4 rutor (romantik, snö, julklapp och hund) -
En jul av minnen av Gabriella P Kjeilen. Svensk romantik som utspelar sig i juletid. Huvudpersonen har inte åkt tillbaka hem på en massa år, men nu har pappan brutit benet och hon och systern åker då hem över jul. Och träffar bland annat hennes gamla pojkvän från innan hon flyttade.
Genre jag inte brukar läsa -
Himmel i lågor av Joakim och Jesper Ersgård. Del två i "Svart stjärna" serien, en sci-fi serie (vilket inte är det vanligaste jag läser - framförallt när det, som här, inte är någon som helst romantik i böckerna

). Funkade bra som ljudbok, och lyssnar på tredje (och sista) delen just nu. Del ett börjar med att ett plan plötsligt helt försvinner med alla passagerare, och följer främst två personer som får i uppgift att leta upp det (vilket tar dem till en annan värld).
Utspelar sig i fantasivärld -
Mate av Ali Hazelwood. Urban fantasy/paranormal med romantik. Handlar om en varulvs/människohybrid - en av väldigt få som de vet om - i en värld som liknar vår men där befolkningen är delad i tre (människor, varulvar och vampyrer). Jag tycker generellt sett om Ali Hazelwoods böcker, och gillade även den här, även om den inte var fantastisk (enligt mig). Del två, i serien som börjar med "Bride".