Buke fryser

Jag skulle gärna vilja veta om det är någon annan som har lika stora problem. Vissa verkar inte ha problem alls men jag kan ha fel.

Tolkar jag dig rätt när du menar att hälften av problemen försvann när jag stängde av push?
Är det andra som sett denna ändring vid avstängningen av push och som har färre eller inga problem nu?

Jag har inga problem med att skrolla med pekfingret på en banner, men det kanske beror på att jag inte råkat på "fel" banner ännu och jag har inte råkat på några blockade popuper.
Ja ibland så funkar det ju. Oftast så behöver jag inte ens nudda vid annonsen, utan då jag scrollar neråt så stannar det då en annons dyker upp mellan inläggen. Det verkar inte spela någon roll vilken annons det är. Men det är alltid en annons mellan inlägg i en tråd. Aldrig t.ex. mellan trådar på första sidan (jag klickar alltid på Nytt)
 
Ja ibland så funkar det ju. Oftast så behöver jag inte ens nudda vid annonsen, utan då jag scrollar neråt så stannar det då en annons dyker upp mellan inläggen. Det verkar inte spela någon roll vilken annons det är. Men det är alltid en annons mellan inlägg i en tråd. Aldrig t.ex. mellan trådar på första sidan (jag klickar alltid på Nytt)
Har du en väldigt långsam uppkoppling och är det fortfarande på samma sätt sedan min senaste ändring?
 
Ja ibland så funkar det ju. Oftast så behöver jag inte ens nudda vid annonsen, utan då jag scrollar neråt så stannar det då en annons dyker upp mellan inläggen. Det verkar inte spela någon roll vilken annons det är. Men det är alltid en annons mellan inlägg i en tråd. Aldrig t.ex. mellan trådar på första sidan (jag klickar alltid på Nytt)
Samma för mig.
Har inte en långsam uppkoppling, har dessutom problemet oavsett om jag surfar på wifi hemma eller mobil data.
 
Har också problem med annonserna. Idag har varit värsta dagen. Det är nästan inte någon idé att försöka läsa pga att tiden för 'frysningen' vid reklamen tar så lång tid. Android, wifi.
 
Och det är likadant efter dagens ändring?
Frågan är om ni har något gemensamt som vi andra som inte har samma problem inte har?
Ingen skillnad. Ibland ör det alltid, ibland lyckas jag läsa en tråd. Händer aldrig om jag trycker nytt och på en tråd om just den sidan som jag "hoppar" in i (hamnar ju då mitt i en tråd om jag läst i den innan) är utan annons. Är där en annons så fryser sidab helt, eller laggar.
 
Ingen skillnad. Ibland ör det alltid, ibland lyckas jag läsa en tråd. Händer aldrig om jag trycker nytt och på en tråd om just den sidan som jag "hoppar" in i (hamnar ju då mitt i en tråd om jag läst i den innan) är utan annons. Är där en annons så fryser sidab helt, eller laggar.
Exakt så
 
Är det någon skillnad på var annonsen är placerad på sidan? Första andra eller tredje annonsen?
Är det vissa annonser från vissa företag eller är det typ alla annonser?

Om jag förstått rätt har dagens ändring inte hjälpt alls, jag gör ytterligare en ändring nu återkom gärna om det fungerar bättre eller om det är som tidigare?
Som jag ser det är det så vi får försöka göra, jag gör en ändring och så får vi se om det fungerar och så får jag göra en annan ändring.

Märkte ni alla en förbättring när jag stängde av push-notiserna?
 
Jag skulle gärna vilja veta om det är någon annan som har lika stora problem. Vissa verkar inte ha problem alls men jag kan ha fel.

Tolkar jag dig rätt när du menar att hälften av problemen försvann när jag stängde av push?
Är det andra som sett denna ändring vid avstängningen av push och som har färre eller inga problem nu?

Jag har inga problem med att skrolla med pekfingret på en banner, men det kanske beror på att jag inte råkat på "fel" banner ännu och jag har inte råkat på några blockade popuper.
Jag ser inget mönster på när jag får problem och när jag kan surfa. Kommer och går. Ibland riktigt irriterande ofta.
 
Sidan frös till en kort sekund (eller två) nyss. Jag verkar bara få reklam från Gravidkollen, så jag kan inte svara på om det är en specifik reklam eller i allmänhet.
Den här gången kunde jag dock få kontakt med sidan och scrolla vidare efter den där frysiga sekunden. Det är ovanligt.
 
Frös precis för mig också. Då var det Volvo elbilsreklam som m låg som första bland inläggen.
 
Jag hade också en hel del problem med det igår. Det är olika reklamer i alla fall, men har inte tänkt på var på sidan de ligger.
 
Laggar ordentligt nu. Surfat på Buke kanske 10-15 min och behövt starta om sidan 3 gånger. Gick bra första tiden men sista 5 min laggar det hela tiden. Olika annonser och de låg mitt i tråden. Men även kunnat scrolla i sådana trådar utan problem så laggandet är helt random.
 

Liknande trådar

Bukefalos Sen ungefär en månad tillbaka händer det ganska ofta (flera gånger per besök på sidan) att somliga "knappar" inte går att klicka på...
2
Svar
31
· Visningar
1 745
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 172
Senast: Hedinn
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 323
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp