio sekunder och en minut kanske.

Och @Gunnar för mig funkar det om jag klickar bakåt och går in i tråden igen, men det kan lika väl haka upp sig igen på samma ställe. Eller inte. Det verkar helt random.
 
Jag har nu återställt en ändring jag gjorde igår, jag antar att det inte påverkar något.

Jag skall prova en annan sak senare i eftermiddag.

Jag är fortfarande osäker på hur många som har dessa stora problem. Jag har inte märkt något av detta på mobil, möjligen några mindre än en sekund frysningar ibland.

Kan det vara så att ni har någon trojan eller annat webbläsarprogram/addon som kan tänkas ställa till det?
 
Jag har nu återställt en ändring jag gjorde igår, jag antar att det inte påverkar något.

Jag skall prova en annan sak senare i eftermiddag.

Jag är fortfarande osäker på hur många som har dessa stora problem. Jag har inte märkt något av detta på mobil, möjligen några mindre än en sekund frysningar ibland.

Kan det vara så att ni har någon trojan eller annat webbläsarprogram/addon som kan tänkas ställa till det?
Nej
 
Det har fungerat felfritt för mig under alla ändringar, men eftersom de problem folk har främst verkar ha att göra med annonser så undrar jag om jag inte har min adblocker och scriptblocker att tacka för det. Man undviker otroligt mycket skit inbakat i annonser och annat i bakgrunden genom att ha dem. Ja, fult att ha adblock på en gratissida, etc, etc, heard it all before. Jag värderar faktiskt min säkerhet online högre än att kapitalister ska få smacka upp sin reklam överallt.

Det ska finnas en mobil version av uBlock Origin till Android i alla fall, så för er som har problem på den plattformen så skulle jag rekommendera att testa den och se om det blir någon skillnad alls. Försvinner segheten då så är det garanterat knutet till annonserna på något vis. Samma addon finns till både Firefox och Chrome på dator.

Att det skulle vara någon trojan eller liknande som endast orsakar segt Buke och inga andra problem låter mycket osannolikt. Jag tror att det är något i bakgrunden som strular, men vad det skulle kunna vara vet jag inte. Skulle det hjälpa alls om jag lägger in vad mina tillägg talar om att de blockerat?
 
Jag har nu återställt en ändring jag gjorde igår, jag antar att det inte påverkar något.

Jag skall prova en annan sak senare i eftermiddag.

Jag är fortfarande osäker på hur många som har dessa stora problem. Jag har inte märkt något av detta på mobil, möjligen några mindre än en sekund frysningar ibland.

Kan det vara så att ni har någon trojan eller annat webbläsarprogram/addon som kan tänkas ställa till det?
Det fryser absolut betydligt längre än en sekund för mig när det händer. Mig veterligen har jag inget konstigt med min webläsare. Använder chrome och den funkar felfritt överallt annars. Sedan stör jag mig inte så mycket på det ändå, eftersom jag oftast surfar via datorn. Och jag har chrome när jag surfar på datorn, och då händer det aldrig något konstigt.
 
Jag har precis gjort några ändringar runt koden för vissa banners, jag hoppas och tror att det kanske kan hjälpa.
Ni som haft problem ser det bättre ut från och med nu?
Möjligen kan jag behöva ändra lite till, kanske, men hoppas verkligen detta kan lösa det hela.
 
Nu tror jag mig ha fixat det som var kvar runt de andra annonserna också. Hoppas det fungerar bättre från och med nu?
 
Jag hade nån stund då det hackade, lite som många ensekundersfrysningar då jag scrollade I tråden. Men bars en gång. Detta får mig att komma ihåg att det var så allt började, alltså med att det hackade då jag scrollade.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Bukefalos Sen ungefär en månad tillbaka händer det ganska ofta (flera gånger per besök på sidan) att somliga "knappar" inte går att klicka på...
2
Svar
31
· Visningar
1 729
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 006
Senast: Hedinn
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 151
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp