Bukefalos 28 år!

Childeric, vilka färger.

Springsteen

Trådstartare
Jo nu är det så att jag ska ta med mig ponnyn på torsdag nästa vecka och prova ut en Childeric till henne,
men jag är väldigt nyfiken på vilka färger man kan få dem i, finns det någon här på bukefalos som vet, eller finns det någon vettig hemsida att titta på? :idea:
 
Sv: Childeric, vilka färger.

Mig veterligen finns det ingen svensk hemsida, jag brukar glutta på den franska.

Finns det flera återförsäljare för märket, jag känner bara till en...
 
Sv: Childeric, vilka färger.

jag har bara sett dom i svart och mörkbrun. finns ingen svensk sida och på den franska tror jag inte det står nåt om färgen. men dom måttbeställs ju så är möjligt att du kan få en särskild färg om du ber om det?
 
Sv: Childeric, vilka färger.

Jag har också bara sett dem i m. brunt och svart. Men kan ju höra med utprovaren.

LinneaM: De kommer ut till en av mina tränare och kollar på deras sadlar och då ska jag passa på med min ponny samtidigt! :idea:
 
Sv: Childeric, vilka färger.

Funderar på någon rödbrun färg. Eventuellt svart med bruna detaljer.

Sen måste jag ju fundera på var ponnyn passar i för färg bäst.
 
Sv: Childeric, vilka färger.

Glöm inte att du måste kunna hitta ett passande träns i den färgen då också (eller måste, och måste... det blir ju snyggast iaf). En allt för ovanlig nyans är ju svårt att hitta träns i.
 
Sv: Childeric, vilka färger.

Ja det, har jag tänkt på med :p Om man kan få en tvåfärgad sadel i svart och chokladbrunt så har jag en svart nosgrimma med chokladbrun fodring, Hubertus (tror jag) har en väldigt fin i de färgerna. :)

Just nu rider jag med svart träns :angel: och rödbrun sadel och svarta stövlar, det är väldigt fult.
 
Sv: Childeric, vilka färger.

Då ska du se mig då när jag har brun sadel, bruna stövlar och svart kandar med guld (Ulla S.-Kieffer) :crazy: Det är riktigt kräk :D

Jag har precis bytt till brun sadel så jag har inte hunnit köpa ngt nytt kandar.
 
Sv: Childeric, vilka färger.

Hon har med sig provkartor med de olika färger som finns. Det är ett antal färger för lädret på ovansidan (buffel) och ett antal andra för undersidan (kalvskinn). I och med att det är olika typer av skinn ser de lite olika ut.

De flesta jag sett har tvåfärgat - svart på ovansidan och rödbrunt under. Eller också Två bruna nyanser. Vet ej om det finns just chokladbrunt.
 
Sv: Childeric, vilka färger.

Tack! :bow: då vet jag! Ska ju ha sadeln på en fux, dock ganska mörk men med det röda skimmret i pälsen, får se vad som är snyggast på torsdag då :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har berättat om min konstiga gamla pardörr förr. Den som färgen bubblar på, och den som "läcker" någon mystisk vätska genom färgen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 187
Senast: ptr
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 506
Senast: Puffindog
·
Fritid Jag skulle behöva hjälp med ideer på vart jag skulle kunna åka på min semester nästa år. Jag skulle vilja åka bort en vecka och med en...
Svar
8
· Visningar
706
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 694
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp