Bukeromanen ....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 821
  • Visningar Visningar 112 046
Sv: Bukeromanen ....

Hugger en knapp...

Nu har jag brutit två av mina principer när det gäller böcker. Dels inte köpa annat än pocket (de tar mindre plats och kan åtminstone i teorin slängas när man läst dem...) och dels att läsa klart boken jag håller på med innan jag börjar med en ny. Kunde dock inte hålla mig längre och insåg att det var en tids fråga innan jag skulle "råka" öppna tråden som handlar om innehållet så jag köpte den idag. Nu ska det läsas :).

KL

Har provläst och fastnat totalt.. Vill ha mer!!! Har mejlat bibliotekarien i min skola om att hon ska köpa hem boken så att fler kan läsa den (Det är så bra med vår skola, det är bara att fråga så köper hon in direkt :D) - samt önskat mig den i födelsedagspresent!

Jag har nu:
- läst hela denna underbara tråd
- beställt boken
- erkänt att jag läst "Fifty shades of Grey" (och älskat dem)

En heldag med andra ord!:D

Ni skulle för övrigt inte kunna skicka lite arbetsmoral till mig? Nu har jag velat i en vecka, kan inte bestämma mig för vad jag ska skriva, har så många projekt på gång.:crazy:

äh, du kan nog behöva vila lite också! Njut lite av berömmelsen här så kommer nog inspirationen som ett brev på posten!

Ni skulle för övrigt inte kunna skicka lite arbetsmoral till mig? Nu har jag velat i en vecka, kan inte bestämma mig för vad jag ska skriva, har så många projekt på gång.:crazy:

Inga problem, fortsättningen helt enkelt!!! De andra projekten kan du lägga åt sidan för ett par år framåt, vi vill ha fler böcker om Linn, Ellen, Annika och Lisbeth och de andra!!

Miran: Tack så mycket för bra läsning! Uppskattade den verkligen (första boken på svenska på säkert ett halvår. Det brukar bara vara deckare som skrivs i det här landet (säger jag lite fördomsfullt) den här var super.)

Hoppas du skriver fler hästböcker för vuxna :laugh: det blir lite julklappsvarning på boken, till ett par släktingar (inte hästfolk men jag tror den funkar jättebra ändå).

Tyckte också bäst om Annika, jag kände precis igen henne (trots att hon inte är ett dugg lik mig)

Männen var kanske lite hemska, jag skulle inte gift mig med någon av dem :p eller i alla fall skilt mig om jag råkat göra det ;).

Jag säger tvärtom mot de andra, fortsätt när/om det känns läge för en fortsättning och skriv vad du vill nu! Jag läser gärna vad det än blir, helst iofs i vuxengenren.

Senast ändrad:

Det är rätt mycket kaos i mitt huvud för tillfället ...:crazy:

Kom ut med tre nya böcker i höst. Förutom den här romanen var det en ungdomsdeckare och första delen i en helt ny ungdomshästserie för lite äldre ungdomar. Där håller jag redan på med bok två.

Och så har jag fått i uppdrag att skriva en superlättläst hästbok för riktiga nybörjarläsare. Och så har jag en superidé på en ny ungdomsdeckare. Och så råkade jag börja på en vuxendeckare (verkligen inte meningen ...:o)

Jag kan ju inte hålla på att skriva flera böcker på en gång, det fungerar inte, jag vill ju verkligen gå in i världen jag skriver om. Så nu är jag totalförvirrad. Men glad.:)

Young adult är ju det heta just nu ;)

(Och sorry om vad jag sa om deckare, hehe, alla andra älskar dem ju, med full rätt också.)

Du börjar så klart på del no 2 av denna bok. Plättlätt! :D

Ja, det blev nästan en heldag! Döm av min förvåning när jag tittade på klockan efter att ha läst igenom tråden och nästan två¨(TVÅ!!!) timmar hade gått!

KL

NU damp den även ner i min brevlåda!!!!! Jag vill sjunka in i den NU men har tusen plikter som tar upp resten av dagen. Men åh vad fin den är, jag gillar tillochmed känslan av omslaget, med de upphöjda bokstäverna och den matta ytan! Och en bok med riktiga, hårda pärmar!!!

Nu ligger den på mitt sammetsbruna sängöverkast och väntar....... Måtte det bli sängdags SNART!

KL

NU damp den även ner i min brevlåda!!!!! Jag vill sjunka in i den NU men har tusen plikter som tar upp resten av dagen. Men åh vad fin den är, jag gillar tillochmed känslan av omslaget, med de upphöjda bokstäverna och den matta ytan! Och en bok med riktiga, hårda pärmar!!!

Nu ligger den på mitt sammetsbruna sängöverkast och väntar....... Måtte det bli sängdags SNART!

Ja, visst är den fin min bebis!:love:
Jag bara älskar omslaget. Var så orolig innan hur det skulle bli, det är så mycket fula bokomslag i omlopp ... Jag går fortfarande och klappar på den flera gånger per dag!:o

Jag alskar AT&T halla I den sortens bocker. Jag kanske ska onska den I julklapp av slakt och vanner som kommer till jul I stallet?

Hugger en knapp...

Nu har jag brutit två av mina principer när det gäller böcker. Dels inte köpa annat än pocket (de tar mindre plats och kan åtminstone i teorin slängas när man läst dem...) och dels att läsa klart boken jag håller på med innan jag börjar med en ny. Kunde dock inte hålla mig längre och insåg att det var en tids fråga innan jag skulle "råka" öppna tråden som handlar om innehållet så jag köpte den idag. Nu ska det läsas :).

Sådana där principer är det bra att bryta!:D

Tänk att min medryttare hade köpt och redan läst boken! Så jag fick låna den i söndags och har redan läst ut den! Så nu väntar jag på en uppföljning.

Detta kanske ar lite val out there men du efterfragade ju lite inspiration.

Vad sags om att skriva en bok som handlar om hast anklingarna?
Dvs de man och kvinnor som far sta i bakgrunden pga hastarna och hur de ser pa det hela?
Och helt plotsligt har du en annu storre malgrupp.
Bade hastmanniskorna och deras "mindre synliga" partners.

(Obs, jag har inte last boken men kan tanka mig att makarna inte ar direkt ... ideala... men det behover ju inte handla om just de makarna.)

Den var väl värd det, jag har redan läst ut den... Nu kan jag våga öppna även den andra tråden, men först måste jag till stallet. Jag borde åkt redan när jag kom hem för snart två timmar sedan men jag skulle bara läsa lite till.

Det skulle verkligen vara en anledning för mig att åka dit för första gången i hela mitt liv !

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka