Bukefalos 28 år!

bygga lägenhet på loftet??

Sv: bygga lägenhet på loftet??

Jag tänkte precis föreslå det men inte kamin utan en vattenmantlad vedspis istället. Det finns små såna som är ett mellanting mellan spis och kökspanna.

Det finns två anledningar till att ha vattenburet, det ena är sommarvarmvatten och den andra är att du kan knäppa på elpatronen om du reser bort eller blir sjuk och inte orkar eller kan elda. Sen skulle jag satsa på golvvärme, det blir billigare än element och tar ingen plats. Själv fyller jag upp med 50 cm Hasopor som är skummat återvinningsglas och både är kappillärbrytande och rejält isolerande, gjuter 10 cm platta med golvvärme i och sen ett klickgolv, om jag inte blir så modern så jag lägger gummigolv. Måste ju tänka på att ev. besökande hästar kan ha broddar för det är ju ett stall,,,,,,,,,,, :angel:
 
Sv: bygga lägenhet på loftet??

svarar båda :D

pappa har föreslagit vattenmantlad kamin, men en vedspis har man ju lite mer användning för :p. har en vän som hade en vedspis som dom både lagade mat på och bakade bröd i :D, mycket mysigt.
men sen hade det varit trevligt om det gick att hitta fungerade spisar begagnat, de nya är ju oftast hutlöst dyra. begagnade fristående kaminer finns det gott om dock.
 
Sv: bygga lägenhet på loftet??

svarar båda :D

pappa har föreslagit vattenmantlad kamin, men en vedspis har man ju lite mer användning för :p. har en vän som hade en vedspis som dom både lagade mat på och bakade bröd i :D, mycket mysigt.
men sen hade det varit trevligt om det gick att hitta fungerade spisar begagnat, de nya är ju oftast hutlöst dyra. begagnade fristående kaminer finns det gott om dock.

Men det finns ju vattenmantlade vedspisar du kan laga mat på :idea:
Den som jag tittade på var just en sån och den kostade 13,900:- NY så det är ju inte jätte dyrt.
 
Sv: bygga lägenhet på loftet??

det var vattenmantlad vedspis jag menade :p,

men för mig är det priset mer än en månadslön :o, så letar för fullt efter begagnade nu :).
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en idé om att andra planlösningen på nedervåningen i vårt hus. Vi bor i ett radhus med köket ut mot vägen, sen en korridor med...
Svar
19
· Visningar
2 378
Senast: Ms_Antrop
·
Hemmet Vi har börjat spåna kring att inreda ett loft som lägenhet. Loftet är ca 4*8m men ungefär 4 kvadrat går bort till trappan upp och...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 459
Hemmet Mitt vardagsrum i nya huset har en smarrig turkos färg, ganska ljus som drar mer åt grönt än blått. Hur fasiken inreder jag det snyggt...
2
Svar
20
· Visningar
8 574
Senast: Simply me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp