Och en mössa i reflexvinyl till min pappa.
Första gången med reflexvinyl för mig och helskotta vad svår den var att få bra vid pressning/ avtagande av bärare. Någon som sitter inte på något bra knep?
received_914420465860053_edit_101306164078290.jpg
 
Beställde en Cricut mini på Amazon idag. Priset var så bra, kunde inte låta bli 🙈 Nu ploppar det upp massa grejer jag kan göra med den i huvudet. Så glad!! 😍
Screenshot_20211120-095146_Samsung Internet.jpg
 
Och en mössa i reflexvinyl till min pappa.
Första gången med reflexvinyl för mig och helskotta vad svår den var att få bra vid pressning/ avtagande av bärare. Någon som sitter inte på något bra knep?
Visa bifogad fil 79551

Kanske beror på vilken reflex det är, jag hade inga större problem. Lite meckigt med en som skulle pressas nån sekund bara, sen dras av kall. Men det gick ändå.
Jag har bara jobbat med färgad reflex dock.
 
Jag håller på med ett lapptäcke till min mor med designer från alla hennes barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Dagens pyssel blev rutan från min äldsta dotter, och hon var minsann inte rädd för att be om mycket färger. :laugh: 11 olika vinyler.

20211120_171643.jpg
 
Jag håller på med ett lapptäcke till min mor med designer från alla hennes barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Dagens pyssel blev rutan från min äldsta dotter, och hon var minsann inte rädd för att be om mycket färger. :laugh: 11 olika vinyler.

Visa bifogad fil 79931
Åh vad fin.
Jag har inte vågat testat att göra egen layering med vinylen än. Har du några tips?
 
Åh vad fin.
Jag har inte vågat testat att göra egen layering med vinylen än. Har du några tips?
Men mitt enda tips är nog att bara testa sig fram. Inte pressa mer än några sekunder per lager. Och vara beredd på att behöva göra om. Därför är det så tacksamt att ha det här projektet, måste jag göra om en ruta är det bara en tyglapp, inte ett klädesplagg eller något dyrare och mer komplicerat.
 
130g, är det det man ska leta efter? Eller är det mer man måste ha koll på?
Till det här funkade 130g, men till askarna jag gjorde senare blev det gör tunnt. Jag skulle nog rekommendera runt 200g egentligen. Jag har inte hunnit leka så mycket med papper i övrigt, man får testa sig fram lite.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 889
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 902
Senast: Fraegd
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 958
Senast: linnsan
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 692
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SHL 23/24
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp